Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 Ik heb dit al vaker gezegd: neem contact op met een fouragehandel. Vaak 5x goedkoper dan een tuincentrum/hoveniersbedrijf. Komen hem ook voor je thuis neerzetten. ok...maar dan wil ik eerst wel graag weten wat een fouragehandel is... heb je toevallig ook een adres, telnr of een website?
Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 Gaaf dat je dat extra stuk grond nu hebt! Echt super ^_^ Ik ben heel benieuwd naar wat je allemaal gaat doen. eigenlijk....ik ook!
Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 Hoeveel m² heb je nu? samen met mijn buurman heb ik 3 x80 meter (240 m2)en 2x 80 (160 m2 meter) in mijn eentje oef...dat klinkt enorm of niet?
Jorieke123 Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Dat klinkt voor alleen moestuin wel enorm. Maar met wat pompoenen, een veldje suikermaïs, en misschien wat kippen(?) is het zo vol Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 inderdaad, ik heb mais, pompoenen, courgettes en...weet je wat? ik zal eens een lijstje maken van wat ik al heb
Jorieke123 Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 oooooh zo lekker, maïs! Komend jaar maak ik een nog groter veldje, en dan maak ik alle korrels in 1-pans-porties-potjes in. Smullen! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 (aangepast) Houtachtige soortenDadel (zaad)Amerikaanse blauwe bes (zaad)Vijg (1 plant, 10 stekken)Chirimoya (zaad)Herfstframboos (zaad)Pistache (zaad)Japanse wijnbes (zaad)Zwarte bes (2 stekken)Aalbes (2 struiken)Kruisbes (1 struik)Pruim (1 boom)Japanse wijnbes (zaad en 1 plant))Druif (2 planten) Kruiden eetbaarMosterdReuzenengelwortel (paars)CichoreiJapanse basilicumSweet genovese basilicumBergamotplant MonardaDropplant Agastase xHysopChinese bieslookKarwijKomijnBlauw maanzaadDille (Anethium graveolens)Oregano (wild)KorianderLavasCitroenmelisseBernagie BieslookLavendelDragonBladselderijVenkel - Foeniculum vulgare Giant bronzeCurry plant - Helichrisum augustifolium tall curryMonarda dydima (Bergamot-mint)Amorpha canescens (Grijsbladige indigostruik)Rosmarinus officinalis (Rozemarijn)Nigella sativa (Nardus-zaad)Agastache mexicana (Mexicaanse dropplant) Geneeskrachtige kruidenBilzekruidSt. JanskruidZegekruid (variegata!)Zonnehoed geel (rudbeckia)rode zonnehoed(Echinea)Witte (dwerg) zonnehoed (Echinea)rode zonnehoed dubbeldekkerAbsint alsemMaria distelwolfsmelk (Euphorbia spec.)Blazenstruik Ongedierte werende kruidenGoudsbloem (bijzonder gekleurde)MoederkruidMoederkruid dubbelAfrikaantjesWolfsmelk Euphorbia marginataOost Indische kersGoudsbloemGoudsbloem dubbelAfrikaan groot Groenten VlinderbloemigenHyacint boonAsperge-erwtPeultjes (norli, verbetering van het oude gewas ‘de grace’)Pisum sativum 'Blauwschokkers' (Kapucijners) 2 zakjesVerschillende stam en klim bonen Stok sperzieboon MelissaStam sperzieboon tarotStok sperzieboon VesperalPhaseolus vulgaris 'Maxidor' (Gele boterboon)Phaseolus vulgaris 'Or du Rhin' (Stoksnijboon) 2 zakjesPhaseolus vulgaris 'Trionfo Violetto' (Stokspekboon) 2 zakjes SchermbloemigePaarse morgensterWinterwortel (gele winterpeen)VenkelZomerwortel (nantes) (daucus carota)Zomerwortel Napoli f1 zeer vroegPastinaca sativa (Pastinaak) 2xScorzenera hispanica (Schorseneer) 2x BladgroentesnijbietSnijbiet rainbow(Kroot albino ice) meldeTuinmelde atriplex hortensisboomspinazie Chenopodium giganteum Rode melde slaVoorjaar /herfst sla (wonder der vier jaargetijden)Lactuca sativa 'Gele ronde' (Pluksla) 2xLactuca sativa var. capitata (IJsbergsla)Lactuca sativa 'Freckles' (Bindsla)Lactuca sativa var. crispa "Limestone bibb" (Sla)Lactuca sativa var. crispa "Duits Zwart" (Sla)Lactuca sativa var. crispa "Amerikaanse roodrand" (Sla)Lactuca sativa var. crispa "Red salad bowl" (Eikenbladsla)Lactuca sativa var. crispa 'Salad bowl' (eikenbladsla)Lactuca sativa 'Lollo Rossa' (Sla)Lactuca sativa crispa 'Little gem' (Sla)Sla FlameSla EdoxSla Australian yellowSla red triangle overigRoodlof.Campanula rapunculusSpinazie (Breedblad scherpzaad)PosteleinBarberakruid variegata Vulgaris variegata Komkommer en pompoenachtigeWitte lange komkommerAfrikaanse