dennislp Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Wat is een geschikte potmaat voor Ananaskers? Hoeveel liter heb je ongeveer per plant nodig?(En is er nog zoiets dat ze graag diep wortelen of juist oppervlakkig?) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
appelvrouw Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Voor zover ik weet doen ze het prima in de volle grond dennis..heb je geen plek meer?Ik zo dan een pot nemen zo groot als voor een tomaat ( sorry maat weet ik niet) lekker groot, want ze wortelen flink! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 jazeker, ze hebben flink wat ruimte nodig!vorig jaar had ik dwerg ananaskers in pot en gewone in volle grond.alle lampionnetjes vielen van de dwerg af...hiervan geen enkele bes kunnen oogsten! Quote
dennislp Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 geen plek in de vollegrond meer, ofja... geen zonnig plekje in de vollegrond meer. Heb nog wel een 28 liter pot. Daar denk dan maar 3 planten in? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frans Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Heb nog wel een 28 liter pot. Daar denk dan maar 3 planten in?Wil ananaskers goed kunnen uitgroeien dan heeft hij een zeer ruime pot nodig Dennis. Voor een enkele plant is een 28 liter pot bruikbaar maar die is niet geschikt voor drie planten tegelijk. Deze plant stond in zijn eentje in een vierkante pot van ongeveer 40 x 40 x 40 cm. (=64 liter) Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
dennislp Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Zo groot had ik ze niet verwacht! Dat word er dan zeker weten maar één in de pot Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
spirrie Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Vraag me ook af: is dit de grote of de dwergananaskers? want die laatste heeft volgens t boekje van Bauwens een pot nodig van 15-25 cm. Quote
Helly Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Ik zet ze ook in een grote pot waar ik ook tomaten in ga zetten. Dacht 40 liter. Hebben ze genoeg ruimte. Quote Good things come in small packages
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.