Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zieke druif


rotting

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Dat ziet er niet goed uit, lijkt erg op (valse) meeldauw. Zijn de bladeren ook aangetast? Bij valse meeldauw wit aan de onderkant. Bij (gewone) meeldauw vooral bovenkant van het blad.

Weet je welk ras je hebt? Veel oude rassen zijn erg gevoelig voor deze schimmel. Modernere rassen zijn meer resistent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bertus, bedankt voor je reactie.

De bladeren zien er ook niet goed uit. Ik heb idd iets wittig poederachtigs op het blad gezien en eraf gespoten. Wat voor ras het is weet ik niet, toen ik hier 20 jaar geleden kwam wonen stond de druif eral.  Kan ik er nog wat aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien tijd om toch maar eens afscheid te nemen van deze druivelaar. Als het een mooie struik is dan is dat natuurlijk jammer. Maar als je graag druiven wil oogsten ......

Via bijgevoegde link kom je bij Fruitlent, daar vind je veel informatie over druivenrassen (maar ook over veel andere fruitgewassen).

https://www.fruitlent.nl

 

aangepast door Bertus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...