doro68 Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Goedemorgen,ik lees al een week of 3 mee, we hadden het leuke idee, om dit jaar eens iets meer te zaaien dan alleen 3 tomaten plantjes en wat bietjes...Dus zoonlief (5) zou papa helpen met het inzaaien.... met als gevolg ongeveer 150 kropsla plantjes, hetzelfde aan ijsbergsla en kerstomaatjes, tomatenplantjes ongeveer 100... bietjes en worteltjes vallen nog wel mee... Wat ik er nu mee moet??? nog geen idee... klas van de kleuters wordt in ieder geval voorzien van kropjes sla, als de plantjes nog iets groter zijn... en een iets groter hoekje van de tuin klaargemaakt voor het uitpoten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Nou je hebt goede hulp.....eet ie ook al die sla zelf op??? Welkom trouwens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Welkom! En uh... veel lees, moestuin en... eet plezier??!! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Zo lekker veel maar welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Zo te lezen kunnen jullie nog even vooruit met de salade Anders wat in de omgeving vragen of ze plantjes willen. Vensterbanken gebruiken.. heb je een dakterras? Of een schutting waar je wat aan kan hangen? Sla in etages laten groeien op een stellage? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annette Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Welkom !Heerlijk veel sla !! Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
doro68 Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 voel me net een nieuweling hier, maar blijk al heel lang lid te zijn.... de sla-, tomaat- en peperplantjes van 2012 hebben we toen met Koninginnedag verkocht op de rommelmarkt en de rest na kerkdienst uitgedeeld. 2013 had ik al een hoekje in de tuin om wat meer te laten groeien, en dat lukte best. Geprobeerd met wortel, bietjes, radijsjes, sla, tomaat, koolrabi en broccoli, boontjes. De bietjes was echt een succes, net als de sla. Wortel doe ik niet meer, mijn halve tuin vol en nog geen portie voor ons 3en kunnen oogsten; tja als je maar 1,3x1,3 hebt.... De broccoli was rijp tijdens onze vakantie, dus stond ik bloei toen we terugkwamen.Vorig jaar goede aardappeloogst gehad (1 aardappel gepoot en ong 20 geoogst) en de rest dan sla, aardbeien, bietjes, koolrabi, tomaten, peper, boontjes. Tomaten had ik er niet veel, pepers wel een paar. Ik had ook 1 meloenplant, met 1 meloentje eraan, maar die lag er op een ochtend naast, dus wel jammer.Koolrabi doe ik nu al een paar jaar en dat vind ik erg lekker. Nu voor 2015 heb ik voorgezaaid, boontjes, peper, paprika, courgette, kommer, koolrabi, bietjes, ijsbergsla, ui en een paar AHmoestuintjes (aubergine, lenteui, radijs, andijvie, kropsla, veldsla). Van alles maar een paar, zodat er ook genoeg plek is. Mijn boontjes zijn allerdings vorige jaren alleen lage plantjes gebleven; ik moet me daar eens in verdiepen, of dat niet altijd hogere plantjes zouden moeten zijn. Komkommer en courgette ga ik nu gewoon eens proberen en voor de tomaat heb ik een topsy turvy zak bij Kruidvat gekocht; eens kijken of dat wat is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts