Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naga Jolokia aka ghost pepper of bhut jolokia + kleur varieties. Allemaal redelijk zelfde vorm en hitte. Dus als je rood te standaard vind kan je een kleur variatie pakken. 

Dit jaar heb ik de Bhut Jolokia Peach staan. 

DSC_1670.JPG

Moeten er ongeveer zo uit komen te zien:

download.jpeg

Als het een beetje mee zit rijpen ze af en heb ik van die soort genoeg zaden om te delen. Plant gaat ook naar binnen eind deze maand. 

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

De rode is in principe iets heter dan gele, oranje, perzik varianten. Ik heb ze tot een decennium geleden een paar keer gehad. Altijd marginale opbrengst. Had toen eerst geen en daarna wel goede voeding. Maar ja paar jaar zaadjes die niet kiemden of goed opgroeiden en zo zonder verse zadenkomen te zitten. Er was destijds veel interesse in 'strains', maar ben al lang weer kwijt welke je 'moest' hebben. Inmiddels zijn er ongetwijfeld weer nieuw Top of the Bill varieteiten. Rorror houdt de Youtube streams daarover bij, dus weet dat beter dan ik.

@MSDG smaken verschillen ik word bijvoorbeeld misselijk van de geur/smaak van Mme Jeanette, dat was een jaar en niet weer. Iemand misschien een suggestie voor een milde dunwandige punt peper, die gebruikt wordt voor zoete pittige paprikapoeder eventueel te combineren met echte peperpoeder;-)?

Sambal lust ik niet is mij meestal te heet die oplossing in plakkerige olie;-). Maar bij zo'n prutje hoeft de smaak toch niet van de capsicum te komen...

Afgelopen jaren werden er geen zaden meer aangeboden in de Turbo van Bhuts afgelopen jaar zelfs geen super hots meer, dus houdt me aanbevolen. Zoals altijd deelname staat vrij voor alle liefhebbers ook dit najaar weer. Hoe groter de groep hoe groter de variatie van het aanbod. Maar ja mensen zoals ik kunnen het niet meer aan dertig soorten te zetten en proberen daarvan ook nog zaden te oogsten en te drogen. Vooral superhots stonden bij mij eind november nog binnen warm af te rijpen voor zaad, terwijl de envellop al weg moest, liefst alles geruild met Sinterklaas weer terug. Dus dikke honderd soorten in een ruil zal moeilijk worden dit keer;-).

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb deze vorig jaar geteeld, ik had een overvloedige oogst (rode variant). De pepers zelf is extreem pittig zonder al te veel aroma, ik had er zelf een salsa met koriander van gemaakt. Nu eet ik vrij pittig maar mijn innerlijke mens was nog niet gewend aan dit niveau van pittigheid.....

Dit jaar heb  ik 7-pot bubblegum staan en een F1 variant van de reaper als extreem pittige pepers, ik ben beniewd welke mij het best bevalt. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...