bonnie f Geplaatst: 26 januari 2024 Geplaatst: 26 januari 2024 Een omelet met gedroogde prei en courgette poeder. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2024 Geplaatst: 26 januari 2024 Hoe was de rollade Jorieke? Wij eten pizza van de Grootgrutter met Provençaalse kruiden uet 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinke Geplaatst: 26 januari 2024 Geplaatst: 26 januari 2024 Palmkoolomeletje voor de lunch! Palmkool is nu wel echt zo goed als op, alleen uiterste bovenste gedeelte is nog over. Maar echt van zes planten ontelbare keren kunnen eten meerder keren per week voor maanden lang. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2024 Geplaatst: 27 januari 2024 Die was lekker Appelvrouw! Die avond warm gegeten, de dagen daarna nog koud in dunne plakjes op brood Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 februari 2024 Geplaatst: 2 februari 2024 Zuurkool gegeten met spek en rookworst.toch iets minder kool zetten dit seizoen,heb nog zoveel potten staan. Quote
Lia56 Geplaatst: 2 februari 2024 Geplaatst: 2 februari 2024 Ingemaakt boontjes met aardappeltjes en salade uet met eitjes van de boer Quote
bonnie f Geplaatst: 4 februari 2024 Geplaatst: 4 februari 2024 Gisteren (rauwe) tartaar van de koe uit eigen straat. Met een gepocheerd ei van de eigen kippen. En een aardappelgratin. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 4 februari 2024 Geplaatst: 4 februari 2024 (aangepast) Worteltaart! Oei…die is lekker! 😊😋🐰🥕 4 februari 2024 aangepast door jootje 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2024 Geplaatst: 4 februari 2024 Die ziet er lekker uit zeg! Wij moeten dagen pasta eten, dochterlief had gisteren voor ons en 6 anderen gekookt en anderhalve kilo van mijn spelt pasta gekookt. Daar is dus echt nog veel van over, gekookte pasta zonder saus of zout ga ik echt niet weggooien. Vandaag dus opgebakken met twee in stukken gesneden VeldGelderseschijven, een courgette, een rest taugé en een ruime hoeveelheid chiliflakes. Dat was nog helemaal niet zo gek, vooral niet omdat ik de groente en de schijven eerst had gebakken, even opzij gezet en daarna in de koekenpan de pasta bijna knapperig in goede olijfolie, dat samen was helemaal 😋 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 Mmmmm, heerlijk gegeten in het kader van verjaardagseten. Iets wat veel te lang duurt om te maken en we niet vaak eten. 4 pepers van de oogst van 27/11/2023 in de saus, samen met tomatenpuree en eigen paprikapoeder. Was pittig, maar kon wat mij betreft nog wel wat pittiger. Maar durfde niet met de kinderen. Pepers zijn niet meer moeders mooiste, maar kon ook prima. Saus smaakte zoals die van me moeder jaaaa! Flat breads De jarige wilde apfelstrudel. Dus dan komt er apfelstrudel. In de apfelstrudel zaten eigen abrikozen en jam. In de vanillesaus gingen 3 eitjes. Nog een sloot aan saus. recept was van de allerhande. Beetje ruim recept. Of misschien drinken ze er een glaasje saus bij?! Dat had de dochter in elk geval ook wel gewild Een smakelijk avondje. Blij dat ik nu niets meer hoef. 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 Opbakpasta dit x met een berg tomaatjes en de rest van de saus van zaterdag. Een flinke theelepel oregano en chili. Rucola erbij. En het was weer erg lekker Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 8 februari 2024 Geplaatst: 8 februari 2024 4 verschillende pizza’s met eigen saus, pesto, kruiden en een gegrilde courgette. Rest is gekocht. Ook de mozzarella en geraspte kaas. In Noorwegen aten we uit curiositeit een pizza met zalm en avocado. Wel leuk als variatie, maar niet te vaak. Is toch een beetje gek. 2 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Weer zuurkool,heb nog zoveel potten staan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 maart 2024 Geplaatst: 22 maart 2024 Gisteren gegeten bij @appelvrouw : roti met kip en ei uit onze tuin En wat pannenkoeken met kumquatjam en blauwebessenjam. Dat ging er goed in na een dag hard werken! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 23 maart 2024 Geplaatst: 23 maart 2024 Jahaa, de eerste groenten uet van dit jaar! Purple sprouting broccoli, eeuwig moes, bieslook en onvolprezen zevenblad. Roerbakken met een commercieel sjalotje op een bedje van couscous. Kan niet mislukken 😋 3 Quote
Marinke Geplaatst: 30 maart 2024 Geplaatst: 30 maart 2024 Rabarbercake met de eerste (niet voorgetrokken) rabarber van het jaar helaas geen foto Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 maart 2024 Geplaatst: 31 maart 2024 Een noodlesoep je met postelein dat was verrassend lekker en de rest van de postelein gekregen van @Jorieke123 de laatste twee minuten toegevoegd aan een stoof van Veldossenworstjes met pastInaak. Heerlijk! We hadden de laatste tijd vaker veldvlees op het menu, onder andere stamppot van andijvie met speklapjes, pasta met gehakt, pastinaak soep met balletjes en roti met kip. Nu, met Pasen maar even aan de eieren. Ik vind het wel heerlijk dat ik in Nederland ook zoveel pastinaak kan kopen, in Frankrijk was het meer goede verse venkel, dat mis ik hier wel ik vind de venkel vaak maar oud en ook erg duur maar ik eet wel lekker veel pastinaak. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marinke Geplaatst: 31 maart 2024 Geplaatst: 31 maart 2024 Daslookpesto! 😋 vorig jaar een veldje aangeplant (of was het alweer twee jaar terug?) en nu heerlijk van kunnen eten 2 Quote
Mellie Geplaatst: 31 maart 2024 Geplaatst: 31 maart 2024 Pasta met oesterzwammen van eigen kweek met peterselie, daslook, bieslook en tijm met gekochte dille. Was een grote berg en ging er goed in! 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 april 2024 Geplaatst: 3 april 2024 Man o man wat lekker! Wij eten ook lekker hoor, een bieten haring salade met Bieleman’s aardappels en idem sla. En natuurlijk met peterselie en een van de laatste potjes zoetzuur uet 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.