Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kippensoep? van 2 jaar oude haan


bonnie f

Aanbevolen berichten

Ik ga mijn haan van 2 jaar slachten. Ik ga er vanuit dat het vlees niet meer mals genoeg is om gegrild of gebraden te eten. Of kan ik de poten langzaam konfeiten? En hoe kan ik het beste er soep van maken? Hoe lang trekken? Stom he? Dat heb ik op internet niet goed kunnen vinden.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon heel lang. Neem de tijd en ga er niet vanuit dat je de soep dezelfde dag eet. Misschien valt het mee. Als ie van zijn botje valt ie ie klaar. De Fransen hebben coq au vin uitgevonden voor oudere hanen, er zijn Fransen die zwijmelen alleen bij de naam. Jeugdsentiment, waarschijnlijk waren er vroeger veel oude hanen in la douce 🇫🇷.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de kip zit in de pan. Poeh, ik had wel eens eerder een kip geslacht maar dit was andere koek. Dat was een jong haantje. Deze had veel stuggere vliezen. Verdient geen schoonheidsprijs.

  • Like 2

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut. Ik ga geen beest doodmaken om het daarna te verspillen. Maar ik moet nog wel wat leren.... Cursus slachten ofzo. Zijn die er? Of een keer met iemand meelopen. (haan is wel netjes en snel doodgemaakt)

  • Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, bonnie f zei:

Cursus slachten ofzo. Zijn die er?

 

Ja hoor, kijk op YT (kip uitbenen).

Dan zie je ook dat er vele wegen naar Rome leiden ☺️

Maar je leert het meeste door het te doen. En eigenlijk kun je niets 'fout' doen, zolang je de galblaas en het spijsverteringskanaal niet insnijdt.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...