Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door competitie van licht hebben sommige tomaten wat achterstand, ze zijn er niet allemaal even mooi uit maar ik weet zeker dat de pepers, paprikas en tomaten wel gaan produceren. Volgendjaar ga ik meer ventileren heb daarvoor al de ventilators aangeschraft en meer ruimte geven tussen de planten als dat lukt heb maar beperkte ruimte, tomaten ga ik wel echt meer ruimte geven.

16828379601336885911694755422217.jpg

1682838032508975871522869205432.jpg

• Like 2
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Mn 2 punt paprika’s zijn nog erg klein, ik hoop wel dat ik er uiteindelijk aardig wat van kan gaan oogsten want ze zijn geweldig lekker, we hebben vorig seizoen ons eigen scheel gegeten van deze gele punt paprika’s!😆

Marconi Golden,

IMG_0501.jpeg

• Like 4
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een zeer slechte vruchtzetting bij de paprika's in de kas dit jaar. Hoewel het 3 rassen betreft waar ik nog geen ervaring mee heb denk ik dat de oorzaak vooral in de al wekenlange (erg) hoge temperaturen in de kas gezocht moet worden. 

pap8.thumb.JPG.74165cbe3cc30dd641251ef0a439e769.JPG

pap7.thumb.JPG.2223b3c082bb4c52c1ad2dc6ae7ce527.JPG

• Like 3

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Hier beginnen de Marconi Golden gele punt paprika’s eindelijk vruchten te ontwikkelen, heerlijke paprika’s zijn dit dus we zijn er erg blij mee!☺️

Helaas worden het kleinere planten als die van vorig jaar, gelukkig weet ik hoe het komt (te laat begonnen met ontkiemen), dus volgend seizoen zullen het weer grote planten met een grote opbrengst worden.

IMG_0942.jpeg

IMG_0939.jpeg

IMG_0952.jpeg

• Like 3
Geplaatst:

Paprika's... daar kan je nooit genoeg van hebben.

(Kunnen gesneden rauw in de vriezer. Opbakken op hoog vuur ( oudewetse uitdrukking tegenwoordig)  en daarnà pas olie of boter toevoegen. )

Maar voor het zover is loop ik natuurlijk buiten tegen ruimtegebrek aan.

De planten waar geen sta-ruimte buiten meer voor is krijgen een plekje door de potjes/bakjes/emmertjes óp de aarde te zetten. Wel even de bodem eronderuit snijden. Hier zie je zo'n drietal waar ik geen hogere pot meer voor had. Reken maar dat de wortels rap de laag eronder gaan beheersen. (dus toch een hogere pot op deze manier).  Ook bij  tomatenplanten staan ze prima. Wanneer het loof van de tomatenplanten afgehaald wordt gedijen de paprika's daar weer op. Het scheelt teveel paprika's om het niet te doen.

1686745493830.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Volgendjaar ga in ook de maconi gold proberen en volledig over op de puntpaprikas, blok paprikas willen ook wel maar kan nu al goed zien dat deze in productie ver achterblijven ten opzichten van de punt paprikas, ook meteen een leuke observatie de eerste vruchten aan de plant bleven kleiner, de vruchten die er nu aan zitten zijn van een stuk groter formaat. Volgendjaar ga ik de eerste bloemen/vruchten eraf plukken. De mini bell variteiten geven dan wel goed vruchten, rijpe snel af, paragon variteit vindt ik een stuk minder productief :)

• Like 3
Geplaatst:

Ik had vorig jaar Marconi purple. Extreem productief maar zo niet lekker dat het bij een eenmalige zaai blijft en ik de golden niet aandurfde. Hoe smaken deze?

Een paprika moet voor mij zoet en sappig zijn.
Groene paprika smaak vind ik vreselijk. Dat had de purple. Brrrr.

• Like 1
Geplaatst:

De groene paprikas zijn de corno rosso je ziet nu al heel duidelijk dat deze vele maler langer en breder zijn ten opzichten van de kleine rijpe varianten die ik eerder posten, degene die nu geel zijn is van sweet banana die worden ook rood ;)

20230703_124206.jpg

20230703_124216.jpg

20230703_124232.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb van mijn 1 jarige paprika nog geen mooie oogst. Er zaten twee heel zielige dingetjes aan. Die heb ik weggeplukt in de hoop dat er toch wat beters komt. 

De jonge peperplantjes doen het best aardig en hebben nu ook bloemetjes. 

Alle andere paprikaplanten zijn nog vooral bezig met groeien. Hier staat alles buiten (niet in een kas) 

Geplaatst:
20 uren geleden, Mellie zei:

Ik had vorig jaar Marconi purple. Extreem productief maar zo niet lekker dat het bij een eenmalige zaai blijft en ik de golden niet aandurfde. Hoe smaken deze?

Een paprika moet voor mij zoet en sappig zijn.
Groene paprika smaak vind ik vreselijk. Dat had de purple. Brrrr.

De gele Marconi’s zijn wel super, heerlijk zoet, wij hebben ze vooral geroosterd en gevuld gegeten maar ook op zuur gezet!🤙

Als ik wat zaden weet te oogsten stuur ik ze wel op voor de bio doos 📦 

Ik kijk alweer uit naar de nieuwe oogst.

• Like 4
Geplaatst:

Na een waardeloze opbrengst vorig jaar. 16 planten vorig jaar, gezaaid in januari. resultaat: 0 paprika's. wel wat bloemen, maar barweinig!

Dit jaar nieuwe zakjes gekocht. F1 zaad.

In het voorjaar compost erbij en later ook nog wat mest voor groente erbij van DCM.

Weer in januari gezaaid. 18 planten en jawel opbrengst tot nu toe: 2 paprikas

Wat doe ik fout, de planten maken mooi blad aan groeien goed, maar geen bloemen.

Gaat dit nog komen? Ik wordt er echt wel moedeloos van, de pepers doen het stukke beter. dus de bestuiving lijkt me geen probleem.

Maar ik heb speciaal een kas gezet voor de paprikas....

Help

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...