-sanne Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 We hebben afgelopen november een Walnotenboom gepland.Nu is deze nog steeds niet uitgeschoten... Is het de tijd er nog niet voor of is hij dood?Hij ziet er overigens niet dood uit. Hij is nogal hoog dus kan er moeilijk bij om naar de knoppen te kijken.Het lijkt wel of er fluweelachtige knoppen in zitten maar weet het niet zeker.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Sanne , het is nog veel te vroeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Bedankt! dan ga ik me even geen zorgen meer maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ja die walnotenbomen zijn eigenlijk van oorsprong uit warmere streken......hier is hij bijna de laatste die bladeren krijgt en ook weer de eerste die ze laat vallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Bij de aller-allervroegste walnoten hier zie ik de knoppen groot en groen worden, bij de rest helemaal niets. En ik maak me helemaal nergens druk over, dus dat hoef jij ook nog niet te doen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Bedankt allemaal! Ik ben helemaal gerustgesteld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Is maar goed dat hij nog niet uitloopt,met de berichten van vorst.Vorig jaar zijn onze vrucht beginselen bevoren van de walnoot en had hem nog wel ingepakt.. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Hier staat de extra bijgeplante notenboom " voor de bestuiving van de grote boom" al erg ver... Ik hoop dat die niet ieder jaar zo vroeg uitloopt... Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ach, kan een keer gebeuren toch Vooral pas verplante bomen zijn nog wel eens in de war. Ik heb nog wel eens bloesem aan bomen gehad in Oktober Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Mijn walnoot is ook minstens zo ver..ik hou mijn hart vast..hij is vorig jaar maar liefs drie x bevroren. het kleine walnootje in de pot is nog niet uitgelopen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Boompje is nog erg klein hier (1,5 m hoog). Ik heb er een constructie rond gezet met bamboestokken en daarover vliesdoek. Vanaf volgend jaar moet hij zich maar zelf weten te redden... Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 dus als je een grote niet-inpakbare boom hebt en t gaat hard vriezen heb je wellicht geen oogst? Ik dacht dat dat alleen voor fruitboompjes gold... heb hier een joekel van een notenboom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ja de bloem van de walnoot kan bevriezen. ik had het vorig jaar.. de boom was op een gegeven moment zelfs zwart ( het blad) begin mei. Later kwam dat weer goed. ik hoop dat ik dit jaar wel noten krijg. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ik pak dit kleine notenboompje in omdat het me teveel heeft gekost om het kwijt te geraken en omdat het zo snel mogelijk op gang te krijgen. Noten zullen mij (dit jaar) worst wezen... Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 worst met noten is anders ook erg lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik pak dit kleine notenboompje in omdat het me teveel heeft gekost om het kwijt te geraken en omdat het zo snel mogelijk op gang te krijgen. Noten zullen mij (dit jaar) worst wezen... Nu ja. Ik weet natuurlijk niet hoe klein je boompje nog is enzo. En of je een var. hebt die eerder zal gaan dragen etc etc. Maar noten zijn langzame bomen. Kan echt jaren duren voor je noten hebt. Geeft niks. Het wachten waard. Ook het blad van de noot kan bevriezen ja. Maar zal geen grote schade aanrichten verder. En noten lopen sowieso als een van de laatste bomen uit. Het is begin april. Das nog vroeg hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 @bit, Ik hoor dat overal, maar ik heb hier serieus al zo vaak gezien dat een jonge spil in de winkel zijn eerste noot draagt. Ik heb wel eens het gevoel dat het bij een walnoot echt heel erg geluk hebben is. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 @bit, Ik hoor dat overal, maar ik heb hier serieus al zo vaak gezien dat een jonge spil in de winkel zijn eerste noot draagt. Ik heb wel eens het gevoel dat het bij een walnoot echt heel erg geluk hebben is. ge-ente boven gaan snel. ik heb er al gehad van 50cm hoog , 2 jaar ge-ent , in pot en al een noot aan volgroeid. zaailing mag je toch minstens 8 jaar rekenen , vaak eerder 10. al zijn er misschien uitzonderingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Mijn boom gaf na 4 jaar (tweejarig gekocht) al prachtige noten. En als hij niet bevriest ieder jaar meer! Een paar honderd noten hadden we de laatste keer! de boom is nu schat ik 12/13 jaar oud.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik pak dit kleine notenboompje in omdat het me teveel heeft gekost om het kwijt te geraken en omdat het zo snel mogelijk op gang te krijgen. Noten zullen mij (dit jaar) worst wezen... Nu ja. Ik weet natuurlijk niet hoe klein je boompje nog is enzo. En of je een var. hebt die eerder zal gaan dragen etc etc. Maar noten zijn langzame bomen. Kan echt jaren duren voor je noten hebt. Geeft niks. Het wachten waard. Ook het blad van de noot kan bevriezen ja. Maar zal geen grote schade aanrichten verder. En noten lopen sowieso als een van de laatste bomen uit. Het is begin april. Das nog vroeg hoor. Ik heb naast die notelaar een joekel van een notenboom staan (boom op de achtergrond op deze foto). Ik had vorig jaar ongeveer 200 liter noten van die boom. Ik wil gewoon dat die nieuwe, kleine zo snel mogelijk groter wordt (zodat mijn kinderen hem niet meer kunnen omver lopen/voetballen/...) De noten ga ik de eerste jaren verwijderen van dat boompje (ik investeer eerst in groei) Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 @sugar, aan de groeikracht van uw boomke te zien is het helemaal niet nodig om de noten er af te doen , integendeel. heb je al eens goed gekeken hoe gigantisch hij gegroeid is in 1 jaar ?? straks zit ie tgen de maan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heggemus Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 wij hebben ook vorig najaar een walnotenboompje geplant. Nu hopen dat hij goed is aangeslagen..... Het lijkt erop dat hij aan het uitlopen gaat gelukkig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Mijn 2 grote notenbomen ( op de achtergrond, hoger op de helling ). Op deze helling toch zeker 10 zaailingen, waarvan er 1 nu 9 jaar oud en inmiddels goed dragend en van mooie maat en lekkere noot ( toeval hoor )Links onder hazelnootbosjes ( wild, matige kwaliteit maar soms wel redelijk ) en half wilde paarse pruimen, wel lekker trouwens foto is een beetje ver af, kon geen betere vinden. foto is van vorig jaar medio april - eind april. De noot komt net in blad, vaag nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts