Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zieke kip: kapot inwendig ei


bonnie f

Aanbevolen berichten

Eén van mijn jonge kippen heeft een kapot inwendig ei. Ze legt net een week.
Vanmiddag was ze al wat truttig en net zag ik dat er eigeel uit haar cloaca komt. Ze perst regelmatig.
Wie weet wat ik het beste kan doen? Meteen naar de dierenarts met een kip is niet mijn eerste optie maar als het moet (lijden) dan moet het maar.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gets Bonnie,niet leuk. 
Hier  toen de kippen net gingen leggen ook een ziek kipje. Zat ook echt ziek erbij. Had steeds windeieren. Uiteindelijk naar de dierenarts. Maar die kon er niet veel mee, behalve melden dat het  kipje niet blij was. En beter af was als ze zou inslapen. 
dat hebben we ook gedaan. 75 euro. De volgende keer laten we zo’n kipje wel zelf inslapen! 😉

succes ermee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde graag weten of er scherpe schalen in de kip zaten dus Groen van haar stok geplukt en met met mijn vinger en olie inwendig gevoeld. Er zit niks tot vingerdiep dus ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Geen acute nood in ieder geval.

Ik wacht maar even af.

  • Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...