Geplaatst: 28 maart 201213 j hallo,ik heb gisteren een kiwibes issai gekochtmijn vraag is wannneer komen de eerste vruchten eraan?
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ja ja,misschien over 4jaren .Ik heb er twee 4 jaar en 3 jaar nog geen vruchten. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Als het echt Issai is eigenlijk altijd het eerste jaar. Tenminste; aan mijn planten in de winkel hangen altijd al vruchten @thea, heb jij het niet over een kiwi? Dit is een kiwibes. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik heb Jenny en ? kiwi en 2 x kiwibes issai. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Dat duurt lang dan bij jou! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 30 maart 201213 j Vruchtboom.nl vertelde me dat een vegetatieve periode van 4 jaar heel normaal is bij kiwibes. De plant maakt eerst gewas en later pas kortloten met vruchten. Niet dat ik dit uit eigen ervaring kan bevestigen,..
Geplaatst: 26 april 201213 j Ik heb een kiwibes op mijn balkon staan, op zuidwest, in een rieten mand. Gekocht bij intratuin, gaat nu zijn 3e lente/zomer in, en zit voor het eerst echt bomvolmet knoppen! Het eerste jaar en tweede jaar zat er ook wel wat in, maar door de warme locatieloopt hij te vroeg uit, en vriezen de knoppen stuk. Dit wordt denk ik het eerste jaar dat ik er echt eenkiwibes van ga eten. Dit jaar zet ik hem steeds in de badkamer als het gaat vriezen, en voila! succes Mijn plantje is misschien80cm hoog, wat korte zijtakjes, en minimaal 300 bloemknopjes op dit moment. Succes!Dennis
Geplaatst: 10 mei 201213 j Ziet er goed uit, idd veel knoppen! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 27 mei 201213 j De kiwibessen die ik één jaar geleden heb gekocht bij Frank doen het ook prima. Toen ik ze toekreeg hadden twee ervan al besjes, dit jaar zijn ze allemaal uitgelopen (ondanks de zeer strenge winter). 3 van de 4 hebben reeds knopjes staan voor bloemen, eentje sukkelt nog een beetje wegens vorstschade van daarvoor maar dat komt wel goed.
Geplaatst: 7 juni 201213 j Moet er bij de kiwibes geen mannelijke EN vrouwelijke plant aanwezig zijn om vruchtvorming te krijgen? Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 7 juni 201213 j Hangt er vanaf welk ras je hebt. Issai is een zelfbestuivend ras en daar heb je dus geen mannetje bij nodig. Voor zover mijn rassenkennis bestrijkt is dit ook de enige zelfbestuiver. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 7 juni 201213 j Awel, dan ga ik meteen uw kennis eventjes uitbreiden Frank Kokuwa , heel goed ras , en ook zelfbestuiver. Is heel vroeg vruchtbaar , meestal het 2e jaar al.
Geplaatst: 8 juni 201213 j Mijn kiwibessen staan ondertussen in bloei, met kleine schattige witte bloempjes.
Geplaatst: 9 juni 201213 j Dat wist ik niet Frank, dat er ook zelfbestuivende rassen waren.Wij hebben hier de "Kens Red", deze heeft wel een "mannetje" nodig.Ze geven aan een "Romeo" of Milano.Ook wordt de "Maskulino" daarvoor genoemd.Ik las zelfs ergens dat een "gewone" kiwi gebruikt kan worden voor de bevruchting. Ik vraag mij nu af, krijg je bij verschillende bestuivers nu ook verschillende vruchten? Bij deze kiwibes zal er pas na 3/4 jaar vruchtvorming optreden, indien bestoven natuurlijk. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 13 juni 201213 j Verschillende bestuivers zijn de zelfde vruchten, verschillende vrouwelijke planten leveren natuurlijk wel verschillende vruchten. Actinidia arguta wordt alleen bevrucht door actinidia arguta (minikiwi dus), en de zelfbestuivende (Issai) is een slechte bestuiver voor andere rassen. De zelfbestuivers (Issai) geven meestal het 2e jaar vrucht hier (dus op het moment dat ze de verkoop in gaan ), de gene met een bestuiver een jaar later. Ik heb sinds kort ook purpurea sadowa, heeft iemand daar ervaring mee? Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 20 april 201411 j Vrouwtjes van Actinidia Arguta (gewone kiwibes) kunnen ook bestoven worden door mannetjes van de bekende groene kiwi uit de supermarkt. Ik heb gelezen dat met name telers in Italië deze truc gebruiken door wat Actinidia Deliciosa bij te planten. Deze zijn immers groeikrachtiger en leveren dus veel stuifmeel. Ik denk persoonlijk dat het dan gaat om vroeg bloeiende rassen, daar de gemiddelde Arguta qua bloei al snel één week of meer voorligt op zijn grote neef. Op papier kunnen Actinidia Arguta en Actinidia Kolomikta ook elkaar over en weer bestuiven, maar omdat de Kolomikta een week of drie voorligt komt daar in de praktijk -zonder het uithalen van kunstgrepen- niets van terecht.
Geplaatst: 20 april 201411 j Ik heb die van mij (issai) vorig jaar geplant toen die nog heel klein was.Hij is niet zoveel gegroeid nog, de langste tak is nog geen 50 cm, maar ik zie al knoppen in de bladoksels.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.