appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 (edited) Ik krijg vanJorieke:suikerwortel, prei, stevia, rozemarijn,asperges wild, zuringsoorten,weegbree? 7jaarsspinazie,salie.geef:bosasperge, zaad snijbiet, zaad witte boon,sleutelbloem, roze bes, zevenblad, paté, roze bes, koningskaars Geedee: snackpaprika,geef:klimhortensia, witte lavendel Thessa: braamgeef: walnoot, koningskaars Greetje: gele framboosgeef: Helly: herfstreuzen prei, courgette..Geef: aloe vera, klimhortensia Dennis: jostabes, bosaardpeer, digitalisgeef: roze bes, koningskaars Dick: honig, apiosgeef: eau de vie, bergamotmunt, roze bes Heylane Mississippi purplegeef: munt bergamot, koningskaars, rabarber Lisa: tomaat, aubergine kermit,boerenkoolzaadgeef:knoflookbieslook, geld RvO: digitalisgeef:speenkruid, koningskaarskaars, zwarte weduwe Monique: zaad paksoi, boekengeef: geld,leeuwenbekzaad, geld Thea: zwarte framboos, helleborus, laurier, warmhoudpangeef: geld, hinnomaki rood, klimhortensia Bit:paprikageef:paarse morgenster Frank: onsterfelijkheidsplantgeef: aloe vera Kruidje: witte aardbeien, geraniumgeef:rabarber, knoflookbieslook, muurleeuwenbek, roze bes Jeanne: wasmandengeef:geld Eva: hoefblad, paprika, toortsgeef:aloe vera, bronzen venkel, gojibes, japanse wijnbes Marieke: broodmix, rode koolgeef: geld, rabarber, aloe vera Bonnie: citroengrasgeef:bronzen venkel, citroen melisse Verder neem ik geheime dingen mee. Kan het er allemaal nog in Geedee?(je moet het ook nog eens krap 4 week water geven Als Geedee het goed vind dat ik nog door ga met ruilen zal ik mijn planten-om-te-ruilen-lijst hier plaatsen. Ben ik iets vergeten? Zeg het mij Ik zoek: kleine polvormende vetplantjes..courgetteplant Edited March 18, 2013 by Guest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Voor mij venkel en citroenmelisse. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ik kan wel courgette voor je zaaien. Geheid goede oogst Het is de donkere versie. Nero di Milano. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Dank Helly daar ben ik blij mee! En zal ik een klimhortensia voor je reserveren? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ja lijkt mij wel leuk over de schutting in de voortuin. Thanx! Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Kan het er allemaal nog in Geedee?(je moet het ook nog eens krap 4 week water geven Als Geedee het goed vind dat ik nog door ga met ruilen zal ik mijn planten-om-te-ruilen-lijst hier plaatsen. neem je ook water mee dan Zouden we een road train bestellen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Beetje klein dacht je niet Voor alles wat we voor Jorieke meenemen ? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ik heb nog wel een sedum voor je is ook een vetplant.Eentje appart houden? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Dank je Jim. Je hebt de hoge "hemelsleutel"? Die heb ik al..ik zoek de hele lage, bijna kruipende vetplantjes voor in kleine gaatjes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Er wordt voor Geedee onsterfelijkheidskruid meegenomen en voor jou hemelsleutel. Ben benieuwd wat jullie voor een drankje gaan brouwen. Belooft veel goeds met deze namen Jet, inmiddels al 5 koppies boven de grond. De voorraad heeft zich verdubbeld Zeg, die witte lavendel, geurt die net zoals de paarse variant? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Ik krijg ook onsterfelijkheidskruid Helly, en géén Hemelsleutel (want die heb ik al).Witte lavendel geurt meer.Maar ik heb moeite om nog meer stekken te beloven..ze zien er nog goed uit, maar er zitten nog geen worteltjes aan (gisteren heb ik er een voorzichtig opgegraven)ik neem de hele bak wel mee naar de MTFD dan kijken we daar.... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Oh is niet erg Jet, ik vroeg het me alleen af. Wat je niet hebt, kun je ook niet weggeven. Dat geld hier ook voor de prei Maar er is gelukkig nog hoop Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Jet de kiwiplant Jenny doet het die ik heb gestekt, want die krijg je ook van mij(die heb je vergeten) Ik wil ook nog wel extra courgette zaaien, de gewone groene en de ronde, weet ff geen naam moet ik op de zakjes kijken.Tja en ik zou niet weten wat ik nog van jou zou krijgen in ruil.Niet opgeschreven in mijn agenda. Misschien 1 van de gehieme dingen die je mee neemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Joepie de kiwi Greetje!!Ik ben blij. Volgens mij hebben we nog niets geruild..jouw kant op. mijn lijstje volgt..ff wachten, ik ga buiten kijken wat het allemaal doet..en dan zie je het hier verschijnen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 (edited) Ik krijg vanJorieke:suikerwortel, prei, stevia, rozemarijn,asperges wild, zuringsoorten,weegbree? 7jaarsspinazie, ananassalie.geef:bosasperge, zaad snijbiet, zaad witte boon,sleutelbloem, roze bes, zevenblad, paté, roze bes, koningskaars, engelwortel. Geedee: snackpaprika,geef:klimhortensia, witte lavendel Thessa: braamgeef: walnoot, koningskaars Greetje: gele framboos, kiwigeef: Helly: herfstreuzen prei, courgette Geef: aloe vera, klimhortensia Dennis: jostabes, bosaardpeer, paarse saliegeef: roze bes, koningskaars, schietwilg Dick: honig, apiosgeef: eau de vie, bergamotmunt, roze bes Heylane Mississippi purplegeef: munt bergamot, koningskaars, rabarber Lisa: tomaat, aubergine kermit,boerenkoolzaadgeef:knoflookbieslook, geld RvO: digitalisgeef:speenkruid, koningskaarskaars, zwarte weduwe Monique: zaad paksoi, boekengeef: geld,leeuwenbekzaad, geld Thea: zwarte framboos, helleborus, laurier, warmhoudpangeef: geld, hinnomaki rood, klimhortensia Bit:paprikageef:paarse morgenster Frank: onsterfelijkheidsplantgeef: aloe vera Kruidje: witte aardbeien, geraniumgeef:rabarber, knoflookbieslook, muurleeuwenbek, roze bes Jeanne: wasmandengeef:geld Eva: hoefblad, paprika, toortsgeef:aloe vera, bronzen venkel, gojibes, japanse wijnbes Marieke: broodmix, rode koolgeef: geld, rabarber, aloe vera Bonnie: citroengrasgeef:bronzen venkel, citroen melisse Verder neem ik geheime dingen mee. Als Geedee het goed vind dat ik nog door ga met ruilen zal ik mijn planten-om-te-ruilen-lijst hier plaatsen Ben ik iets vergeten? Zeg het mij Ik zoek: kleine polvormende vetplantjes.. Edited April 7, 2012 by Guest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 (edited) Aangeboden Koningskaars (Verbascum thapsus)Moederkruid (Tanacetum parthenium)st Janskruid (Hypericum perforatum)Kleine PimpernelKnoflookbieslook (Lorraine soort)Fijnstraal (Erigeron karvinskianus) LavasTeunisbloem (Oenothera) Bergamotmuntdonker ooievaarsbekje, geranium phaeum (weduwe in de rouw)citroenmelisseHaverwortel (Tragopogon porrifolius)( is tweejarig, is vorig jaar opgekomen en bloeit dit jaar..ook wel paarse morgenster genoemd)Klimhortensia (Hydrangea)Zaailingen goudsbloem (calendula officinalis)waarschijnlijk nog 1 mini/walnootboompje in de pot (voor Thessa krijg ik een die al in de grond staat..ik moet hem nog uitgraven..hij is ook klein maar tikje groter)Muurleeuwenbekje (Cymbalaria muralis) ( mooi om aan de rand van grote potten te laten groeien & tussen tegels, trekt bijtjes-zweefvliegen' Edited April 5, 2012 by Guest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Een walnoot over??? Mag ik die?