appelvrouw Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Een eenpans maaltijd met prei wortel aardappels en pasata en tonijn uit blik erbij. En een flinke hand peterselie. Croissantje bramenjam😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Lekkere stevige soep van zoete aardappel, wortel en pompoen, alles uet. Met knapperig vers zelfgebakken brood. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Een soort van Mexicaans prutje (gehakt, maïs, capucijners) met wat tortillachips om dat op te lepelen. Met zure room ook. En zo als toetje een pompoenhavermoutkoek. Met pompoen, rozijnen, gember, hazelnoten en kastanjemeel uit eigen tuin. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gitta Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Ik had afgelopen zomer rode bieten in de vriezer gedaan (uit de tuin van mijn moeder). Deze hebben we vanavond op gegeten. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Dol op bieten @gitta wij eten de straks in de salade. Gewoon gekocht en met alleen pepermunt uet, maar met komijnzaadjes die ik ook in de bio zadendoos heb gedaan. Vind die combi heerlijk! Dus daar gaan ze rijkelijk op. Verder pasta met eigen saus en sjonge, deze was al kant en klaar, maar als je hem nog langer laat pruttelen dan alleen opwarmen, wordt die smaak alleen maar beter. Lekker joh! Nog wat verse basilicum van het aanrecht en bevroren parmezaan uit de vriezer. Voila! 3 Quote
jootje Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Ziet er erg lekker uit, Mellie! Hier een erg lekkere pompoencurry gegeten met alle kids! Is een blijver! 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Wij aten ook pompoen met pasta en pasata en feta en olijven ( en voor @Anna3 kappertjes) Vandaag in de oven een schotel met vis radichio witlof sojasaus banaan en blauwe kaas. Of dat lekker is? 🤷🏼♀️ we gaan het meemaken 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hazeltje Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 (aangepast) 🤔 die banaan er bij.... dat weet ik zo net nog niet. Verder lijkt de rest me prima te combineren. Maar ik ben ook sowieso geen banaan-liefhebber, zeker niet warm. Hoe smaakte het @appelvrouw? Hier aten we winterse lasagne met pompoen en prei en heel veel bechamelsaus uit het boek Honger van Mme Zsazsa. Best heel erg lekker. 11 december 2024 aangepast door hazeltje 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Mellie Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 Ik hoor dat heel vaak, witlof met banaan. Vind dat ook zo’n gekke combi… zou dat ook niet zo snel aandurven. Wij eten stamppot andijvie met alleen maar eigen rucola, peterselie en lente-ui. Rest is gekocht. Zonder runderrookworst, want dat schijnt een te grote belasting te zijn voor het milieu volgens Unox. Dus maken ze nu heel vieze glibberige kiprookworsten. Brrrr. Ik heb bij de toko een Surinaamse rookworst gekocht met madame Jeanette. Benieuwd hoe dat smaakt. 3 Quote
Arja Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 Wij deden dat vroeger thuis vaak, rauwe witlofsalade met stukjes ei en ui en appel en banaan en sinaasappel en augurk en wat je nog meer kon bedenken om de witlof op te leuken. Hier een pastasaus gemaakt met sperziebonen (uet, diepvries) en tomatensaus (diepvries). De saus lekker lang gestoofd met rundvlees, tot dat vlees vanzelf uit elkaar valt. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 Hier zo weer eens een radicchio salade! Met eigen cheddar er over, en ook koolrabi en daikon. En een dikke plak krentenbrood met boter: we kregen er 1 van een halve meter dus we kunnen nog even. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 Heerlijke dingen allemaal. Banaan met witlof..nee, zou ik ook niet gauw doen. Stoofvlees wat uit elkaar valt…heerlijk…. Mellie, ik had laatst runderrookworst van AH. Was goed te doen! Jorieke….een halve meter krentenbrood. Lekker hoor! Kan vast ook in de vriezer he? 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 Op 11-12-2024 om 19:06, hazeltje zei: Hoe smaakte het @appelvrouw? Vraag het aan Lie die zegt, het was gewoon lekker. Vraag het mij en ik zeg..het kan. Voor een keertje. Gelukkig zat er blauwe kaas bij dat haalde het al te weeïge van de warme banaan eraf. Ik zal het niet snel weer maken. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 @jootje dank voor de tip! De Surinaamse rookworst was beter maar nog steeds niet lekker. En eigenlijk vind ik die runderrookworsten ook maar meh, maar de rest niet. Ik ga naar de ah!Salade met eigen slasoortrn en zongedroogde tomaten. Die wellen al sinds gisteren dus waren heel mooi vol en zacht. Verder alle kliekjes van de afgelopen dagen opgemaakt en wat niet op is, gaat morgen naar de kippen. Feestje 1 Quote
