Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kas aantal meters verplaatsen,,, hoe?


Jantine

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik heb een hobbykas met veiligheidsilas in mijn moestuin. Deze wil ik als het even kan een aantal meters verplaatsen omdat er een 2e en grotere kas bij komt.

De kas is 3 bij 3 ramen. Het glas zit er in gelijmd/gekit. 

Hoe zouden jullie hem verplaatsen? Of niet doen? De kast staat op een zelfgemaakt houten profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het glas/de kit eruit snijden en de glaspanelen eruit halen en dan het frame verplaatsen en het glas weer terugzetten. Een kas incl glas in z'n geheel verplaatsen is niet te doen.

Misschien zit het frame nog wel verankerd ergens in? Dan heb je daar ook nog wel wat werk aan. Als hij los op het hout staat is dat geen probleem. Als het hout nog goed is kun je dat ook nog hergebruiken. Al met al wel een flinke klus denk ik. 

 

Edit: als het frame van aluminium is hoeft je frame ook niet uit elkaar. Dat pak je zo op met 2 man/vrouw. Als je een zwaarder materiaal hebt moet je hem misschien nog wel uit elkaar halen.

aangepast door Liekie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk lastig advies geven zonder sd situatie te kennen maar een kleine kas is mogelijk nog wel te verschuiven met wat mankracht. Zeker als heg mogelijk is om de kas zover op te tillen dat er je er iets onder kunt schuiven om dienst te doen als "slee".

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...