Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

moestuin-328371332159814.jpg

m'n tuintje, verdeelt in 3 vakken

moestuin-124851332159877.jpg

Vak met wortels, gingen toch nog 2000 zaadjes in

moestuin-262981332159931.jpg

De tomaatjes, heb der 20 gezaaid, zijn maar 6 van omhoog gekomen

moestuin-445531332160200.jpg

Ijsbergsla en bietjes, heb ze in een bakje voor het raam, over een weekje mogen ze naar buiten.

Hou een gedeelte zelf en de rest breng ik altijd naar de voedselbank, die zijn altijd blij met verse groenten. Zo kan een hobby ook nog heel nuttig zijn.

Geplaatst:

2000 wortels....of ga je nog uitdunnen? Jullie houden erg veel van wortels

edit:

voedselbank...ja had ik overheen gelezen

en die tomaatjes....hier staan er 5 cm hoog...zijn al 3 weken uit....komen er nog steeds nieuwe boven de grond uitpiepen....dus wie weet......

aangepast door Gast

Geplaatst:

Goed idee van de voedselbank. Zal ik in gedachten houden bij een overvloedige oogst

2000 worteltjes, wortelsoep, worteltaart, wortelpuree, gekookte worteltjes, gewokte worteltjes...

Hallum = kleigrond toch? Mijn moestuin is afgegraven veengrond en ben benieuwd of er ook verschillen zijn (vast wel) in opbrengst en gewassen die het goed/minder goed doen.

Geplaatst:

Echt een super idee.. Dat van de voedselbank..

Geplaatst:
  • Auteur

Ze krijgen al weinig vers spul binnen daar, dus ik dacht, zet wel wat meer neer.

Zo kan je ze toch nog een handje helpen

Geplaatst:
  • Auteur

Ja Hallum is kleigrond. Heb het gemeng met woudgrond, dat maakt het net even wat losser en wat minder plakkerig dan klei. En vooral bij de wortels is woudgrond mooi spul, anders blijven ze erg klein. Vorig jaar ging het best, tot het zoveel regende, toen rotte alles weg.

Geplaatst:

dat gaan wij ook doen met de bedden die we in principe niet vol hoeven te planten voor ons zelf: we vullen ze allemaal en wat overblijft gaat hier naar de voedselbank. verse groenten zijn er nooit echt veel daar en dan vaak nog alleen maar de oosterse roerbakvarianten. dus de doorsnee groenten leveren we dan graag aan.

veel van wat hier niet meer gebruikt wordt (kinderboeken, speelgoed, kleding etc) kan nog erg goed naar de voedselbank.

Geplaatst:

Dat zijn idd aardig veel wortels. Maar wel voor een goed doel

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Heb ik je op een idee gebracht Claartje?

Geplaatst:
Hou een gedeelte zelf en de rest breng ik altijd naar de voedselbank, die zijn altijd blij met verse groenten. Zo kan een hobby ook nog heel nuttig zijn.

Heb vorig (en dit) jaar ook aan de voedselbank gedacht. Waar kan ik die vinden (omgeving Sneek)?

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

Voedselbank gemeenten Sneek en Wymbritseradiel:

http://www.voedselbanksneek.nl/

Postadres:

Breksdyk 7

8614 AM Oudega (SWF)

Telefoon:

06 -52111598

(bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 19h tot 21h)

E-mail:

[email protected]

Opslag- en uitgiftelokatie

Top 4, te Sneek

Bankrekeningnummer:

15.84.49.398

Geplaatst:

Dacht ik ook al... maar ja...

Leuke link dat ding... kan dat ook zónder supertelefoonappgebeuren?

Edit: sorry mogelijkheid daartoe staat erbij...

Geplaatst:
Heb ik je op een idee gebracht Claartje?

had gekund haha. toevallig hadden we het er dit weekend over met een vriendin van mij. die werkt bij de gemeente in het project armoede bestrijding en is zodoende sterk betrokken bij de voedselbank.

hadden het met haar doorgesproken over hoe we het beste konden aanleveren en zo. dus toevallig tegelijk eenzelfde goed idee.

zijn nog even aan het kijken welke groenten het praktischer wijs gaan worden. moet natuurlijk wel te behapstukken blijven en in ons teeltplan passen, maar dat is vast in te plannen. (en je tuintje staat weer iets voller, zodat onkruid geen kas krijgt.)

Geplaatst:
  • Auteur

Ik breng het altijd op de dag dat ze pakketten gaan maken, kan het gelijk mee. En het is op z'n verst.

Maar jouw tuintje en je vriendin's tuintje, is 1 grote.

Ik doe altijd wat basis groente, wortels, sla, andijvie, rode bietjes. En niet van dat moeilijke spul

Geplaatst:

Vindt dat echt top die voedsel bank, mijn dochter is daar vrijwilligster en wat een ellende wat zij daar aan hoort zeg, te gek voor woorden dat ,dit in ons land zo noodzakelijk is.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, dat dat nodig is snap je niet. Vaak ook niet echt voor te stellen, zelf heb je alles.

Ik breng het dan naar de voedselbank Leeuwarden, die al bijna 250 pakketten uitgeven.

Dat vindt ik een hoop voor een stad als Leeuwarden, zo groot is het nou ook weer niet.

Maar laten we hopen op goed weer, dat alles lekker kan groeien.

Geplaatst:

Ja ik vind dat echt zo super van je, en verse groenten!!! dat krijgen ze zelden hoor, of nooit. ja vaak toch alles tegen de datum aan, het kan nog net, met brood enzo. Maar zo blij dat ze er zijn de voedselbanken, want je moet niet verder denken als ze er niet waren.

Geplaatst:
  • Auteur

En volgens mij heb ik meer mensen op een idee gebracht door dit topic

Wat voor functie heeft jouw dochter daar dan? Vindt het wel knap dat je tussen die ellendige verhalen kan zitten.

Geplaatst:

Ze had zich aangemeld als vrijwilgster,het vullen van de dozen en het uitgeven daar van.

Geplaatst:
En volgens mij heb ik meer mensen op een idee gebracht door dit topic

Wat voor functie heeft jouw dochter daar dan? Vindt het wel knap dat je tussen die ellendige verhalen kan zitten.

Het idee was er vorig jaar al maar toen begonnen we pas in juni met de tuin.

Dit jaar gaan we er vol voor

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:
  • Auteur

goed idee Nauta!!