Moestuinpassie Geplaatst: 16 april Share Geplaatst: 16 april (aangepast) Hallo, ik heb verschillende planten voorgezaaid en vroeg me af wanneer deze de kas in kunnen, bij welke minimale temperatuur ‘s-nachts. Ik heb net twee weken een kas dus vandaar mijn vraag. Ik heb het volgende gezaaid: meloen, komkommer, tomaat, aubergine, kiwano en poezenmeloen. 16 april aangepast door Moestuinpassie Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 16 april Share Geplaatst: 16 april Ik deed mijn planten in de kas vanaf half april maar ik had een muurkas die is toch iets warmer ‘s nachts. Ik zou nog even wachten op iets betere nacht temperaturen of van alle planten er een in de kas zetten als probeersel. Gaat dat goed met dit weer dan zie ik geen probleem. Je kunt zeker ook de nacht temperatuur aan de grond van de kas gaan meten met een min en max thermometer. Dan weet je hoe koud jouw kas is snachts. En als je besluit de planten in de kas te zetten hou dan 1 of 2 vlies doeken bij de hand om mee af te dekken in de koude nachten. Het is in deze tijd van de lente sowieso goed te realiseren dat grotere planten meer kans hebben dan zaailingen om een overgang uit het warme huis te overleven. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 16 april Auteur Share Geplaatst: 16 april Ik heb ook een kas tegen mijn bergingmuur aan staan. Ik woon in zuid Holland en het wordt hier ‘s nachts rond 5 a 6 graden. Het gaat hier niet meer vriezen denk ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MSDG Geplaatst: 16 april Share Geplaatst: 16 april Besef je wel dat de groei een terugslag zal krijgen als ze ‘s nachts staan te verkleumen. Je loopt tov het binnenhouden tot half mei dus wel degelijk wat vertraging op. Ik ga echt ps afharden eind april/begin mei en niet eerder. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 17 april Share Geplaatst: 17 april Deze week in het oosten een aantal nachten dicht bij het vriespunt dus zeer waarschijnlijk vorst aan de grond. In het westen 's nachts minder koud. Probleem met zaailingen binnen in huis is dat ze vaak slap groeien. In een kas krijg je stevigere planten. Oppassen met zaailingen die van binnen (huis) naar een kas gaan want die kunnen last krijgen van felle zon (bladverbranding). Het beste in een kas zetten als er een aantal dagen tamelijk bewolkt weer wordt voorspeld. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 17 april Auteur Share Geplaatst: 17 april Ja precies, de plantjes worden ook groot, vandaar dat ik ze eigenlijk wil verplaatsen. Maar wanneer gaan planten dood, enkel als het vriest of al eerder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 17 april Auteur Share Geplaatst: 17 april @MSDG Ja dat is wel goed om te beseffen, maar een terugslag in groei is op zich niet heel erg als ze maar niet door gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roland Geplaatst: 17 april Share Geplaatst: 17 april Vannacht kans op nachtvorst en in mijn kas is het snachts binnen net zo koud als buiten. Ik ga zodadelijk alles naar binnen halen want in de kas is het niet veilig. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Walters Geplaatst: 17 april Share Geplaatst: 17 april Hier heater geplaatst met thermostaat bij temperatuur < 2 graden gaat de heater werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Ik haal deze even naar boven, want ik wil mijn kas ook beter gaan benutten. Ik zou wel een eenvoudige soort verwarming willen installeren, zodat de temperatuur boven nul blijft. En dan eigenlijk de hele winter door wat wintergroente willen kweken, zodat ze ook groeien en ik ervan kan oogsten. Is dat mogelijk, of wil ik iets dat niet gaat werken? En dan ook de voorjaarszaailingen (tomaten, pompoenen, komkommers etc.) ook in de kas zetten? Zoiets als @Moestuinpassiezegt? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Ik denk dat je beter hier kunt kijken, het topic waar we nu zitten gaat toch meer over de warmte-minnende planten en vanaf wanneer je die in de kas kunt zetten. 2 Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Dankjewel Jorieke! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Het zijn geen lange topics... dus voeg er gerust meer info aan toe 2 Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.