Geplaatst: 1 mei 201312 j Het valt me hier op dat alleen de mannen tikken.Noemen ze dat niet gewoon zw*ffelen ??? Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 1 mei 201312 j Precies Bit, dat bedoel ik!Haha Conny, Het is met een S! 14 augustus 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 1 mei 201312 j Ja inderdaad Huub het is met een S.En vrouwen kunnen niet zo lekker swaffelen. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 1 mei 201312 j De courgette gaat heel goed, er zitten al knopjes in voor de bloemetjes.In verschillende aardbeienplantjes verschijnen bloemetjes. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 1 mei 201312 j Conny toch... Eigenlijk alles doet het goed. Van de zaailingen zijn alleen wat pronkwindes bevroren toen ik ze te vroeg in de kas had gezet. Verder is alles dat opkwam in leven gebleven en is al her en der uitgezet.
Geplaatst: 1 mei 201312 j Weer wat geleerd..swaffelen, nooit van gehoord. Ik gokte eerst: schoffelen met een zwabberbeweging We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 mei 201312 j Hoi Jet, Ik heb je even een P.B.tje gestuurd. Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 2 mei 201312 j Eigenlijk alles groeit nu opeens heel goed, komt in bloei en gaat als een tierelier. De tuinbonen gaan het hardst. En het in bloei komen van de fruitbomen. De bessen zijn eigenlijk al weer over hun top heen, daar komt nu de snelheid van de groei en het nieuwe blad in. ( 1e bloedblaarluis al bestreden )Het gras gaat ook hard trouwens. Kan je nagaan als het nou eens echt gaat regenen
Geplaatst: 2 mei 201312 j Hier groeit naast de radijsjes vooral het onkruid erg snel... En de hop... Die is mijn al voorbij gegroeid Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 2 mei 201312 j Inderdaad het gras! Pfft wij hebben regen genoeg gehad de afgelopen week. De slakken groeien ook heel goed zag ik. De aardappel Highlander staat mooi boven de grond.En de eerste asperges zijn al gegeten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 mei 201312 j Het gras groeit perfect alsook het onkruid ) Maar ook de bessenstruiken hangen vol intussen met vruchtaanzetten, wordt een goed bessenjaar hier als hett zo door gaat en we geen nachtvorst meer krijgen... Ook de vruchtenbomen zijn in een race bezig, de kersenboom begint net de eerste witte bloemblaadjes te verliezen en aan de appelbomen beginnen de eerste bloesemknoppen te komen...eens kijken of dit een redelijk appeljaar gaat worden (vorig jaar vorstschade) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 2 mei 201312 j De vroege erwten deden het goed, totdat deze week de bladrandkever op bezoek kwam
Geplaatst: 3 mei 201312 j Mijn gladiolen laten hun koppies zien! En de tomaat begint zowaar blad te vormen ondanks de nachtvorst en paars gekleurde stengel/stam! Verder lijkt het erop dat toch wel wat paprika's en pepers beginnen te kiemen en de sla groeit gestaag groter! Over een weekje mogen de pompoen, komkommer en augurk en meloen lekker de zak in! Een paar keer aanaarden en hopen dat de boel een beetje houdt in de buitenlucht! De ananaskers wil alleen totaal niet. Waar kan ik een topic vinden over dit plantje? Zoekfunctie levert niet echt iets op. 3 mei 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 3 mei 201312 j Kijk eens hier: post59362.html?hilit=physalis#p59362of hier:https://www.moestuinforum.nl/ananaskers-of-physalis-t711.html?hilit=physalis We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 mei 201312 j Dank! ik moet dus geduld hebben Inmiddels beginnen de puntpaprika's te kiemen en worden de meloenkiemen langzaam wakker. Er lijkt een iniminikiem bij de Okra zichtbaar te worden, maar geen idee of dat ook echt de okra is. Het zijn 2 blaadjes van ongeveer 2 mm aan een stengeltje van nog geen mm. De kiem zit wel precies waar het zaadje is geplant.
Geplaatst: 3 mei 201312 j Hier schieten de nieuwe Frambozenscheuten de grond uit, op de gekste plekken komen ze naar boven en bijna nog sneller dan het zevenblad...geweldig gezicht (ik ben dol op frambozen....) MVG Danuta
Geplaatst: 3 mei 201312 j Oeh framboos! Zodra mijn moestuingedeelte is aangelegd wil ik zo veel mogelijk soorten langs de schutting laten groeien. Wat zal dat genieten worden! De squash/flespompoen groeit ook zeer goed ineens. De kiem is wakker geworden en nu groeit die als kool. Hopelijk krijg ik er dit jaar wel een normale pompoen af.
Geplaatst: 3 mei 201312 j Ik heb xxxl kalebas, die staat nu buiten af te harden en eerste echte blad te krijgen....daarvan gaan er een paar in een grote bak naast de Stadl om langs het balkon geleid te worden en een paar smijt ik er in mijn tuintje en leid ze langs mijn hek, eens kijken wat het wordt.......maar als die zo door blijven groeien zoals ze nu de laatste paar dagen hebben gedaan dan wordt het wel wat bijzonders volgens mij.........die kwamen niet boven de grond maar sprongen eruit en waren gelijk megagroot!! MVG Danuta
Geplaatst: 4 mei 201312 j Bij mij groeien de doperwten en de russische rode boerenkool uitstekend Zal als ik de oplader van m'n camera weer eens gevonden heb, er foto's van maken. Ik ben iig een trotse plantemama
Geplaatst: 4 mei 201312 j De radijsjes en sla beginnen als een tierelier te groeien! Nog even en ik heb mijn eerste gekweekte salade!!
Geplaatst: 5 mei 201312 j De aardbeien gaan hard ! Was er eergisteren al een 1e bloem open, gisteren al bij 7 planten, en verschillende soortjes. Alleen Frau Mieze Schindler en Elliany heeft nog geen bloemen.De appel soorten zitten erg ver uit elkaar dit jaar. Een aantal staan nu volop in bloei, en een paar hebben nog nauwelijks kleur. De knofloken gaan echt hard. Die zijn dik !! ( de stengels dan he )
Geplaatst: 5 mei 201312 j Alleen Frau Mieze Schindler en Elliany heeft nog geen bloemen.Dat is nou toch weer gek!!Gaan we dit jaar weer de discussie voeren over de Frau Mieze S? Want die van mij stond als eerste te bloeien... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 mei 201312 j Mijn tomaten! Beginnen ondanks de paarse stengel en de vorst toch blad te vormen en goed bij te trekken! Ik heb goede hoop!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.