Lia56 Geplaatst: 27 september 2023 Geplaatst: 27 september 2023 5 hours ago, Ruderalis said: De grootste pompoen van dit seizoen ruim 12 kilo, hij moest worden afgezaagd zo dik is de steel, Dat is nog eens een joekel zeg!! 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 27 september 2023 Geplaatst: 27 september 2023 De pompoen lag aan een behoorlijke grote plant met nog 1 klein pompoentje en meer niet (dus maar 2 vruchten aan de plant), dat is meestal de beste uitgangspositie om een grote pompoen te kweken, ben ook zeer tevreden met dit resultaat!😆 Quote
fre3ke Geplaatst: 30 september 2023 Auteur Geplaatst: 30 september 2023 De zomer gaat maar door, en de pompoenen ook. De vruchten zijn kleiner nu, maar toch leuke naoogst. Ook Uchiki Kuri. Ik had al vijf pompoenen (waaronder twee zwaargewichten) geoogst. En nu kleurt een kleinere zesde en een nog kleinere zevende. Met deze weersvoorspelling rijpen ze nog af. 4 Quote
Ruderalis Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Helaas waarschijnlijk niet helemaal rijp, wel mooi, de vlekken moeten eigenlijk nog pukkels worden! Pumpkin Marina di Chioggia - Cucurbita Maxima, 3 Quote
mus Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 Hoe en waar bewaren jullie de pompoenen? 2 Quote
MSDG Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 @musvorig jaar in de onverwarmde schuur, dat was na de eerste vorst meteen gedaan. Dit jaar leg ik ze op de onverwarmde zolderkamer, heb gelezen dat wat meer warmte juist beter is voor de bewaarbaarheid. Mooie oogst heb je. Helaas valt bij mij de oogst toch wat tegen, slechts 3 kuri's, en hopelijk een paar butternuts die nog liggen te rijpen buiten... Het warme weer komt me dus niet slecht uit! 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Lia56 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 @mus Wat een leuke pompoenen, goed gelukt! Quote
mus Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 @MSDG ik had vorig jaar een soort geleike fout gemaakt en ze te lang in de kas laten liggen. hopelijk gaat het op de zolder beter. Hier liggen ze nu in de woonkamer want ik ben bang dat de muizen er mee vandoor gaan als ik ze in de berging leg. Maar misschien is dit juist weer te warm en kan ik het toch beter wagen in de berging? Jammer dat de oogst een beetje tegen valt. @Lia56 Dank je wel! zo alles bij elkaar ziet het er heel vrolijk uit. Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 @mus vorig jaar op de zolder bewaard dat ging super, dit jaar weer op de zolder. Je wilt het liefst een plek die koel is en donker maar niet ijskoud. Quote
acpronk Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 De nieuwe bloemen van de courgette zijn nu 100% vrouwelijk. Er was net een mannelijke bloem dicht gegaan, daarmee heb ik een vrouwelijke bloem bestoven, en verder nog 2 mannelijke bloemknoppen die de komende 2-3 dagen open gaan, verder alleen vrouwelijke bloemknoppen. Zou dat door het weer / seizoen komen? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
RedTomato Geplaatst: 26 oktober 2023 Geplaatst: 26 oktober 2023 Mijn (fles)pompoenplanten zijn pas heel laat in de vrucht gekomen. Nu heb ik heeeeel veel onrijpe (in verschillende stadia) rijpen ze nog na? Kan ik ze het beste aan de plant laten zitten? Overigens hebben sommige ook weer nieuwe bloemen Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 27 oktober 2023 Geplaatst: 27 oktober 2023 @RedTomato persoonlijk zou ik ze laten hangen om na te rijpen, ik heb hetzelfde probleem enkele zijn rijp maar zeker 20 stuks nog niet, binnen zullen ze ook gelukkig nog wel narijpen maar het liefst wil je wel dat ze zo rijp mogelijk van de plant komen voor de beste smaak. Quote
bonnie f Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 Ik heb ze geoogst. De plant was zo slecht geworden door de regen dat die niets meer deed voor de pompoenen. Gelukkig rijpen flespompoenen goed na. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Ruderalis Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 (aangepast) Mijn vrouw is gisteren avond flink aan het hakken en zagen geweest voor “ Halloween “ 👻 🎃, Er kwamen heel wat zaden uit de Pompoen, 28 oktober 2023 aangepast door Ruderalis Aanvulling 8 Quote
Tanja65 Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 Ow gaaf @Ruderalis! Ik heb het een aantal jaren geleden ook gedaan, super leuk. Maar wat wordt dat vies aan de binnenkant na een tijdje 🫣 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
woldistel Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 Zo leuk, dat jouw wederhelft zoveel moeite wil doen voor mijn verjaardag, deze is echt wel eng 🎃! 2 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 @Ruderalis ga jij die zaden roosteren om te eten of? 1 Quote
acpronk Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 mijn verjaardagGefeliciteerd! 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 @woldistel Gefeliciteerd... op naar weer volgend ( moestuin) jaar 🥂 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 @Ruderalis Wat heeft zij haar best gedaan. Helemaal leuk!🕸️ 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 5 uren geleden, Kevins Moestuin zei: @Ruderalis ga jij die zaden roosteren om te eten of? Nog géén plannen met de grote hoeveelheid zaden anders dan volgend jaar weer een plant te groeien. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 29 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2023 (aangepast) Van de zaden kun je een soort melk maken als ze nog niet gedroogd zijn. Malen, opkoken met water en suiker, af laten koelen en zeven. Ik doe ook altijd wat vanillestokje erbij. En na het afkoelen wat cognac. De melk heeft van zichzelf weinig smaak. Van pitten van kabocha pompoenen is de smaak het beste. 29 oktober 2023 aangepast door fre3ke Quote
Martijn Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 (aangepast) Vandaag de laatste pompoenen geoogst 👍 zien er toch anders uit dan op het zakje 17 november 2023 aangepast door Martijn 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 Anders, maar zien er goed uit toch! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.