Moestuinpassie Geplaatst: 12 mei Share Geplaatst: 12 mei (aangepast) Hallo, ik heb sinds dit jaar een kleine kas (2,36x1,62) in mijn stadstuin staan en daar wordt het nu soms al 40 graden. Nu denk ik dat het handig is om een schaduwdoek op te hangen. Nu vroeg ik me af of iemand tips heeft waar ik op moet letten en of er ook dchaduwdoeken zijn die ik zelf op maat kan maken. Iemand tips? 12 mei aangepast door Moestuinpassie Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Walters Geplaatst: 12 mei Share Geplaatst: 12 mei Kaasdoek katoen kun je zelf op maat maken. Nadeel is dat hij krimpt als je het wast. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 12 mei Auteur Share Geplaatst: 12 mei (aangepast) Oh wat een goeie tip. Dank je wel! Werkt dat goed? Ook tegen warmte? En kan dat ook zwart doek zijn? 12 mei aangepast door Moestuinpassie Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MSDG Geplaatst: 13 mei Share Geplaatst: 13 mei Je kan over je kas heen steigerdoek spannen of anders insectengaas. Steigerdoek kan je gratis bij bouwplaatsen vragen, ze gooien het eigenlijk altijd direct weg nadat de werkzaamheden klaar zijn. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 13 mei Auteur Share Geplaatst: 13 mei Dank je wel MSDG Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 14 mei Auteur Share Geplaatst: 14 mei @Walters laat je dat altijd hangen of haal je dat weg? En waar hang je het op? Waar ‘s-middags de zon op staat of onder het dak? Of beide? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Walters Geplaatst: 15 mei Share Geplaatst: 15 mei @MoestuinpassieHet is zo gemaakt dat het over horizontaal gespannen rvs staaldraden loopt. Dus ik kan ze opzij schuiven . Doe het onder het dak en de zijkanten tot ongeveer 70 cm van de grond. Ik week in moestuinbakken die zijn 75 cm hoog. Bij zonnig weer laat ik ze hangen, bij weer zoals vandaag zijn ze natuurlijk opzij geschoven. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 16 mei Share Geplaatst: 16 mei Zwart doek houdt warmte vast... ik heb gewoon de goedkope tule gordijnen van IKEA dubbel en aan elkaar gestikt. Werkt goed bij mij. Gewoon over de draden zodat je t heen en weer kan schuiven wanneer t nodig is 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moestuinpassie Geplaatst: 16 mei Auteur Share Geplaatst: 16 mei Dank je @Lia56 ik ga eens kijken daar 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sussane Geplaatst: 15 oktober Share Geplaatst: 15 oktober (aangepast) Ik heb ook een kleine kas, dus ik begrijp heel goed hoe belangrijk het is om de juiste temperatuur voor je planten te behouden. In jouw geval kan schaduw inderdaad een uitstekende oplossing zijn. Ik raad aan om op maat gemaakte tenten te overwegen, zodat je precies de juiste afmetingen voor je kas kunt krijgen. Op de website https://www.afdekzeilwinkel.nl/ vind je een breed assortiment, waaronder tenten van verschillende materialen die je planten kunnen beschermen tegen oververhitting. Ze bieden ook installatieadvies, wat handig kan zijn. Het is belangrijk om rekening te houden met het materiaal van de tent, zodat het stevig genoeg is en bestand tegen weersomstandigheden. Veel succes met je project! 16 oktober aangepast door sussane Recalme verwijderd. - Reclame maken voor jouw webiste, product of dienst is alleen toegestaan als je actief deelneemt aan het forum. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuinkas Bart Geplaatst: 21 oktober Share Geplaatst: 21 oktober Goede tips hierboven! Nog een aanvulling erop: Voor de meeste merken zijn er automatische dakraamopeners te krijgen die op een vloeistof werken (geen stroom nodig). Ze openen bij 25 graden en gaan dan steeds verder open. Prijzen tussen de veertig en vijftig euro. Als dat een optie is dan adviseer ik om contact op te nemen met uw leverancier (ik heb ze enkel van ACD). Extra ventilatie in de vorm van een extra dakraam of deur is ook een optie. Ook daarvoor is de leverancier van de kas de aangewezen persoon. 1 Quote Tuinkassen van het merk ACD op http://www.tuinkassenonline.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hazeltje Geplaatst: 23 oktober Share Geplaatst: 23 oktober Op 12-5-2024 om 20:13, Walters zei: Kaasdoek katoen kun je zelf op maat maken. Nadeel is dat hij krimpt als je het wast. Daarom is het handig om alle stof die waarvan je iets gaat naaien eerst te wassen. Dan heb je geen (of minimale krimp) bijzet wassen na gebruik. Op bijvoorbeeld de stofjesmarkt (elke zaterdagochtend in Utrecht centrum), verkopen ze vaak erg goedkope kaasdoek of andere dunne katoen. Ik wil daar zelf ook nog mee aan de slag voor mijn nieuwe kas. 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.