Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Volgens mij zit jij echt in een andere klimaatzone... jouw planten staan echt een level hoger dan hier in Midden Nederland... en dan zwijg ik maar van die prachtige rode aardbeien... yammie, joppie!!!

Het is wat met die belgen, forumlid Borsalino is ook al zo ver! Staat er allemaal mooi bij stefaan, welkom terug!

Geplaatst:

dat is het voordeel van wat meer in het zuiden en 35 km van de zee te wonen maar de tomaten is wel een noodgeval

ze zouden eind maart gegin april mijn serre komen plaatsen maar die staat er nu nog niet, dus mijn tomaten die echt te lang aan het worden was heb ik dan maar uitgeplant en de vingers kruisen dat het niet te koud word

2r5su2w.jpg

Geplaatst:

gisteren hebben we een schattig ezeltje bij

KATO is een meisje (merrie)

309io89.jpg

het heeft niet direct iets met de moestuin te maken, maar toch,in ruil voor de kolen, wortels en bieten die we kweken krijgen we goede mest terug voor op het land

en we zijn trots

Geplaatst:

schattig ja

maar moeten nu wat opletten om er bij te komen

moeder ezel zorg zeer goed voor haar jong

zelfs vader ezel mag niet dichter dan 10 m komen of hij maak kennis met haar achterpoten hihihi

Geplaatst:

Wat een leuke ezels. Is het een bepaald ras (heb dus echt geen verstand van ezels)?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Volgens mij provencaalse ezel door het kruispatroon op de schouder

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Volgens mij provencaalse ezel door het kruispatroon op de schouder

Volgens mij kun je dat kruis (st.andreaskruis) bij meerdere rassen aantreffen, maar ezels zijn inderdaad cool, als ik ooit de ruimte heb!!!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

alleen voor de sier

ik heb al heel mijn leven een zwak gehad voor ezels en toen we 6 jaar terug die grond kochten, was veel te groot voor alleen maar een moestuin, hebben we besloten om er ezels op te laten leven

het zijn lieve, schattige maar koppige dieren

Geplaatst:

het zijn lieve, schattige maar koppige dieren

Juist daarom vind ik ze zo leuk,ik lijk er wel een beetje op (vooral het lieve en schattige dan!:D ) Hoeveel ezels hebben jullie?

Geplaatst:
,ik lijk er wel een beetje op

Quiz :

Welk geluid maakt een ezel?

A.Hinnikt

B.Mekkert

C.Knort

D.Balkt

E.Koert

Sorry Koert. Schoot me zomaar ineens te binnen na je opmerking. Is niet lullig bedoeld hoor !

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

we hebben nu nog een koppel en het jong

eerst hadden we 1 hengst en 3 merry's

maar jammer genoeg hebben we vorig jaar een merrie moeten laten inslapen.

n de 2de merrie hebben we verkocht op een vakantie hoeve waar het zeer goed is opgevangen, na de dood van de ene waren er problemen met deze merrie en de hengst

nu bezien is dat genoeg 1 koppel, de weide was altijd kort gegeten en er stond alleen maar gras en klaver

na een half jaar zien we reeds andere planten groeien en bloeien

Geplaatst:

@ Frans: Als jij een goede prijs tegenover jouw quiz stelt zal ik het niet lullig opvatten!

Geplaatst: (aangepast)

niet tegenstaande de grote droogte staan de moestuin toch nog redelijk

volgende week zulle we onze eerste erwten plukken en denk dat we ook de eerste aardappels kunnen rooien

2m2w12v.jpg

de tuinbonen beginnen ook al

2hek8dx.jpg

de tomaten zijn geplant ka4tmp.jpg

onze boontjes groeien ook naar hartelust

25u4f8y.jpg

en hier nog een foto van onze rode kool, spinazie, savooikool en snijbiet dpixhl.jpg

zoals je kan zien mogen wij niet klagen, maar we hadden dit jaar aardbijen geplant in goten, dat is zeer goed gelukt tot nu maar doordat dit zeerveel water nodig heeft heb ik juist op het moment dat de eerst aardbijen begonnen te kleuren moet stoppen met water te geven (water gebrek )

we vinden het zeer jammer. we bekijken hoe we volgend jaar dit probleem zouden kunnen verhelpen,als er iemand tips heeft laat het maar horen

aangepast door Gast
  • Nieuwe aanmaken...