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Geedee: ik wil hier in de tuin ook wel kijken of er een walnootzaailing staat.Buurman heeft een grote boom, en in het najaar vliegen hier de walnoten om je oren Die domme eksters en kraaien laten ze dan vallen als ze ermee wegvliegen.In het voorjaar haal ik er meerdere uit de tuin, ze komen zelfs op in de potten die buiten staan(maar dat doen de eekhoorns hier volgens mij) die zijn dan vergeten waar ze, ze verstopt hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Soms wel handig, die eekhoorns Je zou dus bijna kunnen zeggen je zet wat potten met grond rondom een walnoten boom en de eekhoorns doen de rest. Dat is makkelijk werk voor een kweker Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 (edited) Ik krijg van Jootje: Topsy Turvie geef: bergamotmunt Jorieke:suikerwortel, prei, stevia, rozemarijn,asperges wild, zuringsoorten,weegbree? 7jaarsspinazie,ananassalie.geef:bosasperge, zaad snijbiet, zaad witte boon,sleutelbloem, roze bes, zevenblad, paté, roze bes, koningskaars, engelwortel. Geedee: snackpaprika,geef:klimhortensia, witte lavendel Thessa: braamgeef: walnoot, koningskaars Greetje: gele framboos, kiwigeef: Helly: herfstreuzen prei, courgette..Geef: aloe vera, klimhortensia Dennis: jostabes, bosaardpeer, digitalisgeef: roze bes, koningskaars Dick: honig, apiosgeef: eau de vie, bergamotmunt, roze bes Heylane Mississippi purplegeef: munt bergamot, koningskaars, rabarber Lisa: tomaat, aubergine kermit,boerenkoolzaadgeef:knoflookbieslook, geld RvO: digitalisgeef:speenkruid, koningskaarskaars, zwarte weduwe Monique: zaad paksoi, boekengeef: geld,leeuwenbekzaad, geld Thea: zwarte framboos, helleborus, laurier, warmhoudpangeef: geld, hinnomaki rood, klimhortensia Bit:paprikageef:paarse morgenster Frank: onsterfelijkheidsplantgeef: aloe vera Kruidje: witte aardbeien, geraniumgeef:rabarber, knoflookbieslook, muurleeuwenbek, roze bes Jeanne: wasmandengeef:geld Eva: hoefblad, paprika, toortsgeef:aloe vera, bronzen venkel, gojibes, japanse wijnbes Marieke: broodmix, rode koolgeef: geld, rabarber, aloe vera Bonnie: citroengrasgeef:bronzen venkel, citroen melisse Verder neem ik geheime dingen mee. Als Geedee het goed vind dat ik nog door ga met ruilen zal ik mijn planten-om-te-ruilen-lijst hier plaatsen Ben ik iets vergeten? Zeg het mij Ik zoek: kleine polvormende vetplantjes..courgetteplant Edited April 6, 2012 by Guest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Geedee, als ik die andere walnoot krijg, krijg jij de eerste...je hoort het volgende week.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Hoi Jet, ik geef geld voor de wasmanden kan je er af laten hoor, als het goed is krijg ik van jou de konings kaars en dan vind ik het best hoor, voor wat hoort wat toch? Maar kranten spaar ik niet, want ik las dat Jorieke er niet teveel wilde. Ik heb voor Eva de komkommer plant die hier staat te groeien, weet alleen niet meer welke Eva, wilde voor haar een foto opsturen,maar er zijn er een paar als ik me niet vergis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Ben je betoeterd Jeanne..dat is toch geen goede ruil? Ik stuur je wel ff een pm..Ik denk dat er maar 1 Eva komt op de MTFD..Friese Eva? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Jet, ik heb gisteren nog op t nippertje wat zaden besteld bij de Nieuwe Tuin (waardebon ingewisseld die ik had gewonnen hier op t forum) en heb oa. ook gele courgette zaden besteld. Ook oortjes naar? Kan ik die voor jou ook gaan zaaien.Inmiddels al 9 puntjes van de prei te zien.. het worden er gaandeweg steeds meer Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 Joepie! Al 4,5 prei Graag een gele courgette joh, ik had hem nooit, ik zag vorig jaar foto`s van Leslie..mooi. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts