speets Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Ja die Nugget, wat een leuk ding Heb je een idee hoe dat komt? Is dat genetische regressie? Opeens veel genen uit een ver verleden die toevallig in 1 bigje samen zijn gekomen? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 Ik zou het echt niet weten Speets, ze is nooit ziek geweest en vreet een boel, dus het zal iets in haar genen zijn. Ook geen idee of ze dan ook kleinere biggen zou krijgen of niet, dat we een minivarken kunnen fokken (gaan we zeker niet doen hoor ) Ik was de varkens vanmorgen wel weer even spuugzat hoor. Ze staan net in nieuwe groene velden, ze krijgen elke dag goed te eten, en toch staan ze elke ochtend weer te drammen en te zeiken alsof ze een week niets hebben gehad. En i.v.m. kraaien en kauwtjes ben ik lang bezig met voeren omdat ik steeds moet wachten tot ze hun boterhammen ophebben anders gaan er vele zwarte vogels mee vandoor. Dus de varkens en biggen in de achterste velden moeten laaaaang wachten (vinden zij) en staan dus de hele tijd te mopperen en soms zelfs te krijsen. En ja, die krijsende 4 zijn de meest verwende bigvarkens die je je voor kunt stellen. Want zij krijgen het lekkerste voer waar de volwassen dieren alleen maar te dik van zouden worden. Ze laten hun rauwe aardappels zelfs liggen omdat ze te vol zijn om er van te eten. Zucht. Die 4 klimmen ook steeds over elkaar heen, willen over de voerbakken heen komen springen, en meer van dat soort acties, omdat ik niet snel genoeg voer in hun bakken gooi. Gloeiende gloeiende. En uiteraard is nu alles groenig en glibberig en nat en koud (ok, deze 2 dagen even niet... maar daarvoor wel) en nou ja... het is niet altijd een gezellige vrolijke zonnige en vooral tevreden boel hier bij de veldvarkens.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Ik hoor je hoor Jorieke! Dat krijsen zou echt verboden moeten worden. Het maakt het voeren zo stressig. Want hoe je je ook voorneemt 'ik laat me toch zeker niet opjagen', betrap ik me er steeds weer op dat ik als een idioot brood aan stukjes scheur of met de steekspade in een trog sta te beuken om alles toch maar zo snel mogelijk bij de potstampertjes te hebben. Het gaat ze nooit snel genoeg, al hebben ze vlak tevoren nog heerlijk eten gekregen. En waar eerst een flinke trap tegen de staldeur nog wel voor enige seconden stilte zorgde, maakt dat al lang geen indruk meer. Mijn zennnnnn is na een voerbeurt vaak ff ver te zoeken.... Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2018 Auteur Geplaatst: 11 januari 2018 ja Kune's kunnen er helemaal wat van! Nou vaak heb ik na het voeren van de laatste varkens op de rij ineens zoiets van: ik heb ze stil! En dan kan ik even rustig om me heen kijken naar die eikels Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 januari 2018 Auteur Geplaatst: 15 januari 2018 Ze zijn stil! (eind van de voerronde )Vandaag heb ik er zoveel aardappels bij ingegooid dat ze hopelijk morgenochtend nog wat te eten hebben voordat ik kom. En dan zeuren ze net even minder hard De aardappels zijn al lichtelijk verrot hier en daar, dus ze moeten dooreten! Ze vinden ze heerlijk, laten er zelfs brood voor liggen (en daar zouden dan weer kraaien en kauwtjes mee vandoor gaan dus ik moet oppassen in welke volgorde ik alles voer...) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Wat een prachtige stilte! En fijn dat je in ‘de magere weken’ zoveel piepers hebt nog. Heb je al zicht op een vervanger voor je brood? Als dat bakkertje in Silvolde nou wat dichterbij zat he! (Dan zou er niet veel oud brood bij de varkens belanden ) Ik ben erover aan het denken om ze te gaan africhten. Je leest overal dat varkens zo slim zijn, dan zou aan te leren moeten zijn dat pas bij stilte eten verschaft wordt... Zou je denken. Het nare is natuurlijk dat je er echt de tijd voor moet nemen. En je geduld moet bewaren. En niet, vooral niet, toegeven als ze al lang hebben zitten jengelen. (In gedachten vraag ik me af of ik standvastig genoeg ben voor een dergelijke confrontatie... van de andere kant: onze blaffer is echt een modelblaffer, als was ons vorige vierpotertje, dus het zit ergens wel in me. Al is hond geen varken natuurlijk.) Enfin. Eerst maar eens zorgen dat Dikkie niet meer ontsnapt. Vandaag was het weer bal. Door twee hekken heen (nou ja, onder eentje door en de andere opzij geduwd.) Helaas zijn bij die poging al mijn winterkolen en ook mijn - al zo lang wachtende - voorjaarskolen gesneuveld. Ik blijf hopen op een jaar dat ik die toch eens zelf mag eten Door dit kleine gaatje is mevrouw met haar blije bakkus gewurmd. En zo zag ze er daarna uit: We zijn op dit moment even vies druk. Maar dat schrikdraad gaat er komen hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Wat een lekker bekkie heeft dikkie toch.Ik heb sinds zondag het stroom eraf voor Coco.Gelukkig hebben ze dat nog niet door, want ik heb echt nog wel grotere kieren op het veld. