Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie verpest hier mijn grond :O?


Babbelx

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Nu ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn worteltjes gezaaid. Op het pakje stond een kiemingstijd van ongeveer 15 dagen. Ik heb ze gezaaid in volle grond en de grond afgedekt met een plasticje tegen de vorst.

Vandaag dacht ik eens om het plasticje er vanaf te halen. En bijna mn hele wortel-grond is omvergespit. Op verschillende plekken zitten er opeens een soort gaten in de grond? En overal wormenpoepjes!

Ik dacht dat regenwormen alleen maar goed waren voor je grond.

Wie stelt er een diagnose/heeft een oplossing? Gaat het nog goedkomen met mijn wortels of wordt het opnieuw zaaien?

 

Groetjes van mij!

PS: als er een foto nodig is, zeg het maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slakken kunnen best alle zaailingen opeten en mischien holletjes-woelratjes geen idee hoe groot is het holletje?

Kan best nog zijn dat je wortelszaadjes nog kiemen moeten gaat best langzaam bij wortel.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach dat is de natuur, zo vond ik gisteren de plantuien gedeeltelijk uit de grond en omgekeerd... ze zitten in een afgedekte bak dus komt van onderaf. Tis tenminste een beest met humor denk ik dan maar

De reden dat de bak afgedekt is, is omdat er ook wortel tussendoor gezaaid is. Meestal zaai ik dat bij als blijkt dat een deel niet opkomt (of opgegeten is) Wellicht hebben wij last van het zelfde soort beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...