wilde komkommer (stekelkomkommer)Kiwano (gele vruchten met ‘stekels’)Sweet dumplingMini mix pompoenCourgette GeelCourgette Geel met groen dopjeLoeffaMexicaanse augurkCucurbita pepo 'Spaghetti' (Spaghetti Squash)Meloen ‘banana’ netmeloen of cantaloupe (Cucumis melo)Pompoen (reus) Kalebas met ‘kroontje’ Cucurbita pepo (ten commendments)Sierkalebas (Cucurbita pepo) minipompoen wit met groene strepen.Aubergine casper Tomatensoortenpomodoro Rio grande (Ovaal rood tomaatje)SiberianMille fleurPowers heirloomTiny TimSanta ana beudelIsis candy (Niet soortecht)Black mavr (Niet soortecht)Oranje van goeienbierMatinaIda goldManitobaKimberly Lookachtigeprei (olifant)knoflook (op de tuin) kruisbloemigeRadijs (gaudry)PaksoiBrassica oleracea botrytis 'Purple Sprouting' (Broccoli)Brassica oleracea 'Wild Garden Organic' (Wilde boerenkool) Brassica oleracea rubra (Rode kool)Brassica oleracea var. capitata (Witte kool)Brassica pekinensis (Chinese kool)Palmkool Maïs en graanZea maïs (Aardbeimais)Zea mais "Supersweet" (Suikermais)Sorghum bicolor (Sudangras)Amaranthus red aztecAmaranthus hopi red dyestaande amaranthangende amarant OverigAspergeRabarber Aardbeien Bijzondere soorten AardbeispinazieKlimkomkommer (Coccinia cordifolia)Ananasbes/Kaapse kruisbes (Physalis peruvianaGoudbes (Physalis) eetbaarSpilanthus oleracea (kiespijn plant)Tomatillo vallisto Physalis sud tirolSolanum sisymbriifoliumAcmelia oleraceaCoccinia grandis (Tindora)Nelumbo nucifera (hindoe-lotus)Abelmoschus esculentus 'Clemson spineless' (Okra)Passiflora mollissima (Banaan-passiefruit)Drakenvrucht (cactus)CrosneYucon 27 januari 2011 aangepast door Gast
Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 Ok ok...ik weet het, het lijkt echt ontzettend veel.maar als je bekijkt dat ik van alle soorten maar een paar zaden heb.en met een paar bedoel ik niet een halfvol zakje, nee, echt maar een paar!het is mijn bedoeling om alle zaden uit te proberen.en van alles wat succesvol is op mijn tuin ga ik zaden winnen!zo weet ik volgend jaar precies wat ik waar kan planten.alle zaden die ik aan het begin van volgend seizoen teveel heb geef ik weg
Eva Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 (aangepast) en dan nog eens mijn peper/paprika zaden: paprika Rode puntpaprikaOranje blokpaprikaCharleston (bleekgroene paprika)Geel rode puntpaprikaOranje snackpaprikaPaprika PurplePaprika whiteSnack PaprikaStrawberryWhite chilliLong des landesCapsicum annuum "Vitapep" (mini-paprika)Paprika rotundum A pepersAnnuumNumex twilight ALittle elf ABolivian rainbow AMarbles APretty purple AExplosive ember ARoyal black APurple prins AFish pepper ACayenne orange ACayenne rood ACayenne Yellow ACayenne gold ACayenne long slim ARing of fire cayenne APeperochini tondiHanoi red APeter pepper AJalapeno ARawit ANumex big Jim ACherry bomb AChokospitz ANumex twilight ABeaverdam AOnza amarilla AOnza roja AHinklehatz yellow APusa jwala ACola de rata ADe arbol AXigole ATabasco short yellow ASanta fe grande AThai burapa AHeatwave A Ciliegia picante AAgronaldo A Ghana round A Lanterna de foc A Portokolova fifironka AScorpion tongue A Serrano purple A Paprika blue jay AHungarian hot wax A Little Nubian hot chile ANepali Orange A ChinenseBih jolokia improved strain II CBhut jolokia (zaailing choc bhut) cHabanero peach CHabanero geel CHabanero white c7 pod C7 pod Yellow C7 pot SR strain CMadame Jeannette geel CAdjuma geel CChili de onza cAji Dulce cHot lemon cAribibi gusano c BaccatumBishops crown BAji Amarillo BPeppadew B FrutescensMaule’s red hot FRoccoto aji largo fRoccoto canario f OnbekendOnbekende rode peper xGrote rode Spaanse peper xSpaanse gele peper xOranje ornamentele peper x Cantina xHotazel C? 27 januari 2011 aangepast door Gast
Koert Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Ik dacht bij de eerste lijst al "allemaggies, wat een lijst", zet ze er gewoon nog even een "o ja heb ik ook nog lijstje" van heb ik U daar neer !!!Nou jij kan je lol op, veel plezier! Even a broken clock is right twice a day
Jorg Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Vandaar die expansiedrang Mooie lijst, zitten leuke soorten bij.
