Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Getverderrie..muis in de drank!

Featured Replies

Geplaatst:

Wat jammer van je lekkere drank....misschien heb je iets aan deze tekst:

Alhoewel ze vrij weinig eten, kunnen ze met hun uitwerpselen voedsel vervuilen. Soms vernielen ze allerlei materialen, zoals snoeren en verpakkingen, door eraan te knagen. Ze zijn geen belangrijke verspreider van ziekten, maar via hun ontlasting zouden ze in zeldzame gevallen salmonella en de ziekte van Weil kunnen verspreiden. In de informatie over deze ziekten op de website van het Nederlandse RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) wordt de huismuis echter niet genoemd. Wel noemt het RIVM het Leakyvirus (een hantavirus) bij de huismuis, maar voor de mens is dit virus onschadelijk. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huismuis

En koop jij de eau de vie niet in Luxemburg??? (was de laatste keer iets van 6 euro de liter,dacht ik)

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je wel ( zie je wel zei ik tegen Lie..ik begin er niet aan ( als je die foto goed bekijkt zie je nog een poepje naast de muis liggen )) brrr

Enne eau de vie in Luxemburg kost minstens 11 euro per fles voor fabrieksrommel..terwijl wij eau de vie drinken van pruimen uit onze eigen boomgaard ( bio-behandeld voor zover je dat kan zeggen voor geen behandeling)..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Maak jij zelf die eau de vie van je pruimen? staat er ergens een recept van op t forum? (kan t niet vinden.... )

Geplaatst:

ik word van dit verhaal eigenlijk alleen maar nieuwsgierig wat eau de vie is...

Geplaatst:
  • Auteur
Maak jij zelf die eau de vie van je pruimen? staat er ergens een recept van op t forum? (kan t niet vinden.... )

Op mijn blog heb ik er enkele stukken over geschreven. Het geheim is dat je een stoker nodig hebt. In Nederland moeten die ook te vinden zijn (op de betuwe ken ik er een) die je pruimenpap voor je stookt.

Grote lijnen:

Rijpe tot zeer rijpe ruimen rapen/plukken. Binnen twee weken een grote tot zeer grote ton vullen met de pruimen( 60-120 liter)..je kunt de pruimen een beetje crushen..Iedere dag roeren vanaf het moment dat het een beetje vloeibaar wordt..dan gaat het gisten..roeren roeren roeren totdat na enkele weken de gisting is afgelopen. Ton hermetisch afsluiten en wachten totdat je in de winter naar de stoker kan( aan strenge regels gebonden..papieren van de douane nodig..meneer Lie mag maandag tussen 10 en 11 uur zoveel tonnen pruimenpap vervoeren en woensdag tussen 8 en 9 zoveel liter eau de vie)..o wee als je betrapt wordt zonder papieren ( maar er zijn veel achteraf weggetjes )

De stoker stookt de eau de vie voor je..je betaald hem een percentage per liter en je betaald belasting over iedere liter die je stookt (accijns)

Geplaatst:
Zou ik echt niet doen, volgens mij kan je serieus ziek worden van zo'n vieze pismuis.

Je kan moeilijk gaan beweren dat dat arme beestje niet ontsmet is geworden.....

Appe(l)tijtelijk is anders en dikke zonde van al die mooie eau de vie....

Muizenissen........

Geplaatst:

kan het niet zo zijn dat de muis er bij de stoker is ingeraakt?

misschien kun je dan een soort van schadevergoeding vragen?

Geplaatst:
misschien kun je dan een soort van schadevergoeding vragen?

Krijg je gratis een kat en "un grand sourire" toe....

Geplaatst:
  • Auteur

Tja Eva, er valt niets te bewijzen natuurlijk ..maar we vermoeden dat hij er de nacht voor het stoken is ingekropen ( het was zo`n grote fles met een mand eromheen)toen de flessen klaar stonden in de schuur om de volgende morgen te vertrekken. Bij de stoker is het arme beest verrast door een enorme stroom eau de vie op zijn kop...

Geplaatst:

Je kunt dat gewoon herstoken, hoor. Wel eerst even ruiken of er geen geur van muizenpis in zit, want die krijg je er niet meer uit. (sherryglaasje met slechts enkel druppels tot een zeer miniem bodempje eau de vie erin, en goed zwenken, en dan de neus erin en ruiken maar)

Als de geur OK is, is er eigenlijk niks aan de hand. Eau de vie is zo sterk dat geen enkele bacterie erin overleeft.

Stefan Van de Rostijne

Geplaatst:

Volgens mij zit er hier niet alleen een muis in de drank, maar ook drank ik de muis.

Wel cynisch, zo sterven in "eau de vie"

Geplaatst:
  • Auteur
Wel cynisch, zo sterven in "eau de vie"

SVDR ik durf het niet aan..er ligt ook een poepje in de eau de vie...de drank is behoorlijk afwijkend van kleur(geel) en beetje troebel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.