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2018 Auteur Geplaatst: 21 januari 2018 Nugget wordt steeds uit een voerbak gewerkt als ik ze vol schep. Pas als alle 4 de bakken zijn gevuld dan kan ze redelijk rustig eten. En in afwachting daarop staat ze op een ander varken omhoog te kijken naar mij.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 O wat is het toch een geinig beessie met zijn 'wildstrepen'.Is het een zeugje? Wat ga je ermee doen? Mini-varkentjes fokken? (Misschien moet ik maar een bigje gaan houden in plaats van kippen ) Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Die spitten in ieder geval ook best Speets! En je hond zou het vast gezelliger vinden. Zo’n beest waar je gewoon es woef tegen kan roepen, zonder al dat gekakel En Nugget is inderdaad wel een super komisch gevalletje hoor. En een doorzettertje ook! Hoe veel ze ook weggeduwd wordt, ze blijft het gewoon even vrolijk weer proberen. Genoten van dat filmpje! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Geplaatst: 22 januari 2018 Ja Speets, ze is een zeugje. Maar nee, we gaan er niet mee fokken voor mini varkens Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Het is wel heeel besmettelijk hoor Speets, je moet beginnen met 2 maar al snel wil je mee Quote https://www.deblijehoeve.nl/
speets Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ja, ik zag het: jij hebt er inmiddels al vijf hè Ben helemaal jaloers Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Geplaatst: 22 januari 2018 Besmettelijk? Daar merk ik nou helemaal niets van! Wij hebben in onze zoektocht naar een nieuwe broodleverancier in ieder geval een nieuwe fruit/groente leverancier gevonden Vandaag de 1e appels (+ wat andere beetjes groente) opgehaald en daar tonnen neergezet zodat ze die kunnen vullen en wij ze weer om komen ruilen volgende week. Wij zijn blij! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Wauwie!!! Dat ziet er goed uit jongens! Smakelijk eten. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2018 Auteur Geplaatst: 27 januari 2018 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Nugget Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Dat reetje! Echt het is me er eentje hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 29 januari 2018 Geplaatst: 29 januari 2018 Haha.. Wat een kunstenmaker Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2018 Auteur Geplaatst: 2 februari 2018 Je kunt dit filmpje van onze Facebookpagina ook bekijken als je geen account hebt daar: Hier is Hansi, een Berkshire beer van vrienden van ons. Brownie is onze grootste zeug en onze jonge beer George kan er met zijn korte pootjes (nog) niet bij, bleek in de afgelopen maanden. Hij mocht vaak proberen maar het lukte niet. Nu mag Hansi een poging wagen, maar hij is toch niet echt groter dan George als ik het zo moet inschatten. Nou ja, wie weet heeft Hansi andere truucjes Brownie ziet hem vandaag vooral als voer-concurrent, dus ze probeert in dit filmpje zoveel mogelijk appels te hamsteren Ik hoop dat ze morgen of overmorgen 'berig' wordt en het voer links laat liggen en meer aandacht heeft voor mooie Hansi. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 2 februari 2018 Geplaatst: 2 februari 2018 Haha, ja, ze loopt echt te proppen Leuk, dat witte pluimstaartje van Hansi. Dat worden vast weer gevlekte bigjes Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 2 februari 2018 Geplaatst: 2 februari 2018 Tjonge. Ik vind het toch een stevige vent hoor! Hoewel naast Brownie het lastig is om een flinke indruk te maken. Zij is echt een kanjer he! Leuk om eens te kijken wat een Berkshire toevoegt aan de veldvarkensketen. Hoop dat ‘het’ lukt! Go Hansi! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2018 Auteur Geplaatst: 9 februari 2018 Joehoe! Een nieuw broodadres voor ons! Aan de (voor ons) goeie kant van Doetinchem, dus niet eens zo ver rijden. We hebben afgelopen dinsdag al gehaald, en vanmorgen weer. Top top top! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 En zo te zien zijn ze er blij mee! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2018 Auteur Geplaatst: 20 februari 2018 Nugget is gegroeid! Ze kan nu uit haar voerbak eten zonder steeds met een pootje te moeten trekken of er half/half in te klimmen. Ze krijgen lekker wat vitamientjes! En ook flink wat brood, zoveel ze willen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.