Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Perspotten pers


Aanbevolen berichten

aan tips kan ik je niet helpen, ik heb zelf net een paar weken geleden een enkel persje voor 5x5 cm blokjes gekocht bij van der Wal maar nog niet gebruikt aangezien ik dit jaar weinig heb te zaaien wat een lang seizoen nodig heeft zoals tomaten en pepers.

ik wil wat paprika zaad gaan proberen uit een supermarkt paprika binnenkort, ik zal hier mijn ervaringen wel delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Sprang-Capelle kun je een workshop volgen:

 

Op dinsdagochtend 21 februari om 10 uur komt gepensioneerd tuinder Ad Sterrenburg naar de Samentuin om samen met onze enthousiaste vrijwilligers – en eventueel andere belangstellenden met groene vingers – een interactieve demonstratie te geven over hoe perskluiten te maken. Zo leer je waar jouw eigen – of die van de Samentuin – compost aan moet voldoen om een kluit te kunnen maken die niet uit elkaar valt en waarop zaden goed kunnen groeien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren de perspottenpers van Ladbrooke, deze is verkrijgbaar in 4 of 5 voudige uitvoering. Mijne komt uit Engeland. Maar je kan ze o.a. kopen bij www.pottenpers.be.

Als je google op soil blockers dan kom je meerdere aanbieders tegen.

Heb ook de 20v pers maar deze gebruik ik alleen voor sla en andijvie.

 

image.thumb.png.0a9ff1ffd6f7f8fcebd9f36fb67e00b2.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gebruiken we ook, de set van klein tot groot die in elkaar passen en een grote pers. Werkt voor ons goed controle over zaadgoed en aantal planten, netjes a la market garden planten.

Hebben in Duitsland en België on line besteld, België heeft de hele serie en goede service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren voor het eerst perspotjes gemaakt, ik heb een enkel persje, zo een gele gekocht bij van der Wal.

zaai en stekgrond van pokon gebruikt zonder toevoegingen verder van zand of zoiets en goed nat gemaakt, als je het uitknijpt komt er vocht uit druipen.

persje goed gevult en aangedrukt met de hand, daarna in de bak waar de blokjes komen te staan gezet en nog even op de knop bovenop gedrukt, er kwam vocht uit de onderkant, en daarna de pers opgetild terwijl het blokje eruit gedrukt werd.

resultaat was mooie blokje die goed de vorm behielden maar niet heel hard, wel goed nog te verschuiven naar  waar ik ze wilde hebben.

6 maal ananskers en 6 maal paprika gezaaid en kap op het raaamkasje gezet, staan nu op een mooi plekje en afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...