Gitta Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 5 uren geleden, Vrouwholle zei: Klinkt heerlijk Githa😋 Wat fijn dat jij nu ook oregano hebt die bloeit ook zo mooi en zaait zich bij mij fijn uit ..😊 Eet smakelijk alvast voor vanavond!😊 Het heeft heerlijk gesmaakt! De pan was helemaal leeg. 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Gister aten wij een favoriet recept van courgette rolletjes in tomaten saus. De NZ spinazie vulde ik aan met wat Brave Hendrik omdat die er nu zo mooi bij staat.😊 3 Quote
Gitta Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 (aangepast) Wij eten zodadelijk quiche met paprika, courgette en knoflook uet. Met gedroogde rozemarijn en tijm uet. Niet uit eigen tuin waren de peper, zout, eieren en crème fraise. 12 september 2024 aangepast door Gitta 3 Quote
Rookie Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Heerlijk Gitta! Hier een prutje van ui, knoflook, paprika en boontjes uet, met vega gehakt in pindasaus, met rijst. 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Ik had helaas maar 2 appels uiteindelijk aan mijn Appelboompje in pot. Die verdienden dus een ere verwerking!😊 Gister samen met onze kleindochter Roos van nu 6jaar er met appel, rozijnen, kaneel gevulde bladerdeeg pompoentjes van gemaakt!😍😋 6 Quote
Mellie Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Dat ziet er superleuk en herfsterig uit @vrouwholle!Zo meteen bietensoep met biet, knoflookpasta en suppengewürz. Straks de blender erop en serveren met een klodder crème fraiche en bieslook met wat basilicum. Edit fotoIn de oven staat de rabarbercrumble met rabarber en appel uet. Ik had nog 2 potten staan van 2909 2022. Dat kon wel dacht ik. Pot 1 leek ook wel te kunnen. Pot 2 zelfde datum, zelfde inhoud en net zo vacuüm, rook niet goed en had ook een heel donkere kleur. Pot 2 weggegooid en pot 1 voor de zekerheid maar likje geproefd. Was niet lekker. Weet niet of we er aan dood zouden gaan, maar was niet ok. Dus de potten van gisteren in de kruimeltaart. Wat kaneel en rozijnen erbij gedaan. Vanavond met een dot slagroom. Oohooo, dat wordt weer smullen vanavond! 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 I love rabarber en crumble ook Mellie ;dat word idd smullen bij jou😋 zonde van je inmaak maar ja kan gebeuren hè…🫤 Bieten en ik hebben geen goed huwelijk…😉 maar dit seizoen lijkt het zowaar wat geworden te zijn!! 🤔😊 Spannend ik durf ze erbinnen niet uit te halen😅 Ik ben in het gelukkige bezit van een (nu kleiner) AGA fornuis… zomers staat die uit.. maar als die weer aan is en op temp dan gaan op de dan volgende herfstdag mijn bietjes in de AGA gepofd worden!! Bieten soep heb ik nog nooit aan gewaagd maar het klinkt lekker dus wie weet….; goed voorbeeld doet goed volgen dus bedankt voor het delen🙏🏻😊 1 Quote
Gitta Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Wij gaan zodadelijk tomatensoep eten. Tomaten ,knoflook en kruiden uet. De ui en gehaktballetjes uit de supermarkt. 4 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Aha Gitta; hier zie in toch meer gele tomaatjes als die ene op de oogst foto 😉😅 gelukkig maar … Eet smakelijk ziet er heerlijk uit en vanwege alle liefde van opkweken die erin zit smaakt ie zowiezo veel lekkerder hè!😍😋 1 Quote
Rookie Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Ik heb even gekeken @Vrouwhollenaar een aga fornuis, prachtig vind ik hem! Wij krijgen binnenkort een nieuwe houtkachel, en ik wilde ook een kookplaatje er op hebben. Dus over een poosje kan een koken op mijn houtfornuis (nou ja, 1 pan dus) en de bietjes, aardappelen en nog meer foliepakketjes poffen in het houtvuur! Ik verheug me er nu al op. 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Super gaaf word dat @Rookie 😍 Ik kook buiten geregeld in een heksenpot en s winters binnen in de openhaard dus als je ergens tegenaan loopt dan vraag je maar👍😊 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Mag ik jullie verwijzen naar: 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Andijviestamppot. Een spontane andijviestronk stond tussen de sperziebonen. Twee jaar geleden stond er een andijvieplant in bloei. 3 Quote
