geedee Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Ik heb je bericht ontvangen actie volgt nog Quote
Glenns-Peppers Geplaatst: 6 april 2012 Auteur Geplaatst: 6 april 2012 Oke dan! Ik zie het wel verschijnen. Zodra ik het ontvangen heb hoor je het van me en zal ik het opsturen. Mvg Glenn Quote
Erny Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Proberen wat Noekepoek heeft gedaan?? Denk niet dat ik daar ooit aan kan tippen. Maar wil de plantjes, gezien de waarschijnlijk eventuele harde tijden die ze tegemoet zullen gaan (deel komt bij diverse vrinden in hun zonovergoten vensterbanken te staan bij gebrek aan zon bij mij...), en gezien voorgaande resultaten, zeker door slechte verzorging (en toch die pepers als een dolle pepertjes maken aan hun schamele iele takjes ),veel te veel komma's een extra buffertje proberen te geven... Quote
Glenns-Peppers Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 Hehe Erny, zeg nooit nooit! Als je iets echt wilt, zal het je ook echt lukken ook.Mischien wel met vallen en op staan, maar het zal lukken!!!Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik pepers zou gaan kweken op dit formaat. Maar nu gebeurd het echt wat ik opzich best spannend vind haha.. Mja even over de plantjes!!De pepers, paprika's, aubergines en courgette staan erg goed in bloei!Overal zijn bloemen te zien erg mooi. De tripsen zijn eruit maar hebben een aardige schade achter gelaten.Vooral bij de paprika's. Ook heb ik vrijdag de planten van de kas naar de nieuwe verwarmde tunnel verplaatst. Omdat er in de kas op die plek deze week rozen komen te staan.Als de nacht tempraturen wat hoger worden dan kunnen de plantjes naar de peper tunnel. Naja hier zijn weer wat foto's van de pepers! FataliiLemon DropBhut JolokiaDe Adoptie JalapenoBulgarian CarrotEen rode cayenne bloem!Encarsia biologische bestrijding (je ziet de eitjes op de foto in het rondje van het kaartje)Een overzicht, 2 x 46 meter. Tot snel! Glenns Peppers Quote
Jeannette Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Hoi Glenn, Ik heb zojuist het filmpje op je website bekeken.Moest wel een beetje lachen hoor, je ziet de tranen gewoon in je ogenspringen van de pittigheid. Insane! Heb je die saus daarna nog wel eens gegeten? Quote
Ruitertje Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Ik heb een vraag voor je Glenn,ik heb twee weken geleden peper gezaaid, ik zie nog niks!Wat doe ik verkeerd? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Glenns-Peppers Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Beste Jeannette! Hier ben ik weer.Ik had heb het wat drukker gekregen en aangezien ik op meerdere fora's zit, kom ik soms niet toe aan de andere. Maar ja ik eet de saus nog bijna dagelijks. En heb daarom ook dagelijks een probleem na het drinken van koffie in de ochtend Maar de smaak is echt heel lekker. Ik zelf ga binnenkort een sauzen lijn uit brengen, hoe binnenkort binnenkort is weet ik ook nog niet. Maar ze komen er aan.En deze sauzen lijn zal lekker gevarieerd worden van lekker mild tot vurig extreem pittig! @ Ruitertje,Waarschijnlijk doe je niks verkeerd. Veel peper kwekers laten hun zaadjes eerst 24 uur weken in een glas water.Dit doen ze zodat het zaad makkelijk openbreekt zodra de eerste wortel eruit wilt komen. Als je een chinense soort hebt dan is het helemaal niet gek dat je zo lang moet wachten. Op sommige soorten heb ik wel 3 tot 4 weken gewacht.Terwijl de annuum soorten meestal na 1 a 2 weken zeker wel op komen. Voorbeeld van Chinense : Adjoema,Madamme Jeannette, Voorbeeld van Annuum : Paprika,Cayenne, Dus waarschijnlijk nog even geduld! Ook heb ik weer een hele reeks aan foto's hier zijn ze! 25 April : Paprika Golden Summer, volop in de bloei!! Maakt echt enorm veel paprika's aan. Paprika Banana, het zelfde verhaal. Bloeit ook super hard met vele vruchten. Een Rode Cayenne bloem. De Rode Cayenne die nog groen is. Overzicht, alle annuum's zijn verhuist. Vrijdags komen de chinense aan de beurt! EK Oranje bloemkool!! Mad Dog's Revenge!! 1.000.000 Scoville extract.Had ik gekocht om sauzen mee aan te scherpen. En het werkt super! Hier ga ik vrijdag ook een smaaktest filmpje van maken. 29 April :Inca Red drop plantjes, hele mooie en compacte plantjes! Madamme Jeannette vrucht. Hungarian Yellow Wax vruchten. Infinity peper plantjes. Een rijtje met Capsicum Annuum. Bahamian Goat en 7-Pod SR Strain Bhut Jolokia bloemen. Bird Eye Demon vrucht met zwarte verkleuring. Orius in de fles! Overzicht, hier en daar nog wat ruimte. Dus ga weer bij zaaien! Romanesco bloemkool, erg mooie kolen! 9 Mei : Lemon Drop beauty! Echt een mooie plant, mooi groei wijze en mooie bloemen!Ben erg benieuwd hoe deze weer gaat smaken. Cayenne, beetje misvormd door de trips die er toen nog in zat. Maar in de saus zie je daar niks van terug! Hungarian Yellow Wax, dit pepertje heb ik gister geplukt om te kijken hoe de zaden eruit zagen. En ja hoor het is bijna zo ver!Wat een lekker smaak. Mooie dunne vruchtewand die volgends mij perfect is om gerookt te worden. Hier zijn de Trinidad Scorpion Morouga! ze gaan erg lekker Trinidad Scorpion is vorig jaar verkozen tot nieuwe pittigste peper ter wereld! Als het goed is word dit een madamme jeannette, heb nog een raar 50/50 gevoel. Maar volgends de leverancier moet dit hem echt zijn. De rook-ton! Ik ga hem nog wat bij schuren zodat het roest een beetje weg is. Maar voor de rest een prima ding die super werkt. Ook ga ik de Hungarian Yellow Wax pepers inmaken. En daarna in azijn-suiker-water in potjes doen.Deze komen uiteraard ook in de webshop te staan! Mocht iemand nog goeie tips of ideen hebben hoor ik ze graag. Mvg Glenns Peppers Quote
dennislp Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Leuk bedacht die oranje bloemkool voor het EK! Is dat meer bedacht richting de commerciële kant, of is die gewoon voor privé consumptie?Als het commercieel bedacht is.. SlimSlimSlim! en anders, LeukLeukLeuk! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
rubo Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Erg leuk om dit te volgen Hoe heb je die bloemkool zo oranje gekregen ? Quote met vriendelijke groet, Rubo
Glenns-Peppers Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Hey Dennis en Rubo, Hebben jullie ooit het wortel verhaal gehoord? De wortels die wij nu hebben en oranje zijn. Zijn toen der tijd voor Willem van Orangje vereedelt.Je kant dat ook doen door middel van met bepaalde stofjes te spelen. Maar deze bloemkool is gewoon te koop in de duitse zaden handel. En die duitser denk niet echt aan Oranje met EK dus vaak ook niet aan het commerciele gedeelte.Nu denk ik kwa kolen ook niet commercieel. Aangezien me pepers dat soort tak van sport is. Gr Quote
sokrates Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Glenn man, ik heb me echt tranen met tuiten gelachen om dat droogkomische briljantje op Youtube. Dat gaat groot worden hoor. Als het met de peperkweek niet lukt hoop ik op een glansrijke tv-carriere. Bij "nou ben ik toevallig geen hartpatient.." had ik echt even een zakdoekje nodig. Ga zo door Quote
Glenns-Peppers Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Geplaatst: 12 mei 2012 @ Sokrates, hahaha bedankt!Dat vind ik tof om te horen. En het erge voorruitzicht is, dit ga ik ook doen met een hele peper van de Trinidad Scorpion Morouga.Dat is de pittigste peper ter wereld, vorig jaar verkozen. 1.4 miljoen scoville. De rode cayenne (spaanse chili peper) red soms de 60.000 scoville en een madamme jeannette 325.000 scoville.Dus dan kan je na gaan hoe pittig die is.Het zweet breekt me nu al uit als ik denk aan een smaaktest filmpje met die peper! Maar toch ga ik het doen haha. Zie je trouwens de ''Mad Dog Revenge''? Dat zwartige flesje met etiket?Dit is een peper extract en bevat 1 miljoen scoville. Dit is zeg maar om sauzen nog iets mee op te spicen. Daar komt ook nog een filmpje van haha. Mvg Quote
