Ga naar inhoud

Peper en Peterselie: nu nog zaaien?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan ik nu nog in de kas peper en peterselie zaaien?

Deze heb ik uit de enveloppe gehaald en het stond er niet goed op.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Op sommige zadenpakjes staat dat je ze half maart ofzo moet zaaien.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Nou ? dat is nu ! Volgende week 6 graden vorst 3 weken lang. dan is het nu a.h.w. half maart !

Nee. hoor. Kan nog best ! zeker als je een kas hebt.

Geplaatst:

gewone rode peper kun je gerust nog zaaien. deze groeien/bloeien snel.

vorig jaar nog eind april gezaaid en toch nog rijpe pepers kunnen oogsten.

moeilijkere soorten zoals de Bhut Jolokia (Chinensis soorten) kun je het beste al in december-januari zaaien. dit zijn de soorten waar Mir het waarschijnlijk over heeft...

peterselie kun je volgens mij het hele jaar door zaaien. het probleem is alleen waar je ze in de winter gaat planten

Geplaatst:

Peterselie gewoon nu nog voorzaaien in potjes en die dan met kluit en al lekker overpoten in volle aarde als de tijd daarvoor rijp is. Geeft mij goed resultaat.

Zaaien in volle aarde kan ook nog volop. Ligt aan je grond hoe goed ie het doet... lange kiemtijd...

Geplaatst:

Hoe moet ik Peterselie zaaien, ik heb wat korreltjes ervan maar weet niet hoe ik ze moet zaaien.

Een korreltje of gewoon een paar?

Geplaatst:

Ik zou Peterselie zaaien in de volle grond (20x20 cm) en een potje in de kas.

Ik moet mijn Peterselie ook nog zaaien.De pepers zou ik in huis zaaien en dan plastix er overleggen dan krijgen ze extra warm en vochtig dan staan ze begin volgende week al op.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik wou de pepers in een bakje in de kas zetten, kan dat ook?

Geplaatst: (aangepast)

Ik zelf vind de kas nog te koud en voor paprika's en pepers.

binnen zaaien verspenen en dan in de kas zo doe ik het.

aangepast door Gast

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik heb de peterseliezaadjes zo gezaaid: Eerst gleufje in de grond maken en dan een paar zaadjes erin doen. Is dat goed????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...