fre3ke Geplaatst: 19 juli 2023 Geplaatst: 19 juli 2023 Dit jaar heb ik voor het eerst broccoli staan, Calabrese. Volgens mij gaat het niet goed. Ik heb nog steeds geen oogst. De enige plant waarin zich een bloem vormt, ziet er zo uit. Worden dit nog separate bloemhoofden op stengels? of is dit alles en moet ik nu oogsten? Het is maar zeven centimeter in doorsnee. Verder zitten de bladeren vol koolwittevlieg. Gaan die op enig moment ook in de bloem zitten? Quote
Amrutten Geplaatst: 20 juli 2023 Geplaatst: 20 juli 2023 Zo ziet het merendeel van mijn broccoli er ook uit. Enigszins chaotisch. Lijkt erop alsof tijdens de bloemvorming er beschadigingen zijn opgetreden. Misschien vraat van het een of ander ? Ik heb ze geoogst en hoop op zijscheuten. Quote
Swa Geplaatst: 20 juli 2023 Geplaatst: 20 juli 2023 De Calabrese broccoli is hier ook laat. Komt omdat die laat gezaaid werd en ook laat uitgeplant. De onze ziet er wel 'normaal' uit. 7 cm heb je niet veel aan. Bladeren zijn eetbaar, maar met die vlieg erop zou ik die laten liggen. Quote
fre3ke Geplaatst: 20 juli 2023 Auteur Geplaatst: 20 juli 2023 Het blijken toch afzonderlijke bloemhoofdjes te zijn. Vandaag ziet het er zo uit. Hij is niet helemaal soortecht, denk ik. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 20 juli 2023 Geplaatst: 20 juli 2023 Bij mij groeit nu ook een broccoli met blad ertussen. De eerste was normaal en heb ik al geoogst. Bij de andere twee die er nog staan is nog geen ‘bloem’ ontstaan. Komt nog wel denk ik. Quote
Maarten V. Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 Tja, broccoli is een moeilijk gewas. Ik raad aan het regelmatig te bemesten, en vochtig to houden. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 1 hour ago, Maarten V. said: Tja, broccoli is een moeilijk gewas. Bij mij is broccoli juist de enige kool (muv palmkool en boerenkool) die het goed doet…. 1 Quote
Maarten V. Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 Ik ben blij dat uw broccoli het goed doet! Ik heb nog nooit succes gehad met broccoli. Dit jaar heb ik meer informatie over het kweken van broccoli’s opgezocht en ga ik het opnieuw proberen. Ik geef toe dat ik wat laat ben om nog broccoli’s te planten… Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.