ellen70 Geplaatst: 25 juni 2023 Geplaatst: 25 juni 2023 Ik heb twee paprika planten waar knop in zit maar in knop blijven, heb ik geen geduld of doe ik iets verkeerd? Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 25 juni 2023 Geplaatst: 25 juni 2023 Er zijn hier mensen met veel meer verstand van paprika’s dan mij en waarschijnlijk dus ook beter advies kunnen geven. Wat mij wel opvalt is het weinige blad aan jouw plant. Is er een reden dat je alles weggehaald hebt? Zelf laat ik blad gewoon zitten tenzij het niet gezond meer is of op de grond hangt. Ik denk overigens dat geduld ook helpt 😊 Quote
ellen70 Geplaatst: 25 juni 2023 Auteur Geplaatst: 25 juni 2023 Ja ik had deze tip gekregen van iemand die ook deze planten heeft, zodat alle kracht naar boven gaat begreep ik, het is mijn eerste keer dus ben benieuwd wat de juiste handelingen zijn. Ik heb net dit jaar een kleine kas van mijn man gekregen gezien wij geen ruimte hebben voor een moestuin, maar ik wel graag hiermee bezig wil gaan. Alle tips zijn welkom Quote
Beukwood Geplaatst: 25 juni 2023 Geplaatst: 25 juni 2023 Hoi Ellen, nog even geduld! Zoals je zelf ziet op foto 2 zijn de eerste drie knopjes al zichtbaar maar waarschijnlijk duurt het nog een week of 2 à 3 voordat deze als bloemetjes gaan bloeien. Ikzelf knijp altijd voorzichtig in de bloemetje wanneer ze bloeien om ze zeker weten handmatig te bevruchten. Daarna nog een goede 3 a 4 weken geduld voordat ook de paprika’s daadwerkelijk kleur gaan krijgen Quote
rorror Geplaatst: 25 juni 2023 Geplaatst: 25 juni 2023 4 uren geleden, ellen70 zei: Ja ik had deze tip gekregen van iemand die ook deze planten heeft, zodat alle kracht naar boven gaat Planten groeien altijd het harst boven in de kroon. Daarvoor hoef je beneden geen bladeren weg te halen. Stel dat je nu 50% van het blad hebt verwijderd, betekend het ook ongeveer 50% minder energie opbrengst. Je hebt immers een deel van de 'zonnepanelen' verwijderd. Voorbeeld hoe je wel paprika kan snoeien om wat minder bloemen/vruchten per plant te krijgen, en daardoor dus grotere vruchten met dikkere vruchtvleeswanden, dan een plant met veel kleinere vruchten met dunner vruchtvlees. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.