Jump to content

Pelgrim stelt zich voor

Pelgrim

Recommended Posts

Hallo allen!

Na een behoorlijke tijd voornamelijk lurken net bij het lezen van een bericht de ernstige nijging gekregen te reageren, maar dat kan natuurlijk niet zonder voorstellen.

Sinds begin vorig jaar hebben we als gezin een moestuin op loop afstand van huis. Van kinds af aan ben ik een moestuin aan het werk geweest dus echt nieuw is het voor mij niet. Dacht ik... Niets zo verrassend als een moestuin. Heerlijk.

Vorig jaar al veel geprobeerd wat mijn ouders vroeger nooit gedaan hadden (knolvenkel, tomaat, pompoen, spinazie). Daarnaast de geëigende snijbonen, slabonen etc. Voor mij was het een avontuur maar het resultaat was voorspelbaar (alles goed, behalve de tomaten..). Het voorschotelen van de eerste portie slabonen zal ik nooit vergeten! Wat hebben ze gesmuld! En de aardbeien waren op de tuin dé hit.

In de loop van de tijd zal ik wat foto's hier verzamelen en een zaailijst plaatsten.

Ik proefde net even de spercieboontjes voor vanavond voor. wat een teleurstelling of eigenlijk niet... Maar voor dat de eigen boontjes er weer zijn duurt nog zo lang...

Maar goed, in de tussentijd heb ik dus wel:

Spinazie gezaaid

Tuinbonen gezet (met een stuk gaas afgedekt)

Snijbiet gezaaid

een tuinhuis halfontmanteld, rest volgt zaterdag (gratis! )

pallets opgehaald voor meubeltjes voor in het tuinhuis en voor afscheidingen

etc

Vanavond maar eens een lijstje maken van wat er nog moet gebeuren..