Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tunnel kas vergunning


aseel

Aanbevolen berichten

Beste tuinders,

 

Ik wil op onze moestuin complex een 6 bij 10 tunnelkas zetten. Als ik van de bestuur toestemming krijg.

Maar heb ik van de gemeente of de grondeigenaar(liander) ook toestemming nodig. Of maakt de paar buizen en plastic niks uit.en wat kan me gebeuren als ik het toch doe. Misschien gedogen ze wel.wat is jullie ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets verschilt sterk van gemeente tot gemeente. In sommige gemeentes is een tunnel die beneden bepaalde afmetingen blijft niet vergunningsplichtig, in andere gemeentes wel. Handhaving verschilt ook van gemeente tot gemeente. Als er iemand in de buurt woont die een 'regeltjesmaniak' is dan is de kans groot dat de gemeente langskomt en zo nodig handhavend optreedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de vorige tuin vereniging waar ik zat was alles wat gebouwd werd aan regels onderhevig tenzij het vervanging was van iets wat er al stond.

voor een nieuw huisje of kas was ook een bouwvergunning nodig van de gemeente. dit gold voor alles wat een permanent karrakter had, ik heb zelf gedacht aan een fruitkooi maar ook daar wilde men vergunning voor aanvragen als ik de palen in de grond zou zetten en alles duegdelijk zou bouwen, iets los wat na het seizoen weg gehaald kon worden mocht wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...