Pelgrim Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Hallo allen! Na een behoorlijke tijd voornamelijk lurken net bij het lezen van een bericht de ernstige nijging gekregen te reageren, maar dat kan natuurlijk niet zonder voorstellen. Sinds begin vorig jaar hebben we als gezin een moestuin op loop afstand van huis. Van kinds af aan ben ik een moestuin aan het werk geweest dus echt nieuw is het voor mij niet. Dacht ik... Niets zo verrassend als een moestuin. Heerlijk. Vorig jaar al veel geprobeerd wat mijn ouders vroeger nooit gedaan hadden (knolvenkel, tomaat, pompoen, spinazie). Daarnaast de geëigende snijbonen, slabonen etc. Voor mij was het een avontuur maar het resultaat was voorspelbaar (alles goed, behalve de tomaten..). Het voorschotelen van de eerste portie slabonen zal ik nooit vergeten! Wat hebben ze gesmuld! En de aardbeien waren op de tuin dé hit. In de loop van de tijd zal ik wat foto's hier verzamelen en een zaailijst plaatsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Welkom, ja smaken echt lekker,groenten uit eigen tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Dank je! Ik heb echte fijnproevertjes in huis. Gelukkig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnauta Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Welkom geheten en vwel lees en vraag plezier op het forun toegewenst. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted March 23, 2012 Author Share Posted March 23, 2012 Dank allen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simone Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Welkom! Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Er gaat niets boven groenten op je bord van eigen tuin Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Ik proefde net even de spercieboontjes voor vanavond voor. wat een teleurstelling of eigenlijk niet... Maar voor dat de eigen boontjes er weer zijn duurt nog zo lang... Maar goed, in de tussentijd heb ik dus wel:Spinazie gezaaidTuinbonen gezet (met een stuk gaas afgedekt)Snijbiet gezaaideen tuinhuis halfontmanteld, rest volgt zaterdag (gratis! )pallets opgehaald voor meubeltjes voor in het tuinhuis en voor afscheidingenetc Vanavond maar eens een lijstje maken van wat er nog moet gebeuren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts