Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik deel graag 2 tips, waar ik zelf nogal tevreden mee ben.

• Onze saladbar.  Op heuphoogte en dichtbij de keuken, enkele bakken met verschillende soorten pluksla, veldsla, spinazie, etc.  Ik merk dat iedereen veel sneller naar een extra slaatje grijpt.  Onbereikbaar voor slakken, je schoenen blijven proper, je moet niet bukken, etc....
  • Serregrond vochtig houden.  Ik heb 3 gaten onderaan een plastic vuilbak gemaakt en daaraan zweetslangen gemaakt.  Die leg ik onder een flinke mulchlaag van hooi en gras op mijn 3 bedden.  Na een flinke regenbui giet ik het verzamelde water in de bak.  De zwaartekracht doet de rest.  Ik zie nu al een ongelofelijk verschil tussen de stoffige grond van vroeger en het zwart goud dat ik nu heb.  

20230426_183716.jpg

20230426_183634.jpg

• Like 3
Geplaatst:
3 uren geleden, Inloggevens kwijt zei:

Helaas is zoiets niet onbereikbaar voor slakken. Hier zitten slakken 2 meter hoog in bomen en struiken, ze zijn daar niet met de lift gekomen!

De bar staat op twee palen, die onderaan ingesmeerd zijn met vet :-)

• Like 3
Geplaatst:
De bar staat op twee palen, die onderaan ingesmeerd zijn met vet :-)

Aha, ik zie nl ook slakken op 6 m hoogte langs het raam of soms zelfs op het raam kruipen en dan erger ik me kapot. Insmeren met vet dus. Beetje ondoenlijk bij het huis, maar andere kleine oppervlakten zijn te doen.
Geplaatst:

Heb je het hele hekwerk dat erbij staat ook ingesmeerd, dan? Of ligt het aan de foto, dat ik denk dat ik het allemaal tegen elkaar staat. 

Ik denk dat vet slakken niet zo snel tegenhoud. En wat voor vet gebruik je dan? Vet op basis van aardolie zou ik liever niet in mijn tuin willen.

Verder een leuk idee, trouwens, zo'n saladbar bij de achterdeur! 🙂

Geplaatst:

Thx voor jullie reacties.  Het hekwerk staat er los van.  Zo lang slakken niet kunnen springen, vliegen of samenwerken zie ik geen probleem :-).  En ik gebruikte ossevet (wat je in de frituur gebruikt).  Lijkt me onschadelijk, maar blijft wel heel lang glibberig.

• Like 1
Geplaatst:

Mooie, laagdrempelige oplossing met die druppelslangen. 😊👍 Mijn kas is iets te klein dus ik denk dat het beter is in mijn situatie om lekker te blijven gieten ipv een groot stuk opofferen voor deze constructie. Ik sla ‘m op in het geval dat ik een grotere kas in m’n bezit krijg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...