Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Thee


Jooze

Aanbevolen berichten

heeft griekse bergthee nog een speciale grond nodig of waterbehoefte? ik had er eentje bij Bastin gekocht (is hier in de buurt) maar er zaten nog maar 2 blaadjes aan... grijs en niet groen... Hij had t bij Bastin beter naar zijn zin dan hier ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

agrimonia eupatorie heb ik te ruil .goed voor thee.

Gebruik

Men gebruikt de gehele bovengrondse plant zowel voor de tinctuur als de thee. Het is een smaakvolle thee, die ook graag door kinderen wordt gedronken. Men kan de plant het best plukken wanneer de bloemen net bloeien, om nieren endarmen te reiningen.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er ook iemand verveine in de tuin staan? Heb net gelezen dat de muntthee uit is en verveine in. Niet dat ik mij daar veel van aantrek, maar ik had vorig jaar een thee met verveine en die is nu op. Dacht als ik dat zelf kan samenstellen, hoef ik niet meer die dure zakjes te kopen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww wist ik niet

Zie op de ene verpakking van thee verveine staan, en op de andere citroenverbena. Tja dat is voor mij dan een heel ander plantje gezien de naam

Dank je Hans

 

Maar dat heeft nog niet mijn vraag beantwoord wie zo'n plantje heeft staan. Jorieke, jij misschien?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel oppassen met de naam verveine..dit kan zowel citroenverbena zijn als ijzerhard. volgens mij als ik in Frankrijk kruidenthee zakjes koop onder de naam menthe/verveine..heb ik munt met ijzerhard en niet met citroenverbena..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ijzerhard is anders ook weer zo'n lastige naam die aan twee kruiden wordt gegeven, Verbena officinalis en

Verbena bonariensis, ik neem aan in verband met thee dat het om Verbena officinalis gaat.

Ook al kun je geloof ik Verbena bonariensis ook drinken maar niet lekker meer geneesmiddel en soms schadelijk.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een heleboel te ruil, maar was jij niet degene die bijna alles al had? van t weekend ff een lijstje maken...

Zo uit m'n hoofd aan plantjes die ik over heb: rode spruitjes, doorlevende broccoli, citroenmelisse, basilicum diverse soorten, palmkool, boerenkool varianten, pepers ook diverse soorten wo habenero, spaanse, hot wax, orozco, santa fe, mme Jeannette, devil's kiss (thuis ff spieken wat nog meer), tomatenplantjes ook meer dan genoeg, roma, ida, st pierre, country taste, tiny tim, noir de crimee, klimcourgette tromba d' albenga, butternut pompoen, courgette gold rush, courgette black forest ook een klimmer, nog wat andere pompoensoorten...

 

zaad: echt vanalles en nog wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...