Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@acpronkoké, dat is jammer. Ik gebruik die zaden zelf al 2 jaar en bevalt me goed. Ik dacht de rode botersla namelijk te herkennen op de foto. Maar waarschijnlijk is het dan toch een ander soort. 

Geplaatst:

Ik kan het wel regelen voor je, maar je kunt ze zelf kopen bij de Makkelijke Moestuin, daar kun je nu een voordelige setje kopen mt 50% korting, je krijgt dan 4 soorten. Je kunt ze inderdaad heel lang laten staan, het worden uiteindelijk hoge boompjes.

Ik vind ze alle 4 even lekker.

20240827_082605.jpg

Geplaatst:

@Petrasmoestuin en @Gitta Salanova is een soort van merknaam, daar vallen verschillende geselecteerde rassen onder. Als je het plaatje ziet uit mijn eerste post dan zie je de soort waar ik naar op zoek ben. Deze hebben geen gekarteld/gekruld blad. Daarnaast weet ik hoe Google werkt dus kan zelf ook zoeken, maar deze specifieke soort is niet gemakkelijk te vinden zoals @mdubbelm ook heeft aangetoond. Slechts bij één webshop in Duitsland gevonden.

Dus voor iedereen met het advies van de zaden van de Makkelijke Moestuin: DIE ZIJN HET NIET. 🤣🤣🤣

• Like 2
Geplaatst:

En ik heb ze idd gekocht bij de Duitse site op P1en gezaaid. Een van de voordelen van Salanova is, dat ie niet snel schiet. Een van de nadelen van Salanova is, dat ie niet snel schiet. Ik ben dus een paar planten door aan het laten schieten voor zaadwinning, maar vooralsnog geen bloemen te zien.….

als het niet lukt, jammer dn. het is mooie en lekkere sla. Maar de kosten niet waard. 

Geplaatst:

@mdubbelmdoorschieten doen ze inderdaad met moeite. Daar ben ik dit jaar eigenlijk erg blij mee. Ik heb in juni namelijk 28 oude kleipillen van vorig jaar gezaaid. De kleipillen kun je maar kort goed houden, tenzij je ze in de koelkast bewaard in een afgesloten bakje of zakje. Dit laatste had ik niet gedaan. Dus ik dacht van die 28 zaden komen er met een beetje geluk de helft op. Maar er zijn er dus 27 van op gekomen. Dus komen om in de sla. Ik geef nu af en toe een krop weg aan de buren of familie. Want ik heb plek nodig voor de najaars zaai. Ik heb nu nog 15 kroppen over. 

Binnenkort maar weer eens sla soep maken, daar gaan 2 kroppen in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...