Juna Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Ghaha, zo veel soorten! Super tof ik kijk graag met je experimenten mee! Ik vind het leuk dat je van alles weinig zaden gebruikt, om veel soorten te hebben. Ik neig daar ook naar in m`n 'mini' tuintje (lol, het is niet vergelijkbaar) lekker veel soorten proberen in kleine hoeveelheden.
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Geplaatst: 27 januari 2011 het wordt echt een geweldige tuin, en iedereen van het forum is welkom! nog een lijstje, deze heb ik besteld maar nog niet aangekomen: Groen van toen: Pootaardappels VITELOTTE NOIR, `NEGRESSE` OF `TRUFE DE CHINE`Pootaardappels Corne de Gatte, Pink Fir AppleHERTSHOORNWEEGBREEWortelpeterselie ` Lange Wortel` of `halflange wortel`RADIJS `IJskegel`Tuinzuring `Breedblad Nobel`Eeuwige kool of splijtkool (Brassica oleroleracea var. acephala ) Tabernal: Augurken Hokus Bieten of Kroten Burpees GoldenBieten of Kroten RenovaBloemkool of RomanesoBloemkool Winter Purple CapeBoerenkool Rode ScarletKardoen overblijvende AriichautKnolkervel Komkommer Long Green RidgeWinter-postelein Savoyekool Bloemendaalse geleSpruitkool RODE Rubine Wortelen Purple Haze F1 nantus x var.IJskruid Wortelen Flyaway F1 Wortelvlieg Resistent nu is mijn geld ook echt op....
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Geplaatst: 27 januari 2011 en om jullie helemaal gek te maken met mijn lijstjes,mijn sierplanten en bloemenlijst zelf geoogst: Suzanne met de mooie ogenDuizendschoonZegekruidSier Physalis (oranje ) Mini kaardenbolAkelei enkel rozePrikneusSchijnpapaver oranjeHarig grasjePaars dun leeuwenbekjeJuffertje in’t groenWit toortsjeOnbekende composiet van de Dokkumer ee tuinGele toortsBergamotplant oidMoederkruid enkel en dubbelAkelei donkerpaars dubbelStokroos melangeRidderspoor blauwJudaspenningVingerhoedskruid gekocht bij de tuinkabouter(per zakje maar 25 cent!!) DuizendschoonIris sibericusLupine ‘the governor’Juffertje in’t groen ‘transformer’DuizendschoonEchium pininanaZonnebloem mixAccanthus spinosusSchijnpapaver geelPapaver: Purple passion Black magic mix Bowling ballStokroos: Various colours Black Black currant swirlDoornappel: Mix LichtpaarsVingerhoedskruid: PurpereaSummer king TroyanaParvifloraFerruginea eigen oogst: Wilde bloemen BolderikGrote ratelaarKanariegrasGele ganzenbloemDagkoekoeksbloemGewone klaproosKaasjeskruidBlauwe korenbloemVlasWilde hyacintValse kamilleAnjerachtigeGrote toorts
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 ga je ze wecken of....? Ja, dit jaar ga ik ze voor het eerst wecken. Heb ze afgelopen jaar op de 'jam methode' in gemaakt, en dat ging ook aardig goed! Lekker krokant gebleven Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annie en stefaan Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 dat is geen lijstje meer dat is een catalogus.denk dat je nog 2 stukken grond moet bijnemenben wel benieuwd naar jou resultatenkunnen er nog veel van bij lerensucses
Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 dat is geen lijstje meer dat is een catalogus.denk dat je nog 2 stukken grond moet bijnemenben wel benieuwd naar jou resultatenkunnen er nog veel van bij lerensucses haha, dat is wel een grappige reactie...een catalogus, die moet ik onthouden en het gekke is dat ik nog niet eens uitverzameld ben...ik zoek nog een aantal dingen voor mijn tuin. niet dat ze veel ruimte in beslag nemen, het gaat me voornamelijk om kruiden. daar heb ik een mooi stuk voor gereserveerd en dat is nog niet allemaal verzegd
annie en stefaan Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 jij heb een zeer mooi verzameling van kruiden en ....ieder zijn hobby, ik mijn tomaten en dat vind ik primaals iedereen de commerciele soorten zou kwekendan zijn we vlug uitverteld en hoeven al die mooie sites niet eens te bestaan.en al die mooie planten, kruiden smaken en kleuren zouden binnen enkele jaren volledig verdwenen zijndaarom zijn die gekken als wij nodig, elk met zijn catalogus
Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 nou en of...en wij blijven vrolijk verzamelen
