Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb er een aantal, dus als er nog meer mensen zijn met interesse dan hoor ik het wel. 

Ik heb ook nog: jonge Siberische erwtenstruiken, zelfgezaaid. Nog maar een cm of 5 hoog hoor. 

En kwee-appels, maar dan de kleintjes. Dit jaar zijn ze sowieso niet groot bij mij, maar de grootsten houd ik dan zelf voor wat lekkere toetjes enz. De kleinere kunnen mooi door de gelei of stroop, met schil en klokhuis en al. 

• Like 1
Geplaatst:
24 minutes ago, Jorieke123 said:

Ik heb ook nog: jonge Siberische erwtenstruiken, zelfgezaaid. Nog maar een cm of 5 hoog hoor. 

Wordt vanzelf groot toch? ook graag eentje

• Like 1
Geplaatst:

Ik maak er nu nog geen mix van, heb alles los in zakjes. Kleine beetjes maar hoor, maar toch net lekker misschien :) 

Alles van eigen teelt ja. Die zwartmoeskervelzaden kan je als zwarte peper gebruiken schijnt, ik moet er zelf nog wat mee experimenteren. Die karwij gebruik ik voor thee, met o.a. zoethout en anijs en mosterd en fenegriek en dille bijv. Of een andere mix met ook steranijs en jeneverbes. 

IMG_9924.JPG

Geplaatst:

Heb je toevallig nog zaailingen van zwartmoeskervel en karwij? Dan graag. 

Zal eens googlen naar die tip van zwarte peper..😉

Karwei doe ik door de goulash...super lekker. En ruikt zo lekker

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Jorieke, Heeft Joep nog ergens een overtollig dik stuk stam liggen? Te gebruiken als hakblok voor haardhout. Ideaal formaat: 30 x 30 x 30 cm. Kleiner / smaller is ook goed. 

(En over de tomaat Balkonstar, export naar Utrecht: was dat een succes, zal ik zaad ervan meenemen?)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ja nee Henk we hebben geen stuk liggen voor je. Joep gaat wel weer zagen deze winter maar weet niet of ie dan wel eik (of iets anders hards) gaat zagen. Ik zat nog wel even te kijken tussen onze onkloofbare stukken maar dat zijn echt lompe dingen waar al zijkanten vanaf zijn gedrukt met de kloofmachine maar die kreeg zelfs het middenstuk niet kapot. Je mag er zelf ook even neuzen maar als Mellie iets beters heeft (en daar ga ik dan echt van uit) dan zou ik dat doen als ik jou was! 

Geplaatst:

@Jorieke123 ik zag in het topic van acpronk dat je met hem overlegde over een stekje moerasapirea. Waarschijnlijk heb je die niet dubbel, maar heb je wellicht nog enkele zaadjes over? Dan kweek ik die zelf wel op en dan kan ik daarmee doorkweken volgend jaar. Anders schaf ik ze zelf aan dat kan uiteraard ook. Maar met zaadjes voor 400 planten (Vreeken) kan ik tot mijn pensioen toe .

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik gok het er op. Kan altijd later (in het voorjaar) nog bestellen en zaaien. En anders moet ik maar op zoek in het wild en een stukje uitsteken.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik zou wel een potje varkensvet willen hebben/kopen. Ik neem granola mee (staat nu af te koelen) maar veel meer heb ik niet omdat ik net verhuisd ben.

• Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...