Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 hours ago, Ruderalis said:

De grootste pompoen van dit seizoen ruim 12 kilo, hij moest worden afgezaagd zo dik is de steel,

Dat is nog eens een joekel zeg!!

• Like 1
Geplaatst:

De pompoen lag aan een behoorlijke grote plant met nog 1 klein pompoentje en meer niet (dus maar 2 vruchten aan de plant), dat is meestal de beste uitgangspositie om een grote pompoen te kweken, ben ook zeer tevreden met dit resultaat!😆

Geplaatst:

De zomer gaat maar door, en de pompoenen ook. De vruchten zijn kleiner nu, maar toch leuke naoogst.

IMG_20230930_114832.thumb.jpg.360ec194f039b20bc49cac294797ea17.jpg

Ook Uchiki Kuri. Ik had al vijf pompoenen (waaronder twee zwaargewichten) geoogst. En nu kleurt een kleinere zesde en een nog kleinere zevende. Met deze weersvoorspelling rijpen ze nog af. 

IMG_20230930_114940.thumb.jpg.9f37bd03193e0e88a2d14fa3b0c918bf.jpg

IMG_20230930_114944.thumb.jpg.6b3bfbdb0135c0dd4d8053b6d0a2070c.jpg

• Like 4
Geplaatst:

@musvorig jaar in de onverwarmde schuur, dat was na de eerste vorst meteen gedaan. Dit jaar leg ik ze op de onverwarmde zolderkamer, heb gelezen dat wat meer warmte juist beter is voor de bewaarbaarheid. Mooie oogst heb je. :)

Helaas valt bij mij de oogst toch wat tegen, slechts 3 kuri's, en hopelijk een paar butternuts die nog liggen te rijpen buiten... Het warme weer komt me dus niet slecht uit!

• Like 1
Geplaatst:

@MSDG ik had vorig jaar een soort geleike fout gemaakt en ze te lang in de kas laten liggen. hopelijk gaat het op de zolder beter. Hier liggen ze nu in de woonkamer want ik ben bang dat de muizen er mee vandoor gaan als ik ze in de berging leg. Maar misschien is dit juist weer te warm en kan ik het toch beter wagen in de berging? 

Jammer dat de oogst een beetje tegen valt.

@Lia56 Dank je wel! zo alles bij elkaar ziet het er heel vrolijk uit.

Geplaatst:

De nieuwe bloemen van de courgette zijn nu 100% vrouwelijk.

Er was net een mannelijke bloem dicht gegaan, daarmee heb ik een vrouwelijke bloem bestoven, en verder nog 2 mannelijke bloemknoppen die de komende 2-3 dagen open gaan, verder alleen vrouwelijke bloemknoppen.

Zou dat door het weer / seizoen komen?IMG_20231011_133334.thumb.jpg.eda67d6ed39f32e9bcf3a2ed72b8e363.jpg

IMG_20231011_133359.thumb.jpg.f60c8648aacafb320efea510c7d01a49.jpg

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Mijn (fles)pompoenplanten zijn pas heel laat in de vrucht gekomen. Nu heb ik heeeeel veel onrijpe (in verschillende stadia) rijpen ze nog na? Kan ik ze het beste aan de plant laten zitten?

Overigens hebben sommige ook weer nieuwe bloemen :classic_dry:

Geplaatst:

Ik heb ze geoogst. De plant was zo slecht geworden door de regen dat die niets meer deed voor de pompoenen. Gelukkig rijpen flespompoenen goed na.

• Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst: (aangepast)

Mijn vrouw is gisteren avond flink aan het hakken en zagen geweest voor “ Halloween “ 👻 🎃,

IMG_2212.jpeg

Er kwamen heel wat zaden uit de Pompoen,

IMG_2214.jpeg

aangepast door Ruderalis
Aanvulling
  • Like 8
Geplaatst: (aangepast)

Van de zaden kun je een soort melk maken als ze nog niet gedroogd zijn. Malen, opkoken met water en suiker, af laten koelen en zeven. Ik doe ook altijd wat vanillestokje erbij. En na het afkoelen wat cognac. De melk heeft van zichzelf weinig smaak. Van pitten van kabocha pompoenen is de smaak het beste. 

aangepast door fre3ke
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...