Eva Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Geplaatst: 11 februari 2011 ik heb mijn ontwerp van de tuin nu helemaal klaar. omdat ik er twee stukken bij gekregen heb moest ik alles weer aanpassen.... mijn tuin is vrij lang en lijkt daardoor erg recht toe recht aan.mijn oplossing; een cirkel met een poortje van draadgaas in het midden.in de cirkel komen vooral kruiden.met dank aan Jorieke wordt een stuk van de cirkel helemaal beplant met potten munt!ik zou ook een deel willen vullen met verschillende soorten basillicum, maar daarvoor heb ik nog niet genoeg soorten. inmiddels zijn mijn pepers en paprika's allemaal boven enkelen zijn al verpot en staan nu lekker onder de TL verlichting.een van mijn katten vind ze erg lekker dus ik ben wel een aantal plantjes kwijt...maar niet genoeg om nou heel erg boos te worden ook al wat andere dingen gezaaid zoals peterselie, bosbes, drakenvrucht, prei, ananasbes, etc.potjes met plantjes staan al klaar; Yukon, crosne, munt, eeuwige moes. ondertussen ben ik bezig een kweekkasje/koude kas thuis te maken. ik heb 3 palen, 1 doorzichtige golfplaat en een stuk doorzichtig plastic.daar kan ik wel wat tijdelijks van maken in mijn eigen tuin is geen ruimte dus ik heb de tuin van de buurman maar in beslag genomen morgen ga ik (regen of geen regen) het poortje van draadgaas zover klaar maken dat het naar de tuin kan.als ik tijd over heb ga ik ook het bankje van wilgentakken afmaken. overmorgen(zaterdag) ben ik jarig en mag ik een tunnelkas bestellen daarbij heb ik ook al twee lage plastic tunnels van 10 meter gehaald.daar kan ik heel wat pepers in kwijt! nu nog de frees voor volgend weekeind of het weekend daarna reserveren en dan kan ik volledig los!waar blijft de lente?!
Juna Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Leukleuk ^_^ ik ben heel benieuwd.Fijn ook dat je zo vroeg jarig bent, dan komt het goed uit wat betreft tuinspullen vragen Bij mij komen de paprika`s trouwens niet echt enthousiast uit, ik denk dat het aan de temperatuur van m`n huis ligt, zou dat kunnen?
Koert Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Leukleuk ^_^ ik ben heel benieuwd.Fijn ook dat je zo vroeg jarig bent, dan komt het goed uit wat betreft tuinspullen vragen Bij mij komen de paprika`s trouwens niet echt enthousiast uit, ik denk dat het aan de temperatuur van m`n huis ligt, zou dat kunnen?Kan heel goed aan de temperatuur liggen, moet toch echt wel minstens 20 graden zijn voor paprika en peper (geloof 23 om heel precies te zijn?)En vroeg jarig zijn is zeker fijn, ik heb echt 30 jaar lang niet geweten wat ik voor mijn verjaardag wilde, de laatste 5 jaar, lever ik ieder jaar twee A4-tjes vol in! Even a broken clock is right twice a day
Sandra Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Jeetje Eva dat is zowat het hele tuincentrum hier. Meid wat een werk maar wel ontzettend leuk en wat een soorten allemaal... groetjes Sandra
Eva Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Geplaatst: 11 februari 2011 Leukleuk ^_^ ik ben heel benieuwd.Fijn ook dat je zo vroeg jarig bent, dan komt het goed uit wat betreft tuinspullen vragen Bij mij komen de paprika`s trouwens niet echt enthousiast uit, ik denk dat het aan de temperatuur van m`n huis ligt, zou dat kunnen? koert zegt het al....kan heel goed dat het idd aan je huistemperatuur komt...ik heb mijn zaden laten kiemen op zolder waar het overdag altijd boven 23 graden is. daar kiemden ze behoorlijk!maar het beste kiemden ze op de tl armatuur die ik heb hangen!overdag 27/28 graden, 's snachts 18 graden. heb je een UPC Box, of een aquarium? dat zijn mooie plaatsen!ik laat ze zelf in een koffiebekertje op een wattenschijfje kiemen.ik kan ze zo nat maken als ik wil, soms schimmelen de zaden zelfs een beetje maar ze komen bijna allemaal uit. meteen als ze gekiemd zijn zet ik ze in een tray met aarde. ik doe er tijdelijk nog een plastic zakje overheen maar zodra ze hun helmpje af hebben gaat het zakje er ook vanaf.
Aanbevolen berichten