Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lampionbes/Ananaskers diep verspenen?


HansK

Aanbevolen berichten

Het gaat om de eetbare lampionbes (http://www.fruitlent.nl/overige_vruchtgroenten.html)

 

Ik heb ze al een beetje lang laten worden, want ze beginnen om te vallen (staan dus ook wat te warm). Nu ga ik ze vandaag echt verspenen, maar ik vroeg me af of ik ze ook lekker diep kan zetten. Het is tenslotte familie van de tomaat.

 

Iemand hier een idee over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat is dus hetzelfde... en die levert heel wat meer resultaten op bij de zoekfunctie.

 

Alleen kan ik nog steeds niet vinden of hij net als de tomaat lekker diep verspeend kan worden. Ik denk zelf van wel, maar een bevestiging (of ontkenning) van de kenners is natuurlijk welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten kunnen alle zaailingen dieper verspeend worden, dus ook deze. Echter heb ik er geen ervaring mee.

Als je teveel zaailingen hebt zou je een deel dieper kunnen zetten en een deel niet en dan het resultaat afwachten.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een expert ben ik niet maar heb zelf de dwerg ananaskers. Gezaaid met de 2e ronde met pepers en vrijlang waren het iele dunne sliertjes, heb ze verpot toen ze echte blaadjes kregen en nu zijn het best mooie planten. Ik heb ze tot de kiemblaadjes in de grond gezet.

 

Of dat hoort weet ik dus niet, ik heb het wel gedaan en het lijkt heel goed te gaan

 

Bewijsmateriaal

 

Gezaaid op 18-2, 12 maart erg ielig maar verspeend naar plastic beker.

Op 29 maart leek het toch wel op een plantje, duurde even maar het begint erop te lijken

img7659-b-ananaskers-29-342381333046563.jpg

 

Maandag 2 april zijn ze naar een nieuw potje verhuisd en de groei zit er toch flink in nu. Heb net even een foto gemaakt met hetzelfde rode bekertje erbij, dit is dus in een week tijd

9 april:

img8160-b-9-4-ananaskers64021333974209.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben jullie deze bessen al eens gegeten ?

ik heb ze in de sier tuin staan en had er een gekocht voor in de moestuin, maar wat waren de rijpe bessen a hoe moet ik het omschrijven....bitter.??..echt heel smerig ik lees dat ze zoet tot zoet/zurig moeten smaken....ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm die bij ons waren echt heel anders.....ik had ze als garnering bij het kerst dinee.....tante at er een

en deed net als of het best te eten was....ik at er een en spuugde hem meteen uit nou kun je misschien bedenken hoe de tante keek....probeerde het nog goed te praten maar het was echt smerig....het kan natuurlijk een verkeerd soordje zijn

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeh, Oranje klinkt als... Sierplant. Naam: Echte lampionplant, chinese lantaarns.

 

De eetbare variant is geel/goud. Deze is eetbaar. Naam: Ananaskers, Goudbes, Incabes, Kaapse kruisbes.

 

Volgens mij is het niet erg gezond om de siervariant te eten!!!

 

Ik zou gewoon even het artikel op deze link lezen. Staan ook plaatjes bij dus dan kan je vergelijken:

http://www.fruitlent.nl/overige_vruchtgroenten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, heb je je tante een niet-eetbare te eten gegeven Wou je van dr af?

Ik moet ook eerst nog s kijken wat er uit komt. Die van mij eergister tot de oksels in de grond gezet (in een potje) omdat ze zo ielig waren. Gingen bijna hangen. Nu staan ze lekker voor t raam in t zonnetje. Moge het grote planten worden met veel eetbare bessen

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...