Geplaatst: 12 maart 20232 j Goedemorgen, ik las dit op een website over stekken van bessen: "...Wanneer je de struiken in de winter snoeit, zet je wat takjes in een emmer zand of in losse grond. Je kan ze helemaal bedekken, zodat ze niet uitdrogen. In maart graaf je ze weer op en zet je de stekken met de onderste helft in de vochtige aarde..." Bij mij staan stekken nu met 15 stuks in een potje. Bladknoppen lopen al uit maar waarschijnlijk zijn er nog geen wortels. Is dit het moment om alle stekken apart in potjes te zetten? (ze moeten in potten omdat ik er veel te veel heb voor mijzelf).
Geplaatst: 12 maart 20232 j Ik laat ze altijd het eerste jaar in een pot staan en zet ze pas in het najaar in de volle grond. Het eerste blad loopt uit op de energie die nog in de stek zit. Hoeveel stekken per pot hangt af van je potgrootte, ik zet 1-3 stekken per diepe pot. Als je die weggeeft heeft de ontvanger meteen een struik. Ik zou nu wel zsm de stekken overzetten mocht dat nodig zijn, want het wortelen zal binnenkort beginnen en dan wil je ze niet teveel beschadigen. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.