Gitta Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 (aangepast) 1 uur geleden, Vrouwholle zei: Aha Gitta; hier zie in toch meer gele tomaatjes als die ene op de oogst foto 😉😅 gelukkig maar Klopt, later nog wat meer kunnen oogsten. Het smaakte heerlijk! Zoveel meer smaak dan van tomaten uit de supermarkt. 13 september 2024 aangepast door Gitta 2 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Ik hou ook van spontane opkomst @Arja en ook van andijvie stampot😋 Ik haal altijd alleen de buitenste bladeren eraf voor de oogst en als de stonk gaat doorschieten verzet ik die naar pot en ergens tussen duurt ff maar als ze gaat bloeien met prachtige helder blauwe bloemetjes is ze zo mooi hè!! 😍bloemetjes zijn eetbaar en daarmee kun je dan hè andijviestamp weer opleuken…😊 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Gisteren samoerai boontjes met één paprika, rijst, omelet met kruiden, vandaag soepje met een restje stoofbiet van eergisteren, courgettes en de tweede paprika. Heerlijke boterhammen met bramenjam. Visje van de markt. Zoveel lekkers uit de Achterhoek (dit moet een smiley voorstellen ) 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Even opgezocht ; samoerai boontjes… klinkt heerlijk Appelvrouw die noteer ik als optie voor volgend seizoen want mijn voo tjes zijn wel op nu..😊 Mooi de Achterhoek daar komt mijn moeder vandaan en logeerde in als kind vaak op oma’s boederij in Beek.😍 mmm bramenjam😋 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Vandaag een quiche met een zelfgemaakte bodem van spelt bloem ( mwooa😕) gedroogde tomaatjes, courgettes en nw Zeelandse spinazie uee ( kom daar maar eens achter😉) plantaardige room en belegen kaas. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Weer eens een gemengde sla gemaakt uet. Alleen de zilver uitjes en augurken komen uit de supermarkt. Verder kliekjes die over waren van afgelopen dagen. Opgebakken aardappelen en iedereen had een ander soort vlees. Quote
Arja Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 55 minutes ago, appelvrouw said: uee uit eigen emmer? 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Gewonnen!!🍌 4 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2024 Geplaatst: 17 september 2024 Stoof met onder andere koolrabi uit de tuin van Jorieke. Erg lekker. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vrouwholle Geplaatst: 17 september 2024 Geplaatst: 17 september 2024 (aangepast) Weer eens te lang in de tuin gewerkt waardoor geen tijd om te koken..🤦♀️ Mijn lief stelde patatje voor😊 om schuldgevoel te minderen een salade uit eigen tuin erbij gemaakt met zaden en noten en tomaatjes honingmosterd dressing met crème balsamico… met paarse bloemetjes van de Kaapse knoflook en witte bloemetjes van de knoflook bieslook… Was weer heerlijk 😋 heerlijk😋 17 september 2024 aangepast door Vrouwholle 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 (aangepast) Ik zou nooit een schuldgevoel willen hebben bij het eten van een patatje eigenlijk..toch een van de lekkerste dingen uit eigen tuin 🥔 18 september 2024 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vrouwholle Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Ha Ha dan niet natuurlijk Appelvrouw… maar daar kwamen die van mijn patten dus niet vandaan…😅 …en niet de bedoeling om hier over mijn aardappels te vertellen denk ik🤔 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.