Paul1985 Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Hallo forummers, Na een paar weekjes het forum te hebben doorgeplozen toch maar besloten eens een account aan te maken.Mijn naam is Paul, 26 jaar en woonachtig in het Zuid-Limburgse. Trotse vader van 3 kindjes en partner van Chantal. Sinds kort verzot geraakt op het zelf kweken van groenten, al is alles nog nieuw en weet natuurlijk niet of alles gaat lukken. Ik doe het vooral op de budget manier, wat inhoud: compacte cocosvezel grond van de action (€ 0,69 voor 10 ltr), bakken van de bloemist (30 st voor € 5,00) en zaden van het standaard soort van de supermarkt. De paprika's heb ik zelf zaden van genomen. Ik wil zoveel mogelijk in potten gaan kweken, en voor de rest heb ik een klein stukje grond van ongeveer 10 m2 bewerkt in de tuin. Hieronder een klein foto verslagje van de groenten en kruiden die ik momenteel binnen en buiten heb uitgeplant:Paprika's, Tomaten, Radijsjes, Kruiden, Aardbei, Sla, Rode bietjes, Bonen, Bloemkool, en Broccoli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted April 11, 2012 Author Share Posted April 11, 2012 dankje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Welkom ! Gaat lekker zo. Je paprika's staan er mooi bij. De aardbei zou ik naar buiten doen.veel succes ! en vragen maar ! en meer .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 De aardbei zou ik naar buiten doen. Mag dat nu al? Het is hier de laatste week aardig fris en nat met zo'n 9 graden maar.Zou die dat overleven of kan ik hem beter na 15 mei (ijsheiligen) direct in de volle grond uitplanten? Gr Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Overleven ze makkelijk. Soorten als paprika, tomaat, etc. mogen pas na 15 mei. Maar er mag nu al heel veel wel naar buiten. Aardbeien, erwten, peultjes, sla, aardappels, etc. etc. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Welkom Paul...Limburg is goed vertegenwoordigd hier op het forum Aardbeien kunnen inderdaad naar buiten....die kun je ook buiten laten in de winter....heb ik ook gedaan...komen gewoon weer uit: Deze foto is van half maart...de aardbeien staan er van oktober 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Welkom! Dat gaat hartstikke goed zo te zien! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Welkom Paul. veel plezier hier Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Dankje allemaal. Weer iets geleerd, ik dacht dat aardbeien koude gevoelig waren haha.Limburg is dan ook een mooie provincie om te tuinieren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Hallo en welkom! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts