Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Thee


Jooze

Aanbevolen berichten

Nou, ik vond het vooral minder lekker omdat de smaak wat overheerste. Als je bij een slok, inademde door je neus, dan was het net iets teveel van het goede Daar ruikt aardbeimunt net iets te ... apart voor.

Mengen met wat andere kruiden of groene of zwarte thee geeft dan inderdaad een iets betere smaak denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al waar staat dat thee topic, is altijd een goedlopend topic, staat ie bij afdeling kruiden

Ik had gekeken onder de afdeling koken & recepten en onder inmaken

Maar.. gevonden.

Nu even een vraag.. gezien we hier al heel wat hebben staan aan reacties over thee en wat je er allemaal in kunt doen aan ingrediënten, is het mogelijk om de topicstart (hoe heet dat 1e bericht?) aan te passen om daar alle ingrediënten op een rijtje te zetten die je kunt gebruiken in/als thee. En eventueel daaronder thee mixen die (na ervaring van de makers/drinkers) lekker zijn. Dan hoeven we niet elke keer als we weer iets willen proberen het hele (nu al 14 pagina's!) topic door te spitten.

 

Edit: ik wil m zelfs zelf nog wel doorspitten en t opriedelen. Maar moet t wel mogelijk zijn uiteraard en dat anderen t ook handig vinden.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik met Helly eens zou een extra topic maken zelf gedroogde thee recepten ofzo, maar dan wel veilige bestanddelen

erin, niet zozeer twijvelachtige meer medicinale kruiden, maar gewoon lekkere thee.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een andere vraag, bij het drogen van de thee (in dit geval vlierbloesem) vroeg ik mij af of jullie de beestjes verwijderen door ze er bv uit te kloppen of dat je het "wegzet" en dat deze vanzelf het zinkende schip verlaten.

 

Ik weet dat beestjes erbij horen maar beestjesthee ben ik toch wat minder fan van.

 

Anyone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begreep van vlierbloesem is dat het stuifmeel belangrijk is, met schudden zul je en deel daarvan kwijtraken.

Zou gewoon even neerleggen op theedoek en ze even de kans geven dat ze uit je vlierbloesem kunnen lopen.

Hang je het op om te drogen ? dan gaat dat vanzelf.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perzikblad? Is dat voor een lekkere thee of geneeskrachtig?

Ik wist niet dat je daar iets mee kunt, dan is het niet zo erg dat er nog geen vruchten zitten aan de perzikbomen

 

 

En perzikbladwijn(had ik mee op de MTD) een heerlijk drankje.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag verschillende bloemen geoogst voor de thee. Lavendelbloemen natuurlijk, daar ga ik morgen nog meer van halen( bij de overburen..die oogsten niet) verder madeliefjes, bloemen van de stinkende gouwe, bloemen van de koningskaars ( iedere morgen de bloemen die helemaal open zijn oogsten) goudsbloemen en bloemen van de borage. Ik heb de hele boel 6 minuten ( eerst 3 minuten, dan de magno even open om uit te dampen, dan nog twee minuten,ff dampen en uiteindelijk nog 1 minuut) op 600 watt gedroogd in de magnetron, en de verdere nadroog gaat op droogrekken op de zolder met open raampje.

 

Het drogen van de bloemen tussen twee papieren bakpapiervellen:

img670445721340053788.JPG

img670564051340053758.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

MMaak even foto als alles in potjes zit lijkt me mooi gezicht al die soortjes, ik heb trouwens de kleinhoefblad nog voor je als je wilt moet ik een x sturen als je in nederland bent.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou onderzoek naar gedaan moeten worden Dennis..ik heb er geen idee van of dat gebeurd. Alleen de bloemen droog ik zo, en alleen als de zolder bezet is (nu vol met gasten) verder doe ik het inderdaad niet, gewoon omdat ik het niet weet. Deze bloemen zijn bijna allemaal voor een gewoon bloementheetje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb de 15 pagina's doorgespit en een lijst opgesteld.

Ik weet niet of t duidelijk is, en of sommigen er wel in moeten staan, of met een duidelijkere benaming (bloem/blad/steel/wortel), en ik ben vast niet alles tegengekomen dat je kunt gebruiken als zijnde 'thee', dus aanvullingen zijn zeer welkom. Ik heb er nog maar 1 echte mix onder staan en 1 uitleg hoe de berkenblad werkt qua gezondheid, dus daar mogen wel meer aanvullingen van komen. Die mixen graag met ervaring! Want anders kan je net zo goed er wat in mikken.

Ik maak er even een ander topic van dan deze, anders wordt het te verwarrend. Wordt wel een flinke openingspost dus scrollen!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...
  • 4 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...