Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit is de eerste keer (na 5 pogingen) dat het mij lukt om een framboos in pot in leven te houden.

Ik hoop dat hij de winter overleefd maar heb geen idee hoe.

Gewoon buiten laten staan?

Buiten onder een afdak?

Mag hij droog staan of moet de grond altijd vochtig blijven?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Kippekikker 

Posted

Kan prima in een 30L pot en nooit hoeven afschermen sinds deze framboos in 2020 vanuit de volle grond naar de pot ging. 

Vrij weinig opbrengst maar toch altijd een paar handen vol frambozen. In mijn moestuin komen ze in elk geval nooit meer. 

20230725_161122.jpg

Posted

Nog een tip, de pot eens in de week of twee weken een keer 360 graden ronddraaien. Ben erachter gekomen dat wanneer je dit niet doet, de uitlopers vrolijk tussen de voegen en zelfs de border erachter in kruipen.

Posted

Hier heb ik alleen maar ellende met de frambozen... bruine bladeren ondanks bewateren en bemesten, geen enkel vruchtje kunnen plukken.. zowel in pot als in de volle grond. Gaan er gewoon uit

Posted

Bedankt voor de reacties. Dit is een stekje dat ik van mijn dochter kreeg eind mei. Sinds dien nog GEEN water gegeven. Blijkbaar heeft de plant genoeg met de weinige regen die er is gevallen. Ik weeg de pot af en toe en voel of de aarde nog vochtig is. Ik denk dat bij al mijn vorige pogingen ik teveel water gaf.

Ik vind dit heel bizar en moeilijk om hem geen water te geven maar hij blijft leven. Ik draai hem inderdaad ook 1x per week een kwart.

16903536392465035534479622031284.jpg