Rookie Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 Hotdogs op zelfgebakken broodjes met courgette relish uet. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 Op 12-12-2024 om 19:36, jootje zei: Banaan met witlof. Heerlijk in de oven. Witlof rolletjes voorgekookt, wat ham en banaanstukjes erop en dan geraspte kaas en in de oven. Met aardappels. Of rauwe witlof met appel, banaan en mandarijnstukjes en kerriepoeder en slasaus of mayo. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 Op 12-12-2024 om 23:18, appelvrouw zei: blauwe kaas Dat is het enige dat ik nooit eet! Geen schimmelkaas. Quote
Mellie Geplaatst: 16 december 2024 Geplaatst: 16 december 2024 @jootje zit helaas in varkensdarm… balen joh. Die gele knikker links is een tomaat Die lange peper is maar meh ingemaakt. Maar dan die bevallige sugar rush stripey met z’n mooie streepjes… ooooh, jum!Heb wel mega lekker gegeten! Enchilladas oftewel opgerolde wraps met geraspte kaas uit de oven. Met heerlijk ingemaakte pepers erbij. Die sugar rush stripey was verrukkelijk. Ik heb echt genoten en alle saus opgelepeld. Worteltaart toe. Het was een groot feest vandaag. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 Eergisteren alweer pasta met koolrabi en tonnato saus, was een aanrader, een recept op de Jumbo site: https://www.jumbo.com/recepten/volkoren-penne-met-koolrabi-en-tonijnsaus-1000419 De eiwitten had ik gebakken en samen met wat witlof een salade van gemaakt. Gisteren dikke soep van pompoen, peterselie wortel, gewone wortel, snijbiet blad en wat koolblad. Verder rozemarijn’ tijm en peterselie uit de tuin. Vandaag weer pasta met een tomaten groente saus waarin snijbietstelen, koolblad, pompoen en eerder genoemde kruiden met ook nog wat mottige marjolein. De tomaten komen uit blik, ik spaar die😉 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 Ben bezig met pastasaus van de ribbeltomaten van afgelopen zomer (uit de diepvries). Eerst ontdooien in een pan met wat olijfolie en dan door de passerzeef en dan gezellig met ui en knof en peper uet even laten sudderen. Beetje van dit en dat erbij en dan zal de helft wel weer in de diepvries belanden. De andere helft eten we op (niet eens met zelfgemaakte pasta 🤨) met winkel aubergine en courgette. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 (aangepast) Een paar potten van mijn tomatensaus zijn niet goed geseald, dus ik heb daar vandaag chinese tomatensoep van gemaakt, met appelmoes (ook uet), mihoen, gember en taugé. 19 december 2024 aangepast door Rookie 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 O lekker, ik ben gek op Chinese tomatensoep. In Frankrijk moest ik zelf verse taugé maken als ik dat at maar dat was vaak wel lastig plannen dus ik geniet extra van dat voordeel van de Nederlandse supermarkt. Maak jij ook zelf appelmoes voor erin of is dat vloeken in de kerk voor jou? Wij eten de andere helft van het pompoentje van van de week als puree met verse tijm en peterselie, verder gekookte aardappels, gestoofde witlof salade met basilicum azijn, en de onovertroffen Veldvarkenkarbonades. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 18 minuten geleden, Rookie zei: goed geseald Hoe kan dat? Ik moet gelijk denken aan mijn potten die regelmatig ontploften. Gelukkig zag je het op tijd. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 (aangepast) Ik heb potten en deksels van een nieuwe leverancier en ik ben altijd super secuur met dat soort spullen. Ik zag het gelijk, dus die potten hebben even in de koelkast mogen staan tot ik er soep van maakte. Ja, was ik nog vergeten @appelvrouw, ook zit er appelmoes in uet. Volgende keer maak ik de taugé ook wel zelf. 19 december 2024 aangepast door Rookie 2 Quote
Arja Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 Eigenlijk kwam alleen de flespompoen uet, maar ik vond het zo'n mooi beeld. 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.