Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Op zoek naar tunnel bogen


Marc007

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik ben een beginnende tuinier die na een aantal succesvolle jaren gaat opschalen.

 

Vandaar dat ik op zoek ben naar tunnel bogen voor voor mijn groentebedden. Een groentebed van mij is 80 cm breed en ik weet dat de lengte van de boog 1,5 meter max hoeft te zijn.

 

Is er iemand die mij kan helpen een website te vinden waar ik dit soort materiaal kan kopen, of een doe-het-zelf oplossing kan aandragen?

 

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een leverancier van schaduwdoek, insectennet en doek om je seizoen te verlengen. Alles op rol als het kan aangezien de bedden nogal lang kunnen worden.

 

Ik kan al mijn materiaal wel vinden, maar alleen in het buitenland. Dit omdat ik voornamelijk gewend ben in engelse termen te zoeken en op een of andere manier er maar niet kan achterkomen waar ik de spullen in Nederland kan bestellen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kruidenvrouwtje Daar heb je direct mijn probleem te pakken. Ik lees en kijk veel. Maar alles is in het engels. Dus ik ken termen zoals: row cover, shade cloth, insect netting etc... Nu kan ik wel een gok doen naar een NL term, maar dan ook nog eens de juiste spullen zien te vinden is erg lastig.

Alleen al schaduwnet is lastig. In het buitenland kan ik zo shaduwnet krijgen op rol in wit/zwart en groen op 1, 1.5 en 2 meter breed of meer. Op diverse zon blokkerende percentages..
Maar in NL lijkt het wel of we daar niet aan doen. Die zaadhandel heeft tenminste iets wat qua percentage ok is :). Dat wordt gewaardeerd.

Ook bogen voor tunnels is bijna niet te vinden.

Maar ik hou wel van een uitdaging :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk mijn bogen gevonden. LBONG Broeikasbanden, plantentunnel, bogen, tunnelbogen, tuinkasbanden voor verhoogde bloembedden, groeitunnel voor broeikas, 4 mm x 1,5 m, 30 stuks
Perfect voor mijn insectennet/shaduwnet/vlies die allen 150 breed zijn

 

En als je nu zelf bogen wilt maken:
lengte draad bepalen met:
https://purecalculators.com/nl/arc-length-calculator
Draad bestellen: Even zoeken op draad staal en je vind wel wat :)

aangepast door Marc007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je degelijk spul wil kun je het beste kijken bij toeleveranciers van de kwekerijsector.  Dat zijn bedrijven als bijv. Rovero (assortiment ingekrompen vergeleken met 20 jaar geleden), Vos (in Sprang Capelle), Royal Brinkman of Agro de Arend. Sommige toeleveranciers leveren alleen aan bedrijven, particulieren kunnen er niet terecht.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips.

Hier een paar fotos van datgene wat nu niet in roulatie ligt (oftewel ik heb nog wat te doen). De tuin is maar 25m2 en bereid ik langzaam uit naar zoveel mogelijk als mijn tuin toelaat (en wat de kinderen toelaten qua speelplek).

 

vlnr
pompoen.
Komt ieder jaar in grote mooie getalen op en geeft tussen de 10 - 20 oranje pompoenen.
Broccoli
Mijn eerste poging. Groeit goed, lijkt goed te komen
Bessen rood/roze en blauw en de druif. Er achter verstopt courgette, aardbeien en tomaten. Gaat allemaal als een tierelier.

De rest vd tuin heeft nog een beetje sla, wortel, boerenkool, spruiten en prei maar het meeste is toe aan een nieuwe ronde.

 

Komend najaar krijgt de moestuin een complete herinrichting en uitbreiding. 80-30 regel. oftwel 80 cm bedden en 30 cm paden
Compost en toevoegingen en dan afdekken voor een deel en een deel met een "cover crop" red clover. Dan ga ik bekijken wat beter werkt in mijn tuin.
Verder ben ik de rotatie alweer aan het bedenken en ditmaal gebruik ik hiervoor een gratis versie online van seedtime. Eenvoudig je activiteiten in je moestuin plannen.
 

IMG_0736.jpg

IMG_0735.jpg

IMG_0734.jpg

aangepast door Marc007
extra info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...