Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ongelooflijk toch? Hoe koud is het geweest? - 8? Op sommige plaatsen - 10. En toch leven die krengen nog. Vandaag ook gemerkt bij het omkeren van trays.

Geplaatst:

Ik heb heel veel lege huisjes gevonden. Yes! Pas 1 baby naaktslak gevonden en die heb ik a la minute naar de eeuwige groene velden geholpen.

Geplaatst:

Het idee was dat mijn nieuwe kipjes me van de slakken af zouden helpen.

Maar de dames lusten geen slakken

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ook niet in boter met knoflook en peterselie, en stokbrood?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Zojuist toen ik thuis kwam, had ik een heeeel gek gevoel bij de voordeur. Het voelde echt niet ok en ben goed gaan zoeken wat mij een unheimisch gevoel gaf. Wat zie ik tot mijn grote schrik? 3 naaktslakken! Was mijn 6e zintuig maar zo goed met loterijnummers!)

De rotzakken probeerden al kruipend een plekje te vinden om het huis binnen te komen... Zo vind ik dus regelmatig slakken in de gang. Alledrie de sloot in gepoogd te gooien. 1 knalde iets te vroeg tegen de carport rand. De andere 2 plonsden wel in het water.

Ik heb alle lente- en zomerverstopplekken onderzocht van de slakken die bij mij bekend zijn. Ik heb maar 1 levende slak gevonden. De verbijstering was dan ook groot door dit ontvangstcomité bij de voordeur.

Geplaatst:

Bleh... in mijn vorige huis ook slakken in de gang en keuken, kwamen van onder de vloer.

Zagen ze er ook anders uit qua kleur dan de "normale" buitenslakken? Misschien iets gevlekter?

Geplaatst:

Ja een tijgerprintje. Die zitten ook bij ons binnen. Op het plafond zelfs kruipsporen.. het schijnt een soort te zijn. Had gegoogled op ‘tijgernaaktslak’. Werkte nog ook!

3903da7a08741eef2af7b239539cc613.jpg

Geplaatst:

o Nee, Mellie, flikker die slijmerds buiten. Ik de tuin zijn ze al irritant. In huis... Ik wil er niet aan denken.

(ben zo blij dat we in mega geïsoleerd, luchtdicht huis wonen. Ik zou echt freaken moesten ze gewoon in de gang rondglibberen)

Geplaatst:

Ja, precies díe! Die zag ik dus alleen maar van onder de vloer vandaan kruipen, of terug ernaar toe.

Of bij mn volkstuinhuisje uit 't gootsteenputje (want afvoer ergens onder de grond gebroken)...

Nogal liefhebbers van underground lijkt het.

Hebben jullie een kruipruimte onder het huis Mellie?

Geplaatst:

Denk dat het de moeite waard is om te kijken of dat zo is... Hangt natuurlijk ook af van hoe vochtig het daar is.

Het gekke is dat ze bij mij toen alleen 's nachts naar boven kwamen kruipen... Het spitsuur was rond een uur of 3-4 's nachts...

Geplaatst:

Kruipruimte is volledig geïsoleerd met tonson (of zoiets). Heb de man de boel laten inspecteren, maar afgezien van een enorme hitte en muggen, geen slakken te zien. Hier rond 23 u de grootste activiteit. Als je dan zoekt, heb je vaak prijs. En groot dat die krengen zijn... echt niet normaal!

Geplaatst:

En ik moet er niet aan denken ze op mijn hoofd te smeren

3 x raden wat ik op mijn gezicht smeerde...

Vandaag met snoeien om de haverklap huisjesslakken gevonden en naar de eeuwige graslanden gestuurd. Ze zitten kennelijk graag onder de voet van de sequoia net in het gras. Heel veel slakken geplet.

Slecht karma gezaaid en vervolgens ook geoogst... Er sprietste ineens een klodder slijm op mijn wang. Ik wist direct wat het was,

Maar mocht er nog enige twijfel -of ontkenning- zijn geweest, het dak van eens een huisje volgende een nanoseconde later.

Echt zo extreem smerig... ik kan best wat hebben in de tuin, maar dit.... brrrrrr. Kippenvel kreeg ik er van. Weer zelfs

Geplaatst:

Jij hebt het begrepen Melek: je moet dat niet in je haar smeren maar op je vel

Slakken crème is dé beautyremedie voor een zuivere en stralende huid.

Dat Tonzonverhaal begrijp ik niet. Tonzon voorkomt volgens de reclame dat de kou uit de kruipruimte in de vloer trekt.

Hoe kan het bij jou in de kruipruimte dan zo enorm heet zijn?

Geplaatst:

Hoe kunnen die slakken de vorst overleefd hebben? Bij vorst is dat slijm toch bevroren? Zouden ze zooo diep onder de grond gekropen hebben? Daar waar het niet vriest.

Ik vond ze maandag tijdens het zaaien overal. Dat belooft weer een voorjaar van slakken jagen.

Geplaatst:

Denk eigenlijk ook dat de slakken hier toch gewoon doorheen kruipen ?

Geplaatst:

Ja. mooi wel

enige wat ik zo vlot kan bedenken, is dat hij het experiment heeft uitgevoerd in de zomer, en dat hij reeds dikke slakken had ? Hier nu erg veel van die echt mini slakjes van 1, misschien soms 2 cm lang en nog geen halve cm breed.

Zou vragen om een experiment nu in maart / april.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...