Ga naar inhoud

Vanaf wanneer groentenplanten in de kas?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag mijn kas er helemaal staan en toen dacht ik wanneer kun je tomatenplanten en komkommerplanten in de kas zetten??

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Op de dag is het vaak al lekker maar als het gaat vriezen 's nachts dan heb je grote kans dat het kapot gaat.

Je kan ze ook niet makkelijk even binnen halen.

Komkommers zijn nog gevoeliger dan tomaten voor een koude grond.

@ Jorieke, ik dacht 2 weken eerder maar dacht dat er verschil zat in een folie ding en een kas van glas op fundering...

Geplaatst:

Vanaf half april ga ik het gokken in de kas, maar ik zal planten moeten inpakken of op een andere manier moeten beschermen als het echt koud wordt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb mijn tomatenplantjes al een paar weken in de kas, komt maar amper zon op (tuin op het oosten) en ze leven nog steeds

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Leven Night, of groei? En hoe koud zijn de nachten bij jou geweest? Zolang de temp niet onder de 5 graden komt zal het wel meevallen..maar de planten kunnen er wel een klap van krijgen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ze zijn in de kas groter geworden als toen ze hier op zolder stonden, daar werden het steeltjes, heb ze verpot en nu gaat het goed.

Met dit mooie weer is het hier achter maar amper 10 graden, bijna geen zon en ook nog tegen het bos aan dus waarschijnlijk echt wel temps onder de 5 graden 's nachts

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Ja dat kan wel zo zijn MAAR de kans dat er door een storing in het groeien allerlei ziekten toeslaan is wel heel veel groter.

Dat de plantjes steeltjes werden heeft alleen maar te maken met dat het te warm was en te weinig licht. Ook eigenlijk veel te vroeg om te zaaien, de kans op dit soort problemen is dan dus groter.

Dan is er ook nog een verschil tussen in een pot en in de volle grond.

't Is leuk dat je plantjes nog 'leven' hoor, maar misschien dat andere mensen denken oh, dan doe ik dat ook terwijl het dus echt geen aanrader is.

@Ruitertje

Je kan natuurlijk wel andere gewassen zaaien, sla, bietjes etc. Als voorteelt op de planten die graag wat warmte hebben!

En vanaf april misschien de plantjes wel in een pot zetten, kunnen ze alvast wennen. Als het dan gaat vriezen kan je een nachtje binnen zetten?

Geplaatst:
Vanaf half april ga ik het gokken in de kas, maar ik zal planten moeten inpakken of op een andere manier moeten beschermen als het echt koud wordt.

Vond deze foto ooit eens op het internet maar kon dit topic niet meer vinden

clipimage0021thumb24571331753127.jpg

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...