Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Schapenwol (per vacht). Gratis af te halen. Omgeving Zoetermeer.


henkg

Aanbevolen berichten

Zonet gelezen in het AD. 

 

Deze week worden de schapen geschoren. De wol is gratis af te halen vlakbij Zoetermeer, per vacht van 3 kilo. We hebben wit, zwart, grijs en bonte wol.
Jan Groenewegen, [email protected]

 

Link naar bericht AD: 

https://www.ad.nl/lezersbrieven/de-schapen-worden-deze-week-geschoren-gratis-wol-op-te-halen~a7b1332c/

 

  • Like 2

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar met 3 vachten gemulch, vlak over de aarde, rondom de courgettes; vondt het een hoop gedoe. Het verteert sneller dan je denkt. De aarde eronder blijft goed nat, dat is een voordeel. Maar door het snelle verteren schiet het onkruid er toch weer doorheen, en dan schoffelen 🥺

 

Het schijnt wel goede bemesting te zijn aangezien er ook zelfs mestkorrels van schapenvachten zijn. 

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben afgelopen jaar ook schapenwol in de moestuin gebruikt, maar dan heel gericht. We hadden yoghurtemmertjes om de voet van de bonenstaken gezet zodra deze opkwamen, en daar schapenwol in gedaan. Dat had meerdere functies: de bonen houden van warmte en hadden zo een lekker bedje, slakken vinden wol ellendig en lieten de kleine plantjes met rust, er was minder onkruid en als toetje hebben we eea door de grond geharkt als voeding voor de bodem. Werkte prima, ga ik dit jaar weer zo doen. 

aangepast door Tanja65
  • Like 2

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook samen met een moestuin buur wat gereserveerd.
Vorige week waren er 70 aanmeldingen, en wij vielen net buiten de boot. Voor dit weekend zijn er 80 aanmeldingen, en kunnen we zaterdag wat ophalen. Hoeveel is nog onbekend, ik had om 5 vachten gevraagd. Maar of we dat krijgen is een tweede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Moestuinpassie zei:

Het scheren lijkt me vooral leuk om te zien

 

 Dan moet je eens een schaapscheerdersmarkt/feest/festival bezoeken. Die worden meestal wat verderop in het jaar gehouden. 

 

De schapenwol die nu te koop is/gratis wordt weggegeven komt van schapen die op stal staan om te lammeren. Lammertijd begint in januari al. 

 

Grote aantallen worden meestal door beroepsscheerders geschoren, vaak uit het buitenland. Die zijn echt ontzettend snel en goed. Maar die staan niet op festivals. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De gang ruikt naar schaap . Heb een paar zakken gehaald. Hij had 80 aanmeldingen, niet normaal! Hartstikke leuke vent en mocht bij wijze van uitzondering vandaag langs komen ipv van vorige week.

Echt mooie schone wol. Ben er heel blij mee.

fbe8efe848886d4569bc47f519ab3bf7.jpg

Zijn schapen stonden op stal, vandaag of morgen moeten ze lammeren.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...