Infinite Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Das toch ook niet goed voor je, een hele lepel van die hete sh*t naar binnen werken in 1 keer?!?! Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Eva Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Trinidad Scorpion Morouga.Dat is de pittigste peper ter wereld, vorig jaar verkozen.1.4 miljoen scoville. Zie je trouwens de ''Mad Dog Revenge''? Dat zwartige flesje met etiket?Dit is een peper extract en bevat 1 miljoen scoville. Dit is zeg maar om sauzen nog iets mee op te spicen. Mvghoe zit het dan met de Trinidad Scorpion butch T strain? wees gerust met de smaaktest, het wil namelijk niet zeggen dat álle pods zo heet zijn ik heb een flesje met puur capsicum...daar maak ik de pepperspray voor mijn dochter van. flink verdunnen, dat wel, wat van het pure spul kun je met gemak iemand voor de rest van zijn leven blind maken...niet dat ik hem dat niet gun als hij mijn dochter aanvalt hoor het spul is (blijkbaar)al een jaar of twee verboden dus je kunt het (legaal) nergens meer kopen...maar daar ga je ook echt geen gerechten mee spicen leuke foto's trouwens! ik ben ondanks dat ik een peperfreak ben vooral gecharmeerd van de bloemkolen Quote
Bubbels Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Ik heb gewoon branderige ogen van het kijken naar dat filmpje. Huppa, die lepel vol, en dan zonder aarzelen naar binnen die hap. Hulde! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Glenns-Peppers Geplaatst: 13 mei 2012 Auteur Geplaatst: 13 mei 2012 @ Infinite, je zou zeggen dat het niet goed is inderdaad.Maar in tegendeel. Zet er ''te'' voor en ja alles is slecht.Te veel brocolli eten is ook niet goed voor je. Ik doe dit zeker niet iedere dag. En ook niet iedere week. Dus af en toe kan geen kwaad. En voorderest eet ik de sauzen wekelijks. De meeste sauzen en dan noem ik : Mayonaise, Curry etc. zijn allemaal dik makers en ook niet echt goed voor je. Nouw geld ook het ''te'' verhaal. Maar deze sauzen zitten vaak bomvol met E nummers. De meeste hot sauces, pittige sausjes.. Die bevatten pure groenten. Daarom vergelijk ik het wel eens met een ingekookte peper soep.En dat trekt mij wel. Saus die puur is en niks aan is toegevoegd. @ Eva, dat klopt de Butch T is inderdaad een die nog pittiger is. Alleen nog niet officieel.De Morouga heeft al lab testen ondergaan en heeft zelfs al een aanvraag voor de Guinnes Book of Record. Welke ik van de Butch T nog niet gezien heb.In het Guinnes Book staat de Naga Jolokia nog steeds op nummer 1, terwijl echte chili headz wel beter weten! hehe @ Bubbels, dan werkt het wel goed haha.Dat is een mooi effect wat het filmpje kan doen opspelen.Thanks! Ik heb trouwens weer een eigen sauzen batch die nu officieel word!Dus binnekort is er : Glenns Peppers saus te koop. Mvg Quote
Chana Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 (aangepast) Op 28-3-2012 om 14:58, dennislp zei: Geedee, misschien is dit nog iets interresants? http://www.peppersrus-forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=139&start=40 Daar hebben ze een leuk testje gedaan Als ik op die link klik krijg ik naaktfoto's is die site gehackt misschien? Heeft iemand het recept van dat noekepoek, want ik begrijp uit jullie reacties dat dat zelf gemaakt is? 10 april 2021 aangepast door Chana Quote
Erny Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 @Chana Beide peperfora zijn helaas opgeheven, ik kreeg trouwens geen naaktfoto's te zien. Quote Bitterzout is MagnesiumSulfaat en is bv te koop als Coniferengroenmaker van Pokon, die is alleen hartstikke duur(6,75 voor kilootje). Als je geluk hebt dan kan je bij de Welkoop een 40 L zak voor 20 euro scoren... En voor de aanvullende voeding, Noekepoekensap is namelijk géén complete voeding, zou je de plantenvoeding van de Aldi kunnen gebruiken. Quote
Roelie Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 PepersRusForum zat ik net nog, laatste inbreng van bozewolf was eergistern. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 twee p's 😃 PeppersRusforum - Forumoverzicht Quote
Erny Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 Oh, fijn, mijn laatste pogingen ergens vorig jaar waren onsuccesvol. En mijn oude links deden het niet meer. Nu wel weer toegang. Bedankt beiden. 😎 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.