dennislp Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Grote NoordHollandse veldsla doet me wel er aan denken Maar net even mijn plantjes geroken; ruikt naar groen... en de smaak? Zit niet echt smaak aan. Heb jij geproefd Hans? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Hans, zou dit niet 't wilgenroosje kunnen zijn? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 mmmmmmmmmmm ik vindt dat best goed gevonden, al moet ik zeggen dat ik wel zoiets heb van de naam klinkt mij niet bekend en wat was ik daar dan mee van plan waar zou ik die voor gekocht hebben Maar ik zal de naam in gedachte houden, ik zeg niet gelijk het is die niet maar blad is vrij lang op je foto, dat isbij mij niet zo, maar zijn nog jonge plantjes. Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 op mijn foto is het toch ook nog kort? waarom gekocht?:Toepassingen Jonge bladen en jonge scheuten kunnen als groente of in soep gebruikt worden. Maak bij gebruik als groente de scheuten klaar als asperges. Vroeger werden de bladen ook voor het trekken van thee gebruikt. De bladeren moeten dan eerst in de zon drogen. En hij is dus meerderjarig, en vormt wortel stokken.Mijne vermeerderen zich maar hebben nooit gebloeid. vind het wel véél waarschijnlijker dan veldsla;) Het (knikkend) wilgenroosje (Chamerion angustifolium (L.) Holub, soms ook Chamaenerion angustifolium (L.) Scop., basioniem: Epilobium angustifolium L.) is een overblijvende, kruidachtige plant uit de teunisbloemfamilie (Onagraceae). De Nederlandse naam wilgenroosje is afgeleid van de gelijkenis van de bladeren met die van de wilg. Het epitheton angustifolium betekent smalbladig. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilgenroosje Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 Ja hij komt het dichtst bij tot nu toe, maar ik heb niet zoiets ja dat is hem. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Dan heb je de zaden waarschijnlijk van Eva? Toch lijkt het blad mij te rond voor een wilgenroosje... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Nee ik denk ook niet dat het wilgenroosje is, het moet iets zijn wat goed tegen winter kan want is groen gebleven. Quote Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Nee even wilgenroosjes in echt aangewezen gekregen, lijkt er dan niet op is met foto toch wat vertekenend, groeid hier overal langs de sloot weet ik gelijk dat dat wilgenroosje heet, toch nog wat geleerd vandaag ik weet wel dat ik wilgenroosje niet in tuin zou willen dat is gewoon onkruid wat wij verwijderen als we het zien. Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Dan gaat de zoektocht weer verder (ik bedoelde niet het harige wilgenroosje he? ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 nee ik weet het knikkend Quote Players only love you when they're playing.
Bubbels Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Weet je dat ik dit echt een berespannend topic vind? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
hansm Geplaatst: 31 maart 2012 Auteur Geplaatst: 31 maart 2012 En ik heb echt altijd overal bordjes aanhangen wat het is.Qndertussen groeid HET rustig maar goed door en moet ik het eigenlijk uitplanten, ik geloof dat ik beste ze maar in een bed van de vastegroente stop maar had ze graag in me kruidenspiraal gehad als het straks toch een kruid is Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Nou je hebt er genoeg....plant ze op beide plekken Quote
Marinus Ros Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Dan gaat de zoektocht weer verder (ik bedoelde niet het harige wilgenroosje he? ) Het is wel degelijk wilgenroosje (Epilobium huppeldepup) wat jij op je eerste foto hebt staan. Als het plantje opgroeit wordt het blad feller groen en spitser van vorm. Hier komen er ook elk jaar tientallen binnenwaaien omdat er op een km of zo een flink aantal staat langs de rand van een loofbos en de Jeker (een lokaal riviertje dat hier in het Frans Geer noemt en waar ik dus na jaren onwetendheid achter ben dat het dus niks anders als die Jeker is. Je zal maar in een meertalig landje wonen.... ). Het is trouwens ook een kruid dat in de plantengeneeskunde wordt gebruikt; urinewegen, dacht ik. One down, nu Hans nog.... EDIT: Hmmm....Had er beter aan gedaan om eerst toch alles te doorlezen. Dat jouw foto wilgenroosje was wist je dus al. Quote
GinaVDloop Geplaatst: 3 april 2012 Geplaatst: 3 april 2012 Het ziet er inderdaad uit als een soort sla, al geproefd? Quote
hansm Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 Nee ik ga niks eten wat ik niet zeker weet dat het kan Quote Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 Door dat nu paar x sla is gezegd heb ik me iets herrinderd, ik heb deze plantjes vorig jaar laat in herfst verspeend,van een plant (waarschijnlijk van Jorieke) die zich spontaan heeft uitgezaaid, blijft nog steeds dan een kruid of vastegroente maar een van de vaste sla soortjes is vrij goed mogelijk. (Jorieke vrij zeker dat jij deze hebt gehad of nog hebt of hij moet van Bastin/vlaamszaadhuis afkomen)nuja beperkt het zoeken voor me een beetje Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Fotoooooo! Is de plant al veel groter? Mogen we nog een keer kijken en raden? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ja ga ik doen is inderdaad wel veranderd onderste blad wat roder en het plantje zelf gaat beetje de lucht inof het wil bloeien, ik denk dat ik de helft top en kijke of ze dan aan zijkanten uitloopt, zolang ik naam niet weet isdat maar de vraag of dat kan. Quote Players only love you when they're playing.
Marinus Ros Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Het is niet toevallig mosterdspinazie? ( Brassica camp r. "Komatsuna") Quote
hansm Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Nee denk het niet, zal even foto maken. Quote Players only love you when they're playing.
Bit Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Al vanaf de 1e foto heb ik zelf het idee dat het een heel gewoon onkruidje is. Maar ja. zoveel bakjes zo vol ? Maar ik denk aan een heel doodnormaal onkruidje, waar ik overigens de naam niet van ken. Lastig he ? Komt zeeer veel op moestuinen en verstoorde gronden voor. Familie van het harig wilgeroosje, maar is anders. Ik weet de naam echt niet. Quote
hansm Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Ziet er ook langzamerhand steeds meer als onkruid uit, maarja dat is wel vaker zo met kruidenen ook echt enige hier waar geen naam bordje inzit. Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Maak nog eens een foto hoe het er nu uitziet, mogelijk is het nu al beter herkenbaar? Quote
hansm Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 ja doe ik (binnenkort ) Quote Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.