Lia56 Geplaatst: 19 september 2023 Geplaatst: 19 september 2023 Ik hou mij aanbevolen. Heb na de verbouwing nog een lege plantenbak van 7 x 0,5m.. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2023 Auteur Geplaatst: 19 september 2023 Ik heb er een aantal, dus als er nog meer mensen zijn met interesse dan hoor ik het wel. Ik heb ook nog: jonge Siberische erwtenstruiken, zelfgezaaid. Nog maar een cm of 5 hoog hoor. En kwee-appels, maar dan de kleintjes. Dit jaar zijn ze sowieso niet groot bij mij, maar de grootsten houd ik dan zelf voor wat lekkere toetjes enz. De kleinere kunnen mooi door de gelei of stroop, met schil en klokhuis en al. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 19 september 2023 Geplaatst: 19 september 2023 24 minutes ago, Jorieke123 said: Ik heb ook nog: jonge Siberische erwtenstruiken, zelfgezaaid. Nog maar een cm of 5 hoog hoor. Wordt vanzelf groot toch? ook graag eentje 1 Quote
Ciska Geplaatst: 20 september 2023 Geplaatst: 20 september 2023 Cistus...graag😊! En je maakt mengsels met karweizaad Is dat uit eigen zaden/planten? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2023 Auteur Geplaatst: 20 september 2023 Ik maak er nu nog geen mix van, heb alles los in zakjes. Kleine beetjes maar hoor, maar toch net lekker misschien Alles van eigen teelt ja. Die zwartmoeskervelzaden kan je als zwarte peper gebruiken schijnt, ik moet er zelf nog wat mee experimenteren. Die karwij gebruik ik voor thee, met o.a. zoethout en anijs en mosterd en fenegriek en dille bijv. Of een andere mix met ook steranijs en jeneverbes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 20 september 2023 Geplaatst: 20 september 2023 Heb je toevallig nog zaailingen van zwartmoeskervel en karwij? Dan graag. Zal eens googlen naar die tip van zwarte peper..😉 Karwei doe ik door de goulash...super lekker. En ruikt zo lekker 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2023 Auteur Geplaatst: 20 september 2023 Ja ik heb al wat plantjes klaar staan, sowieso van de zwartmoes maar ook wat karwij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 20 september 2023 Geplaatst: 20 september 2023 Super..😊 Kan ik jou ergens mee verblijden? Of is granola ook prima? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2023 Auteur Geplaatst: 20 september 2023 Granola is sowieso prima, ik zal even in jouw lijstje neuzen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Mag ik misschien een Siberische erwtenstruik als je nog hebt? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2023 Auteur Geplaatst: 23 september 2023 Yes! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2023 Ik kom nog van allerlei plantjes tegen die ik in potjes prop en straks op de weggeeftafel zet! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 3 oktober 2023 Geplaatst: 3 oktober 2023 Zou ik een stekje van de zwartmoeskervel mogen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2023 Ja, die had ik al voor je staan 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Jorieke, Heeft Joep nog ergens een overtollig dik stuk stam liggen? Te gebruiken als hakblok voor haardhout. Ideaal formaat: 30 x 30 x 30 cm. Kleiner / smaller is ook goed. (En over de tomaat Balkonstar, export naar Utrecht: was dat een succes, zal ik zaad ervan meenemen?) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 Wil je het hakblok voor jezelf? Of voor iets van een workshop dus alleen het gebruik er van? Ja, zaadjes van de Balkonstar wil ik wel om weg te geven dat was zeker wel een succes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Jorieke: Voor mezelf, voor de heb dus. Daarom alleen als jullie ergens een overtollig stuk hebben liggen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ciska Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Hey hey, Ff last minute.. 🙈 Had je toevallig tussen alle stekken ook nog wat thijm opgepot? En wat kruidvenkel? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 Mijn kruidvenkel wordt langzaamaan steeds meer brons, heb ik het idee. De hele echte groene lijkt een beetje te verdwijnen en/of te kruisen met de bronzen venkel. Ik heb het 1 en ander opgepot en jullie moeten maar even wat uitzoeken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Jorieke: Voor mezelf, voor de heb dus. Daarom alleen als jullie ergens een overtollig stuk hebben liggen.Heb ik ook nog wel voor je mocht er niks zijn bij @jorieke123 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 Ja nee Henk we hebben geen stuk liggen voor je. Joep gaat wel weer zagen deze winter maar weet niet of ie dan wel eik (of iets anders hards) gaat zagen. Ik zat nog wel even te kijken tussen onze onkloofbare stukken maar dat zijn echt lompe dingen waar al zijkanten vanaf zijn gedrukt met de kloofmachine maar die kreeg zelfs het middenstuk niet kapot. Je mag er zelf ook even neuzen maar als Mellie iets beters heeft (en daar ga ik dan echt van uit) dan zou ik dat doen als ik jou was! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 @Jorieke123 ik zag in het topic van acpronk dat je met hem overlegde over een stekje moerasapirea. Waarschijnlijk heb je die niet dubbel, maar heb je wellicht nog enkele zaadjes over? Dan kweek ik die zelf wel op en dan kan ik daarmee doorkweken volgend jaar. Anders schaf ik ze zelf aan dat kan uiteraard ook. Maar met zaadjes voor 400 planten (Vreeken) kan ik tot mijn pensioen toe . Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 Ja ik dacht dat ik nog wel zaad had, maar kan echt nergens het zakje vinden. Ik zal morgen nog eens kijken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Ik gok het er op. Kan altijd later (in het voorjaar) nog bestellen en zaaien. En anders moet ik maar op zoek in het wild en een stukje uitsteken. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
bonnie f Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 Ik zou wel een potje varkensvet willen hebben/kopen. Ik neem granola mee (staat nu af te koelen) maar veel meer heb ik niet omdat ik net verhuisd ben. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.