jootje Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Een paarse paprika…Althans..In het begin een aantal mini paprikaatjes van gehad in een bijna zwarte kleur. Niet lekker ook. plant laten staan uit luiigheid. En nu….nu prachtig in bloei… gaan geen paprikas meer worden denk ik…. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 De paprika’s rijpen gewoon af, jaaaa! Hij leeft nog. Ik was bang dat de kou warmte verschil hem de das zou omdoen. Had een paar paprika’s buiten staan waar plek was ontstaan door mijn grote vriend de slak die wat planten in zijn geheel had doen verdwijnen. Mooie sterke planten geworden, maar buiten is gewoon te koud. En zeker in zo’n jaar als dit. 3 Quote
woldistel Geplaatst: 19 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2024 Had ik een beetje met de Candy cane paprika dit jaar. Plant sterk teruggesnoeid door jouw vrienden 🐌🐌🐌, maar er toch weer overheen gegroeid. Wel heel laat, dus ik denk dat deze plant ook maar naar binnen moet om in ieder geval 1 rijpe vrucht te krijgen voor de zaden. Hoewel ik twijfel of het een F1 hybride is of niet 🤔? 2 Quote
Gitta Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Ik heb nog 1 paprika plant buiten staan. Met nog 1 paprika eraan, deze is nu eindelijk aan het kleuren. Ik denk dat ik hem dinsdag eraf haal om binnen verder te rijpen. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Deze paprika’s heb ik net geplukt. Ze zien eruit alsof ze oud zijn. Iemand enig idee hoe dat komt? Of is dat omdat ze vanuit de koudere kas naar lekker warm binnen zijn verpoot? 2 Quote
woldistel Geplaatst: 1 november 2024 Auteur Geplaatst: 1 november 2024 Gokje, maar ik denk dat ze al afgerijpt zijn tot zover de temperatuur nog geschikt was en vervolgens zelf aan het drogen zijn begonnen. Open snijden, kijken hoe de binnenkant eruitziet, even proeven en dan gewoon lekker in iets wat kookt stoppen 😀 2 Quote
Mellie Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Er hangen er nog meer aan, maar die zijn nog groen… benieuwd hoe het die vergaat. Quote
simonvb Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Ik heb dat al gehad bij takken die een beetje afgekraakt zijn. Ze werden toen ook verrimpeld. Misschien door de verhuizing naar binnen. Quote
Mellie Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 @simonvb dat denk ik ook. Lat ze nog wel staan, want zolang ze het nog doen, doen ze het nog komt geen speld tussen deze redenatie 1 Quote
rorror Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Hier staan ze ook nog steeds buiten staan, planten worden wel geler, maar er rijpen er nog wel af. Sommige bloeien zelfs nog. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
woldistel Geplaatst: 2 november 2024 Auteur Geplaatst: 2 november 2024 (aangepast) Hier staat er ook nog wel wat buiten. Zou-pi groeit dapper door en in de kas heb ik Candy cane nog met groene vruchten staan. Die doet er nu wel lang over om af te rijpen, helaas. Maar de hele plant was tijdens de slakkenplaag bijna helemaal opgegeten op wat kleine blaadjes na, dus het duurde een hele tijd voor die ging bloeien. Ik wilde er graag wat zaden van ondanks dat het een hybride is, maar dat gaat 'm denk ik niet worden. En her en der ook vooral nog pepers, die houden het echt heel lang vol. Edit: Zou-pi is helemaal geen paprika, maar een peper. Foei, woldistel 🤪 2 november 2024 aangepast door woldistel 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.