Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hier nog steeds weinig slakken, het lijkt wel feest. Veel mooie aardappelen zonder ziekte. Veel bonen, geen slakken, enz.

Doet me angstig vooruit kijken naar volgend jaar, dit kan niet eeuwig duren... 😂

Geplaatst:

Ik heb gisteren alle biervallen weggehaald. Vorig jaar had ik er een hoop vliegen in zitten, dit jaar heel veel wespen. En dat is niet de bedoeling. Zij helpen ook voor de bestuiving.

20250729_171817.jpg

Geplaatst:

Deze parende slakken vorige week gevonden op de weg, zijn dit de eitjes die je in het midden ziet?

Parende slakken.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ik denk eerder sperma of zo, de eitjes zijn rond en leggen ze op een vochtige plek in het donker (in de aarde of onder een voorwerp op de grond).

Geplaatst:

Een penis uit je hoofd - die zag ik niet aankomen 🫣

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

😶

Geplaatst:

Hier jammer genoeg wel heel veel slakken ☹️

Geplaatst:

Ja, hier inmiddels ook weer genoeg slakken.

• 5 weken later...
Geplaatst:

IMG_1603.jpeg

IMG_1604.jpeg

IMG_1600.jpeg

IMG_1470.jpeg

IMG_1410.jpeg

Niks is veilig, maar tomaten zijn favoriet en de bonen… heb amper bonen. De slakken eten de planten op en als ze die hebben gemist, en er komt wat aan, dam knagen ze de bonen zelf op. Zelfs met slakkenkorrels kan ik er dit jaar niet tegenop strooien… en dan ook nog die rotmollen. Heel vervelend

IMG_1598.jpeg

IMG_1409.jpeg

Geplaatst:

Mellie, wat naar! Maar mollen blijven toch onder de grond? Maar je bedoelt dat ze de grond optillen en dan je wortels zijn dan beschadigd? Ik heb ook heel veel mollen, niet normaal meer. Maar ik werk altijd in bakken.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

De afgelopen jaren heb ik geen enkele (of nauwelijks) last gehad van slakken in de tuin. Naaktslakken al helemaal niet. Ik denk door egels en vooral padden in de tuin. Maar nu lijkt het alsof de tuin wordt overgenomen door echt honderden kleine huisjesslakken. Segrijn- en/of gewone tuinslak. De ouders hebben er dus echt wel gezeten, maar geen last van gehad. Als ik de baby’s zie, verzamel ik ze en gaan ze naar de groene walkant van de singel voor ons huis, maar ik vrees het ergste voor volgend seizoen…

Geplaatst:

Ja, ik heb ze vandaag zelfs nog gevonden in mijn bakken. En ook molshopen, ook in de richting waar ik volgend jaar een pompoen ga zetten.

Molshopen.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.