Django Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Hallo medemoestuinierders, Wij zijn Karen en Django, beide 24 jaar oud, studeren beide in Utrecht (Django humanistiek, en Karen voor docent gebarentaal), Django werkt daarnaast bij de post als bezorger, en we werken beide graag in ons nieuwe moestuintje dat we sinds enkele dagen hebben! =) Het moestuintje is 150 vierkante meter en ligt in Soest. We willen er graag een ecologische moestuin van maken en zo veel mogelijk gebruik maken van combinatieteelt. Verder hadden we het geluk dat het moestuintje volledig omgespit en bemest werd opgeleverd, dus we konden meteen beginnen! We hebben al wat kruiden gezaaid, spinazie, knoflook, wortels, en er stond nog wat rabarbar van de vorige eigenaar =). We hebben wat zaadjes besteld, en deze ook allemaal binnen gekregen. Was even schrikken, het zijn allemaal Russische zakjes, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Onze grond gaat Russisch leren maar Verder zijn we ons nog flink 'nt inlezen en zullen we waarschijnlijk zo nu en dan wat vragen hebben hier Groetjes, Karen en Django Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Van buitenlandse teksten trekken de groenten zich niets aan, die doen het prima met of zonder tekst/gebaren Al zeggen sommigen dat het helpt om te praten tegen je plantjes Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Welkom! Leuk, docent gebarentaal! Zou ik best eens willen leren Succes met de tuin. Gelukkig kan je met de Latijnse naam altijd zaai info vinden in het Nederlands Wat heb jullie allemaal voor zaden besteld? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Django Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Dankjewel allemaal =) @Helly Dat is maar goed ook dan =) We waren al van plan op de rustige dagen de plantjes te gaan voorlezen =P @ Rantje Nou.. Het is nogal een lijst Maar goed, hier komt iej dan: Groentes:Aardbeispinazie Aubergine Violetta di Firenze Aubergine Pelican F1 Bieten Borsch Bloemkool Summer Alfa Bonen Blauhilde Bonen Borlotto Lingua di Fuoco Nano Broccoli Energie Broccoli Graffiti Broccoli Romanesco Brussele Spruitjes Rocella Courgette Baby F1 Courgette Disco Courgette Goldy Courgette Zebra Komkommer White Angel F1 Kool rode Calibos Kool Chinese Michel Koolrabi Violetta Pak Choi Paprika Violet Mist F1 Paprika Skyline Paprika Snow White Paprika AnastasiaPaprika Black CardinalPastinaak Hormone Peper Chili Indian SummerPeper mini Four SeasonsPompoen Titan Prei Autumn GigantRadijs Easter EggsRadijs ZwartRucola Sla Eva Sla IJsberg Tomaat Emerald Apple Tomaat Cherry Gele Tomaat Oranje Peer Tomaat Snow Giant Tomaat Zwarte PeerUi Exhibition Ui Red Baron Wortel Paris' Market Wortel Vita Longa Fruit:Aardbei White Soul Aardbei SunriseAardbei Summer Frangrance F1 Meloen Banana F1 Watermeloen Jan Kruiden:Rozemarijn Wilde marjolein (Oregano) Thijm Munt Cuba Munt LidiaKoriander NectarBasilicum GroenBasilicum Violet OpaalCitroenmelisse Marjolein Peterselie Paramount Bonenkruid Zomer Geur Verder hadden we al wat spinazie, scherpzadig, zowel biologisch als niet biologisch (de niet-biologische hadden we al, en de biologische wilde ik graag proberen, dus we gaan ook kijken welke nou "beter" is =PWe hebben aardappelen (Sante Bio en Frieslander)..Ik wil nog aardperen, maar die moet ik nog ergens vinden..En ergens anders heb ik nog meer zaden besteld: Ribes rubrum (Aalbes) Calendula officinalis 'Apricots & oranges' (Goudsbloem) Brassica oleracea "Zwarte van Toscane" (Palmkool) Dahlia variabilis (middelhoog) Allium fistulosum ?Rothaut? (Stengelui) Beta vulgaris cycla 'Rainbow' (Snijbiet) Campanula rapunculus (Rapunzel) Capsicum annuum "Bacio di Satana" (Peper) Cucurbita maxima 'Baby Boo' (Pompoen) Daucus carota 'mix' (Wortel) Raphanus sativus "Hild's Blauer" (Rammenas / Rettich) Zea mais "Indiaanse zoete" (Suikermais) Occimum americanum (Citroen-basilicum) Tagetes nana "Jolly jester" (Afrikaantje) Tropaeoleum majus (Oostindische kers) Agastache foeniculum "Blue Fortune" (Dropplant) Centaurea cyanus 'Pink midget' (Korenbloem) Trifolium incarnata (Incarnaatklaver) Daarnaast krijg ik nog zwarte dahlia zaden, en nog meer zaden van de vrouw waar ik de zwarte dahlia zaden van krijg, maar ik weer niet welke, dat is nog een verassing =P Dus.. Voorlopig kunnen we eventjes vooruit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Dat was ffies hard werken met typen!Haha mijn lijst is ook zo enorm maar volgens mij hebben jullie genoeg ruimte om het kwijt te kunnen en zit ik met een mini voortuin 150 m2 zou bij mij waarschijnlijk ook zo vol zijn, er bestaan zulke leuke groenten! En fruit natuurlijk! Maar super leuke dingen staan erop je lijst hoor!!!Denk niet trouwens dat je verschil zou merken van die wel of niet biologische zaden. Geloof dat als ze bio zijn de zaden gewonnen zijn van een plant die ook bio geteeld is...zo iets was het. maar denk dat de spinzie dus gewoon hetzelfde is, mits je hetzelfde ras hebt natuurlijk! Heb je de pepers en paprika's al gezaaid??? Die hebben een lange aanloop nodig... Nogmaals S6!!! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Django Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 @Rantje De pepers en paprika hebben we gisteren voorgezaaid in bakjes hier voor het raam. Helaas niet de hele dag zon omdat ik op een kamer woon waar we niet de hele dag zon hebben, maar ze krijgen nou toch gewoon zo veel mogelijk zon. Wanneer de kiempjes een beetje gegroeid zijn en ze er stevig genoeg uit zien (of als ze uit de kleine bakjes groeien) plant ik ze uit. Ik heb alleen niet zo'n goed idee hoe lang dat nog zal duren.. Ik hoopte op een 2 a 3 weken.. Maandje hoogstens. Maar net de pepers en paprika vind ik niet zo veel over. Ook niet op het gebied van combinatieteelt. Maar dat komt wel goed =) M'n vriendin heeft er een heel handig schema van gemaakt (waar wat komt en zo), dus daar vertrouw ik maar op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Welkom!Altijd leuk, mensen uit Soest! Op welk moestuin complex ligt jullie tuin? Een lange zadenlijst....Succes met de tuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Django Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 @jootje Leuk! Meer mensen uit Soest! We hebben een moestuintje naast Bungalowpark 't Eekhoornnest.. En jij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Aan de Jachthuislaan, precies de andere kant van Soest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts