Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Thee


Jooze

Aanbevolen berichten

Ja ik heb al van alles ,maar toch nog wat leuks gevonden.klimcourgette tromba d' albenga.

Je krijg van mij de argimonia div Helliborus.

Ik van jouw Jumbobanana ,tromba d' albenga,Kelsea ui en groene bloemkool graag in een potje. alvast bedankt(het is leuk zo ruilen,he!).

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens wat een leuk draadje weer! Heel interessant allemaal.

Het drogen ben ik wat aan het uitproberen, nu eerst met brandnetel. In de oven gaat die niet goed bij mij dus nu maar eens proberen OP de oven. In magnetron kan ook zag ik, maar ja... nu Hans zn magnetron heeft opgeblazen, doe ik dat maar even niet teveel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ging het drogen in magnetron super goed, mischien moet je uitkijken dat je niet steeds ACHTER ELKAAR DOET

wat ik dus deed en ook steeds even binnenkant afdrogen vn het vocht, wat ik niet deed.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen vloer, geen kachel of cv, daarom had ik het al op de oven geprobeerd maar ook in de magnetron krijg ik ze niet helemaal zo knisperig als ik ze zou verwachten. Iemand een idee?

 

En ik weet dat bruin/zwarte blaadjes eruit kunnen maar wat als de onderkant een beetje donkergroen maar de bovenkant nog helder groen? Zonde om weg te gooien als het nog goed is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

~Vanmiddag de bloemen van het lieve vrouwe bedstro geplukt en op het droogrek gelegd. ik wilde ook nog bloemen van de stinkende gouwe ( chelidonium..voor de galthee) plukken, daar is het nu ook tijd voor..maar ik had geen tijd meer.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

~Vanmiddag de bloemen van het lieve vrouwe bedstro geplukt en op het droogrek gelegd. ik wilde ook nog bloemen van de stinkende gouwe ( chelidonium..voor de galthee) plukken, daar is het nu ook tijd voor..maar ik had geen tijd meer.

-:-

zijn de bloemen ook drinkbaar in de thee? Hetzelfde als het blad of zijn ze anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dennis, ja juist de bloemen. Ik zou het niet zo gauw in een algemene thee stoppen hoor.

 

De laatste dagen geoogst voor het drogen voor de kruidenthee:

 

bloemen vd lieve-vrouwe-bedstro

korenbloem,

stinkende gouwe bloemen

citroenmelisse

citroenverbena

 

Morgen of overmorgen de madeliefjes & opnieuw opgekomen brandnetel

 

Foto is chelidonium..stinkende gouweimg619548421338583384.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus stinkende gouwe bloemen is ook bruikbaar in de thee? Ik dacht dat je de plant niet inwendig mocht gebruiken.

 

Ik heb het ook als medicijn van de antroposofiese arts. Met hem heb ik overlegd om het in een apart samengestelde kruidenthee te doen. Ik was er wat huiverig voor, en toen raadde hij me aan alleen de bloemen te gebruiken in een samengestelde thee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...