Marlein Geplaatst: 12 april 2012 Share Geplaatst: 12 april 2012 Ik heb geen lege zaai-traytjes meer over. Zou ik het zaad van bijv een dwergananaskers meteen in een p6 kunnen zaaien? Is er een bepaalde reden dat de zaadjes in zo'n klein bakje eerst gezaaid worden en daarna verspeend naar maatje groter? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 12 april 2012 Share Geplaatst: 12 april 2012 Omdat je anders voor elk zaadje een potje moet neerzetten terwijl de opkomst zelden 100% is en/of je meestal meer zaait om er de beste plantjes uit te gebruiken. Tenminste, zo kijk ik er tegenaan. Zie niet in waarom je het overigens niet zou kunnen doen, gelijk in een groter potje zaaien. Ik heb het met een aantal tomatenzaden gedaan waarvan ik er weinig had en die doen het uitstekend. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ron Geplaatst: 12 april 2012 Share Geplaatst: 12 april 2012 Ik heb dat bijv met broccoli gedaan. Meteen in een grote pot gezaaid dieniet tot de top gevuld is. 2 plantjes laten staan en de rest verwijderd.Vervolgens is het een kwestie van steeds aanaarden. Ik laat ze wel in de pot. Succes Ron Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 12 april 2012 Share Geplaatst: 12 april 2012 Ik zaai de ananaskers , net zoals alle tomaten/paprika's, direct in een P7 potje. Gewoon omdat je dan weer wat minder gedoe hebt met verpotten vanuit zo'n tray, dat vind ik wel het grootste voordeel. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.